• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Edge, rangschikken favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyke

Gevestigd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
316
Waarderingsscore
2
Hallo, microsoft heeft me al doen werken met win10 en nu probeer ik ook Edge.
Het importeren van favorieten lukt zowel van IE als Chrome MAAR de favorieten staan niet alphabetisch A-Z maar wel Z-A zowel de mappen als de bestanden en krijg ze niet goed gezet.
Misschien weet iemand hier een oplossing voor (de hulp van ms reageerde nog niet)
mvg
willyke
 
Dag willyke,

Ik heb zojuist de bladwijzers van Firefox gexporteerd naar een html bestand.
Daarna die bladwijzers gemporteerd in Internet Explorer 11 van Windows 10.
Zo zul jij het misschien ook gedaan hebben.
Daarna heb ik er eerst voor gezorgd dat de gemporteerde bladwijzers netjes op alfabet stonden in Internet Explorer 11. In die browser is dat snel voor elkaar.
Daarna pas heb ik Edge gestart en de bladwijzers uit Internet Explorer gemporteerd.

Op zich is dat goed gegaan. Ik zie slechts 1 verschil: Ik heb mijn favorieten in zo'n 30 mapjes opgeslagen. Slechts 6 losse bladwijzers zitten niet in een map.
In Internet Explorer staan die 6 losse bladwijzers helemaal onderaan, dus onder de mappen met bladwijzers.
In Edge staan de losse bladwijzers bovenaan, dus boven de mappen met bladwijzers. Ze staan wel netjes op alfabet, net zoals de mappen op alfabet staan.

Ik heb gezocht naar een mogelijkheid om in Edge de bladwijzers automatisch op alfabet te zetten en die mogelijkheid heb ik niet gevonden!
De browser Edge is duidelijk nog niet af. Zo is het nu nog niet mogelijk om bladwijzers direct uit Chrome of Firefox te importeren. Dat moet nog via een omweg, namelijk via Internet Explorer.
Ook is het installeren van extensies zoals een adblocker nog niet mogelijk. Dat komt waarschijnlijk pas ergens in de herfst. Ik heb de maand oktober horen noemen.

De Edge browser heette eerst Project Spartan browser. Ook toen al vroeg iemand zich af hoe hij zijn favorieten kon sorteren in die browser. Dit was toen het antwoord: "De mogelijkheid om favorieten te sorteren is nog niet aanwezig in de initiele preview van de Project Spartan browser. We hopen deze functionaliteit in toekomstige releases toe te voegen." Bron
En die mogelijkheid is er dus nog steeds niet.
Zijn de mensen die nu al upgraden naar Windows 10 proefkonijnen? Uh, ik denk eigenlijk van wel... :zipped:
 
Dag Porrelaar, ik had eerst de losse bladwijzers in en mapje geplaatst zodat ik alleen nog mapjes had, het importeren ging zowel vanuit IE als vanuit chrome vlot alleen verschijnen ze van Z naar A, we gaan misschien nog even moeten wachten op en update en ondertussen lekker met chrome of IE verder werken.
bedank voor uw antwoord
groeten
willyke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan