• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan niet in de BIOS komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fahen

Gevestigd lid
Lid geworden
7 sep 2013
Berichten
438
Waarderingsscore
0
Sinds korte tijd kan ik niet meer in de bios komen, is er een andere manier dan de F2 of Del toets, afgelopen week heb ik nog met dit nieuwe moederbord en processor in de Bios een aanpassing gedaan, dus het is de F2 toets zou moeten werken.

Besturing Windows 7 64bits, geheugen 8Gb Ram, SSD Samsung EVO.

vriendelijke groeten fahen.
 
Het is een Trust toetsenbord, Dell is zeker niet mijn favoriet, hoogstwaarschijnlijk werkt het toetsenbord niet goed meer, de veilige modus toets (F8) werkt ook niet meer.
Ik heb een nieuw moederbord en processor geplaatst, tevens heb ik een andere CPU-Cooler en Samsung EVO SSD schijf gemonteerd, de Processor temperatuur loopt in Speccy of CPUID op naar zo'n 85/90 graden, nu is de fansnelheid via het moederbord te regelen in de BIOS, vandaar mijn vraag.

Ik ga nu eerst een ander toetsenbord proberen en laat het weten.

vriendelijke groeten fahen
 
Lol, trust tokkelbord en dell is niet je fevoriet, zou het andersom hebben.
In de hardwaremonitor zijn vaak de snelheden van de diverse ventilatoren te regelen maar als niets is ingesteld syaan die op max.
Vermoeden is dat de processorkoeler niet goed is gemonteerd, die met goede warmtegeleidende pasta monteren en niet met de thermal pad van de koeler, deze dient ook niet de stockcooler te zijn.
 
Dat is voor ieder zijn eigen ervaring, ik gebruik al jaren Silver Grease als pasta en tot nu toe werkte dat prima, in de BIOS heb ik Normal ingesteld, niet verwachtende dat de temperatuur zo hoog zou oplopen met een quadcore processor.

--- Update ---

Het toetsenbord blijkt in orde te zijn, wie weet raad?

Alvast dank fahen.
 
Reageert het toetsenbord helemaal niet ? Wel in Windows ?
Ik weet niet precies wat voor systeem je hebt maar anders zou je eens een ps/2 toetsenbord moeten proberen.
 
Inmiddels is het probleem opgelost, de batterij op het moederbord had reset nodig.

Bedankt voor het meedenken, fahen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan