• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

XP blijft hangen juist voor het welkom scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het repair idee is niet goed gekomen, maar heb ander idee dat zou kunnen werken.

Ik heb een half jaar geleden een onderhoud gedaan aan hetzelfde toestel, en toendertijd was er ook een reuze probleem met de opstart, maar toen is dat goedgekomen.

Maar Ik heb toen een ide HDD genomen van mezelf en met de toekomst in zicht een kloon gemaakt van de volledige HDD, maar wel de bootpartitie (C) daarvan geformateerd en er een schone installatie opgeplaatst, en nu heb Ik die HDD teruggevonden in de kast en deze schijf werkt in de pc.

Nu zou Ik toch in theorie de nodige opstartbestanden van de kloon kunnen kopieeren met miniXP en deze op de "defecte" kunnen plaatsen, zodat er terug de nodige bestanden zijn om van die HDD te kunnen opstarten?
Maar dan zou Ik wel moeten weten, welke er precies nodig zijn en waar te plaatsen, heb jij die info?
 
Bootbestanden staan er al op want je blijft hangen in het opstartscherm van windows.

Belangrijkste zijn ntldr, boot.ini en ntdetect.com.

Maar die voor de user, was ik overigens vergeten, wat ook een onderdeel van het register is staat in de user map als ntuser.dat.

Als het een kloon is met alle bestanden kun je gewoon alles kopiren met de optie om alleen ouderen te overschrijven, staat er TotalCommander op die MiniXP? kun je het daarmee doen.
 
De reparatie met de opstartschijf is niks geworden.

Maar Ik heb wel een ander idee dat zou kunnen werken, nu hebt Ik toch zes maand geleden een herstelling gedaan aan dezelfde pc, waarbij Ik nog een oude ide HD heb gebruikt om de volledige schijf te klonen en daarna de bootpartitie (C) vervangen door een schone installatie ook met XP OS, maar verder is er nooit iets mee gebeurd.

Nu zou het toch theoretisch mogelijk zijn om de goede opstartbestanden van de kloon te kopiren met miniXP en deze te gebruiken in de defecte partitie van de andere HD?
Maar dan zou Ik wel de juiste bestanden en hun locatie moeten kennen, hebt U deze info?

--- Update ---

Ergens wat misgelopen met die dubbele posting.

Het is een kloon voor de hele schijf met uitzondering van de C partitie, dat is een schone installatie geworden, is het dan mogelijk om te kopiren als de persoonlijke mappen van de gebruiker er niet meer zijn, of zie Ik dat verkeerd ?


Bootbestanden staan er al op want je blijft hangen in het opstartscherm van windows.

Belangrijkste zijn ntldr, boot.ini en ntdetect.com.



Maar die voor de user, was ik overigens vergeten, wat ook een onderdeel van het register is staat in de user map als ntuser.dat.

Als het een kloon is met alle bestanden kun je gewoon alles kopiren met de optie om alleen ouderen te overschrijven, staat er TotalCommander op die MiniXP? kun je het daarmee doen.
 
Wat ik niet begrijp waarom er niet verder opgestart wordt en dat er geen melding of bsod is.
De andere opties via F8 ook uitgeprobeerd?
 
Veilige modus is dus ook geen optie.

Blauw scherm, nee

Ik kan ook kiezen hoe opstarten, en als Ik selecteer vellige modus, dan begint hij wel de bestanden te laden tot op een bepaald punt en dan stopt hij af en herstart.

--- Update ---

Ben nu aan het scannen vanuit minixp, command prompt -> C:\>chkdsk C: /r

Heeft wat fouten gevonden, misschien hiermee ook de oplossing?

Free space verification is complete.
Correcting errors in the uppercase file.
Windows has made corrections to the file system.
 
Had het over de andere opties buiten veilige modus want dat was bekent dat hetzefde gebeurde.
 
Enig idee hoe sfc /scannow zou kunnen werken vanaf minixp?

Krijg nu altijd dit....

'sfc' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan