• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Iphone 5 wordt opeens niet meer herkend door Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fernandez

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
1.718
Waarderingsscore
8
Hallo,
Mijn iphone 5 wordt opeens niet meer herkend door mijn laptop.
Ik krijg de volgende melding "een van de usb apparaten aangesloten op deze computer heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat (de iphone 5) dus niet meer"
Ik heb al het volgende geprobeerd:

  • andere usb poort gebruikt
  • pc aan en uit, iphone aan en uit
  • Installatie ongedaan gemaakt bij usb apparaat met gele uitroepteken
  • Bij [Beeld -> Verborgen Apparateen Weergeven] Alle grijze apparaten verwijderd!

Mijn Iphone usb kabel is 12 dagen geleden gekocht bij Apple store

Alle adviezen zijn welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had zoiets een tijd geleden bij mijn laptop. De dader was toen de bedrade USB muis.
Bij mij hielp het volgende:
1. Ik koppelde de muis los van de laptop.
2. Ik zette de laptop uit.
3. Ik haalde de accu eruit.
4. Ik drukte een paar keer op de Aan knop (waarmee je normaal de laptop aanzet) om reststroom weg te laten vloeien.
5. Ik deed de accu er weer in en startte de laptop op.
6. Ik sloot de externe muis weer aan. En die werd toen herkend en werkte weer.

P.S. Verwijder je de iPhone altijd via de knop 'Hardware veilig verwijderen'? En pas de iPhone loskoppelen nadat je de melding hebt gekregen dat dit veilig kan gebeuren?
 
Bedankt Porrelaar,
Ik kom net terug van de Genius Bar in de Apple Store.
Het probleem bleek tweedelig te zijn.
  • De contactpunten van de USB kabel ingang in mijn Iphone waren sterk vervuild.
  • De USB Oplaad Kabel die ik 12 dagen geleden had gekocht, was defect en veroorzaakte kortsluiting.

Bij de Apple Store hadden ze de bewuste contactpunten schoongemaakt, en ik kreeg een nieuwe vervangende oplaadkabel.
Probleem opgelost!

Bedankt voor het meedenken!

____
Ik merk alleen in Apparaat Beheer een drietal USB apparaten met foutmeldingen, hoewel er geen Uitroepteken ervoor staat.
Ik vraag me af of ik deze kan/mag verwijderen:
55dc514d8437c-usb_errors.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede service van de Apple Store. (Y)
Fijn dat het probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan