• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

poortscanmelding is terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarahmellinda

Bekend gezicht
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
198
Waarderingsscore
0
Beste Abraham54

Graag had ik even het oude topic van afgelopen dagen heropent http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=124802
Helaas is de poortscanmelding er weer op de desktop... Nu verdween de melding zo snel dat ik er nog geen printscreen van kon maken of juist zien wat de poortscanmelding te vertellen had buiten: "netwerkaanval"...

Ongeveer een half uur geleden pas op de pc gegaan en alleen edge opengehad met proximusmailapp in edge en een computergame aangezien we met wat oude vrienden/kennissen afgesproken hadden om eventjes wat te gamen... Voor de rest had ik niets anders openstaan vandaag...
De edge had moeite zijn pagina's te laden, de email ging enorm traag (nu nog steeds zelfs, tot wel een minuut/item dat moet laden...) en ik dc'de constant volgens mijn vrienden op de game en volgens de message: connexion lost... Edge leek ook 2 keer een kleine seconde weer te geven met de melding die je krijgt als je even offline bent...

Hebt u enig idee of dit weer een vals negatieve is of een echte? En hoe ik die meldingen definitief kan stoppen alstublieft? Of als u nog een raad heeft wat te doen.

Ik weet niet of u er iets mee bent en of het te zien is erop maar ik heb het log van mijn firewall ge-exporteert gehad een paar minuten na de "netwerkaanval: portscan"... Deze kan u vinden in de link: http://www11.zippyshare.com/v/gWP7bAiW/file.html

Mijn excuses dat ik u hiervoor weer om advies moet vragen.

M.v.g.

Mellinda
 
N.B. Controleer of de Windows firewall is uitgeschakeld!
Daarvoor ga je naar Start\Uitvoeren en de opdracht luidt: services.msc.
Klik op de knop OK.
N.B.: Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

In het venster Services scroll je naar Windows Firewall.
Dubbelklikk op die vermelding, bij "Opstarttype" zet je de instelling op "Uitgeschakeld".

Klik nu eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Stoppen, wacht even en klik uiteindelijk op OK.
 
Windows Firewall is nu uitgeschakeld zoals u beschreven had.

M.v.g.
 
Mooi, dat is dan een stoorzender minder in verband met mogelijke onderlinge firewallconflicten.
 
Bedankt. Hopelijk blijft die melding vanavond en morgen weg.

Ik herinner me ooit jaren terug op moeders laptop een conflict van bullguard naast Symantec genstalleerd te hebben, die pc kreeg je pas na een paar pogingen opgestart toen, was meteen de eerste en laatste keer dat ik dat ooit had gedaan.:biggrin:
Is het dan bij een actieve firewall van MS in combinatie met bullguard eigenlijk aan te raden om de MS firewall altijd uit te schakelen of alleen in dit geval als ik vragen mag?

M.v.g.
 
Twee Firewalls is niet goed.

En log in de modem in - daarin moet je ook een log kunnen vinden.
Zijn er werkelijk inbraakpogingen - dan geeft dat modemlog dat aan.
 
in de modem is geen log te vinden, daarop naar Belgacom gebeld, ze mogen mij zelfs geen toegang geven omdat het alleen voor juridische doeleinden en politie.... en ze zeiden me: "ga naar de pc winkel omdat het toch sowiso van een infectie gaat komen, wij kunnen u niet verder helpen"... denk dat ik dus alleen maar kan raden of het echte zijn of niet moest het zich nog eens voordoen... Ik heb nu contact opgenomen met de ondersteuning van het antivirusprogramma zelf, eens kijken wat zij te zeggen hebben
 
Fraaie bedoening is dat bij Belgacom.
Ik kan gewoon inloggen in mijn Ziggo modem en het log inzien.
En hetzelfde kan ik bij mijn zus in Duitsland met een modem van de Deutsche Telecom.
Ik zal collega Emi hierover benaderen, dat is een landgenoot van jou.
Dit topic verplaats ik naar Beveiliging - zodoende dat dat Emi desnoods ook advies kan geven.
 
Bedankt.
Ondertussen ook met een medewerker van mijn antivirus gechat gehad. Net zoals de internetprovidermedewerker werd deze opeens enorm gerriteerd toen ik alles uitlegde en toen ik vroeg hoe het te stoppen. Nadien net zoals het telefoontje naar de provider nog niet veel wijzer geworden... Het is me een boeltje hier in Belgi precies met recht op informatie... Toen mijn moeder even wou fitnessen op de wii-u gisterenavond en vandaag, van zodra deze connectie maakte met mijn wireless hing haar sport-cdrom vast en gans het systeem 3x handmatig moeten uitzetten, pas toen ik op haar account de wifi-connectie had gedeactiveerd viel het niet meer voor... wifi-verbinding terug ingeschakeld vandaag en terug hetzelfde toen ze erop ging tot ik het terug uitschakelde...

Normaal hou ik van elektronica zolang alles ok is, maar anders krijg ik er haast hoofdpijn van :frusty: :biggrin:

M.v.g.
 
BullGuard is een antivirusprogramma met de Bitdefender antivirusengine en de Outpost firewall.
Die laatste is Russische software.
 
Helaas.. Hij is er weer vandaag... 2a03:2880:f01a:1:face:b00c:0:1
00-37-B7-5C-93-93
2015-09-27 12:57:37

2a00:1450:4013:c00::84
00-37-B7-5C-93-93
2015-09-27 13:00:34

2a00:1450:4013:c01::5f
00-37-B7-5C-93-93
2015-09-27 13:00:34

Edge werkt niet meer. Loopt vast en kan niets intypen vr de gebeurtenissen opeens bluescreen met rare melding netwerk verdwenen uit de lijst
Vlak voor die portscans, windows 10 automatisch afgesloten opeens met die bleuscreen met een somber gezicht ":(", melding met 4 letters met een x in de eerste 4, dan 3-3 (ook letters) denk iets met apex nu komt iedere keer als ik edge opstart die vast te lopen , typen gaat zeer traag, als ik typ verschijnt alles paar seconden later en die loopt vaak vast... Ik snap er niets van, er is al een maand niets nieuws meer op de pc geinstalleerd.. Heb de modem maar uitgetrokken even en opnieuw ingeplugt toen ik al zag dat mijn netwerk helemaal weg was (ik zie altijd 2 in de lijst: een 2.4ghz en de 5.0)...

Moet ik mij zorgen maken of ligt dit weer aan mijn antivirus a.u.b.?
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van n van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logs in jouw volgende bericht
.
 
Het programma verwijderd zichzelf blijkbaar als ik het open en op scannen klik, met edge kan ik hem niet downloaden, met Firefox wel maar als ik hem kopieer en plak naar het bureaublad en uitvoer, verdwijnt ie zowel bij de downloadlocatie als op het bureaublad
 
Kan jij jouw computer via een ethernetkabel met de modem verbinden en de WLAN in de modem uitschakelen?
 
als ik die kast van 16kg naar beneden in de keuken zou kunnen sleuren en neerzetten in theorie wel, maar daar is helaas geen plaats om die te zetten (mijn ouders en mijn blinde kat zijn vaak aanwezig en de tafel moet vrij blijven)....
En we zijn ook niet in de mogelijkheid om een kabel naar de boven te trekken omdat we dan alles moeten openbreken.
(in hun tijd bestond er nog geen internet toen ze bouwden en boven zijn er ook geen telefoonaansluitingen)
 
Jouw PC weegt natuurlijk geen 16 KG!

Dan een vraag: wanneer heb jij voor het laatst het WLAN wachtwoord van de modem veranderd?
 
maandje geleden toen ik met de internetprovider telefoneerde.
Wel wat gek, volgens mijn weegschaal weegt ie wel degelijk zoveel. Kan nog makkelijker een krat van 6 2literflessen opheffen dan die pc qua gewicht dus zoveel zal ie er niet naast zitten denk ik

--- Update ---

case weegt al 11.2 kg op zich zonder onderdelen (een fractal design define r5 witje zie ik in z'n handleiding), was eigenlijk niet de bedoeling dat die verplaatst ging worden hehe :p dacht liever n stille kolosgewicht pc dan n luide , guilty
 
Ik vraag me dan wel af waarom die PC zo zwaar is.


Start de Farbar Recovery Scan Tool dan maar vanuit de downloadmap!
 
werkt niet, hetzelfde probleem: hij start wel degelijk op maar verdwijnt en is nu ook uit zijn maplocatie verdwenen...
Nochtans 100% zeker dat bullguard helemaal staat uitgeschakeld aangezien er geen backgroundproces loopt van mijn antivirus.
Als ik me niet vergis is die pc zo zwaar door zijn loden casezijpanelen in combinatie met mijn zware cpucooler (625kg) + voeding 2 kg.
Rest van de onderdelen zijn gelukkig wel wat lichter.
 
Dan proberen we wat anders - ik ben benieuwd.

Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".


  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.

  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    svchost.exe
    netsvcs
    BASESERVICES
    DRIVES
    msconfig
    drivers32
    netsvcs
    /md5start
    eventlog.dll
    scecli.dll
    netlogon.dll
    cngaudit.dll
    sceclt.dll
    ntelogon.dll
    logevent.dll
    iaStor.sys
    nvstor.sys
    atapi.sys
    IdeChnDr.sys
    viasraid.sys
    AGP440.sys
    vaxscsi.sys
    nvatabus.sys
    viamraid.sys
    nvata.sys
    nvgts.sys
    iastorv.sys
    ViPrt.sys
    eNetHook.dll
    ahcix86.sys
    KR10N.sys
    nvstor32.sys
    ahcix86s.sys
    nvrd32.sys
    symmpi.sys
    adp3132.sys
    mv61xx.sys
    nvraid.sys
    /md5stop
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %SYSTEMDRIVE%\*.*
    %systemroot%\system32\Spool\prtprocs\w32x86\*.dll
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.sys /90
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\system32\*.exe /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %PROGRAMFILES%\*
    %USERPROFILE%\..|smtmp;true;true;true /FP
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    CREATERESTOREPOINT
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.
Notabene: indien het log niet in n bericht past, spreidt het dan over twee of meer berichten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan