• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gevestigd lid
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
462
Waarderingsscore
1
Hallo. wie kan mijn helpen met het volgende, ik heb een HP Scanjet 3970 waar ik ook negatieven kan scannen, nu heb ik nog een PC met XP ik heb alle drivers van HP genstalleerd, er staat een HP Director op mijn bureaublad en als ik deze gebruik dan krijg ik een fout melding dat ik hem goed moet aansluiten en dan opnieuw kon proberen maar dat werkt niet, ik heb hem volgens mij goed aan gesloten, zoals de USB in de computer en de adapter in het stop contact, wat heb ik nu niet goed gedaan.
Wie kan mijn raad geven
 
Het lijkt erop dat de scanner niet gevonden/herkend wordt door HP Director.
Heb je al gecontroleerd of je HP scanner niet kapot is? Dat controleer je zo:

De USB kabel heb je daarvoor niet nodig. Je sluit hem namelijk niet aan op een pc of laptop.
Stop het stekkertje van de adapter achterin de scanner.
Zet de scanner vlakbij een stopcontact.
Doe de klep van de scanner helemaal open en laat hem open staan.
Stop nu de stekker van de adapter in het stopcontact en kijk tegelijk naar de scanner.
Zodra er stroom op de scanner wordt gezet, zul je dat moeten horen n zien: de wagen van de scanner beweegt dan namelijk een klein stukje (een paar cm) naar beneden en weer terug, waarna hij in de ruststand staat. Helemaal bovenin kun je dan nog steeds zien dat er stroom op de scanner staat door de verlichting die je daar ziet.

Wanneer je niets hoort of ziet, wanneer je de adapter in het stopcontact doet, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. de scanner is stuk of
2. de adapter is kapot.

------------------------------------------------------------------------------------
Misschien vind je ook nog nuttige informatie in de handleiding die je bij de scanner kreeg.
Als je de handleiding kwijt bent, kun je die hier bekijken: https://www.gebruikershandleiding.com/HP-scanjet-3970/preview-handleiding-351411.html
Klik op die pagina links bovenaan op de knop Download om de volledige handleiding te downloaden.
 
Bedankt voor je reactie, mijn scanner werkt goed, ik heb VueScan genstalleerd en daar staat mijn scanner bij, en op scanner gedrukt maar hij staat nog steeds te scannen maar er gebeurd niets en kan hem ook niet annuleren, de scanner staat ook bij apparatenbeheer en als ik dan het sruur programma doe staat er het apparaat werkt correct, dus wat is wijsheid HP installeren , maar hoe kom ik dan aan de rest van HP zoals director en image zone voor mijn PC.
 
VueScan zou ik niet gebruiken op een pc die draait op Windows XP. VueScan gebruik je op pc's met een besturingssysteem waarvoor HP geen drivers levert. Bijv. Windows 10.

Op die oude pc met Windows XP kun je gewoon het volledige installatiepakket voor die scanner installeren: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=298548&swLangOid=7&swEnvOid=228
(je krijgt daar om de haverklap een pop-up met de tekst "Preparing for HP Separation". Dat venstertje moet je gewoon sluiten.)
Dat pakket is 209 MB groot, en daar zit alles in. Als je scanner nog in orde is, dan zou die daarmee moeten werken.
Dat pakket staat daar vermeld onder Driver.
Na installatie van dat pakket moet je de pc opnieuw opstarten. Sluit dan de scanner aan.
Wanneer je nog geen snelkoppelingen op je bureaublad hebt staan naar HP Director en Image Zone, dan klik je op Start > Alle programma's.
Ga dan naar de map HP. Daar zul je dan vermoedelijk die onderdelen vinden.

Mochten er nog steeds problemen zijn, dan ga je terug naar de website van HP en kijk je ook onder Patch, Software en Update. Installeer die patches en updates.
Onder Software staat HP System Diagnostics Utility. Dat kan ook nuttig zijn, wanneer de scanner nog steeds niet goed werkt.
 
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb inderdaad in een forum bericht over de XP de vragen gedaan maar daar ben ik niet verder mee gegaan maar wat ik nu wil doen is om deze ScannerJet 3970 op mijn eigen PC te zetten met Windows 8.1, want in XP zit wel alles erin maar er is een communicatie fout die ik niet weg krijg van daar dat ik hen nu probeer op mijn PC, maar krijg ik deze hierop, want het zonde van deze scanner die ook Dia's en Negatieven kan scannen, hij werkt vroeger wel op mijn oude PC met XP.
 
Johan, je hebt in het forumonderdeel Hardware Problemen 2 topics geopend. En die 2 topics hebben allebei dezelfde titel: Scanner.
In het topic waar we nu in bezig zijn, gaat het over een pc die draait op Windows XP. Lees zelf maar even je startpost na. Scrol daarvoor naar boven.
Blijkbaar geef je nu de pogingen op om je scanner te installeren op die computer met XP.
Je wilt verder gaan met installatie van de scanner op de pc die draait op Windows 8.1.
Dat is prima, maar dan lijkt het me beter dat ik deze discussie (waar ik nu mijn reactie in type) afsluit.
Dat doe ik om verdere verwarring te voorkomen.

We gaan dan verder in je andere discussie: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=124734&highlight=
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan