• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP blijft hangen juist voor het welkom scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
1.037
Waarderingsscore
12
Heb hier een verouderd toestel in handen gekregen van iemand van de familie en de dochter van de broer van de schoonzoon gebruikt het nu.
XP OS blijft hangen bij de opstart voor het welkom scherm en verder komt die niet, veilige modus opstart lukt ook niet.

Het is niet de hardware, die functioneert nog, heeft iets te maken met de software, dat is getest en daar ben Ik al uit, maar wat en hoe, iets met system32?
Ben er nu een dagje mee bezig en geraak niet verder, heeft iemand hetzelfde probleem gehad of van gehoord?
 
Registeronderdeel "system" corrupt.
Met de Hirensbootcd opstarten naar MiniXP en dat bestand uit een herstelpunt naar de map config kopieren en renamen.
 
Het eerste deel tot MiniXP ben Ik mee,de rest....

Registeronderdeel "system" corrupt.
Met de Hirensbootcd opstarten naar MiniXP en dat bestand uit een herstelpunt naar de map config kopieren en renamen.
 
Bij het intikken van commando"copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak" zegt hij "kan het pad niet vinden".......
 
Je kunt dat toch gewoon via verkenner in die miniXP doen?
Copy past uit c:\windows\repair\ en dan alleen system.

En die "c:\windows\system32\config\system" is toch corrupt en dan zal die niet worden gevonden.
 
Had een verouderde copy van HirensBoot en heb verse op Flash Drive geplaatst, heb daarna "c:\windows\repair\ " gevonden er staan een aantal bestanden in, wat is de volgende stap?

Je kunt dat toch gewoon via verkenner in die miniXP doen?
Copy past uit c:\windows\repair\ en dan alleen system.

En die "c:\windows\system32\config\system" is toch corrupt en dan zal die niet worden gevonden.
 
Zal het proberen uit te leggen, wat overigens ook in de link die ik eerder gaf en die naar microsoft staat.

Inde map c:\windows\config staan de 5 onderdelen van het register waaronder eentje "system", die raakt vaak corrupt en dan kun je dat bestand uit een systeemherstelpunt halen wat i.d.g. niet mogelijk is of uit de eerder genoemde map "repair", dat bestand kopiren naar de map config is vaak voldoende.

Daarom werd/wordt er vaak Erunt gebruikt, kon je het register backuppen en makkelijk terugzetten.
http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/
 
Heb het uitgevoerd.

Map c:\windows\config is helemaal leeg....
Heb in c:\windows\repair het bestand "systeem" naar de map c:\windows\config gekopieerd en trachten op te starten, maar nog steeds hetzelfde, moeten "SECURITY, SAM, SOFTWARE,DEFAULT" ook niet gekopieerd worden samen met SYSTEM, naar de map c:\windows\config?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als die helemaal leeg is, nooit meegemaakt, idd, dat zijn de andere onderdelen van het register.

--- Update ---

PS, tis toch wel een 32 bit XP?
 
Heb Ik nog niet helemaal bekeken maar ga er van uit omdat er niet zoveel ram geheugen is.

Dus de andere voorgenoemde onderdelen ook naar de map c:\windows\config kopiren?
 
Ik zeg, doen.
Nu maar hopen dat de eerder gegeven melding de juiste was.
 
Heb alle vijf gekopieerd maar opstart werkt nog steeds niet, moet er niets gebeuren in c:\windows\system32\config?
 
Krijg je dan geen bsod?
Je krijgt via F8 wel het geavaceerde opstartmenu?
 
Blauw scherm, nee

Ik kan ook kiezen hoe opstarten, en als Ik selecteer vellige modus, dan begint hij wel de bestanden te laden tot op een bepaald punt en dan stopt hij af en herstart.
 
Ik hou inderdaad van een uitdaging, dat is de enige manier om iets bij te leren, iets er nog iets wat Ik kan doen om de bestaande installatie te redden, wat denk je van een herstel met de recovery console vanuit de install cd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan