• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

naar updates zoeken blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yopi

Nieuw lid
Lid geworden
31 aug 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Laatste updates op mijn PC zijn van 15 augustus.

Daarom vermoedde ik dat het automatisme niet helemaal werkte en probeerde ik zelf 'naar updates zoeken' in te schakelen.
Na 24 uur nog geen voortgang.

Hebben meer mensen dat?

Misschien hangt het samen met een ander probleem. Live Mail wil ook niet opstarten, ook niet na repair met 'programma's beheren'.

Nog een vaag vermoeden: Begonnen na een losse aankondiging voor een update voor OneDrive.

Langdurig googelen leverde niks op. Dus vandaar dat ik hier dit bericht plaats.

Bedankt alvast voor eventuele hulp (en vragen).

groeten,

Joop.
 
Doe het volgende:

Stap 1
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ je nu Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spaties.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.


Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door
indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.


Stap 2
System File Checker
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door
indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.
 
Doe het volgende:

Stap 1
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ je nu Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spaties.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.


Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door
indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.


Stap 2
System File Checker
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je Exit gevolgd door
indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.
 
stap 1:
The restore completed succesfully
The operation completed succesfully
geen vraag om opnieuw op te starten

stap 2:
Corrupte files gevonden en gerepareerd.

CBS.log geeft aan 2 files.
geen vraag om opnieuw op te starten.
.....

afgesloten en weer gestard ..

Live Mail reageert weer met 0x80041161. Gevonden op dit forum. Geen oplossing.
Voorlopig hangt zoeken naar updates weer.
Ik wacht af en meldt dan resultaat.
Ik heb Live Mail niet nodig, dus vraag hier geen antwoord op.

CBS-log gaf me geen informatie die verband lijkt te houden met het update probleem.

Zeer bedankt voor zover. Over een paar uur kom ik hier terug om te melden of het zoeken nog hangt ..

Joop.
 
Hangt nog. Maar vond het volgende bericht:

http://www.automatiseringgids.nl/ni...een-oplossing-voor-update-probleem-windows-10

12 augustus. Dus ik denk dat dit ook mijn probleem. Dus wacht ik af.

"Soms is het uitblijven van nieuws ook nieuws. Dat geldt bijvoorbeeld voor het uitblijven van een oplossing voor de problemen die een aantal mensen ervaren met de update van Windows 10 van vorige week.

Zoals al eerder gemeld verloopt de update van Windows 10 die Microsoft op 6 augustus distribueerde, niet op alle pc's goed. Om onduidelijke redenen stopt de update ergens, om vervolgens een herstart uit te lokken. Omdat Windows Update updates automatisch binnenhaalt, begint het problematische updaten daarna van voren af aan."
 
Hallo,
Ik zit intussen met hetzelfde probleem en hoopte langs deze weg misschien hulp te krijgen.
Voor een 10-tal dagen heb ik (na crash HD) een nieuwe installatie van Win7 gedaan. Windows is intussen geactiveerd en wel.
Hoewel de installatie-CD meerdere jaren oud is, krijg ik geen updates binnen.
Ik heb intussen zowat alles geprobeerd; tot zelfs de installatie van Win10; maar ook daar bleef de laptop hangen op 'updates downloaden'.
Dus ben ik op zoek gegaan en kwam ik bij deze site terecht. Ik voerde de 2 stappen die u aanraadt uit en laat u weten wat het resultaat van de scan is.
Bij stap 1 krijg ik: fout 87. RestoreHealth wordt niet herkend in deze context.
Bij stap 2 staat er: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.
Fix-it en Troubleshooter van Windows brachten ook niks op.
Hebt u misschien nog een idee?
Alvast heel erg bedankt!
 
Beroerd wulp5.
Dit antwoord zal niet helpen zeg ik maar vast.

Wat ik voor mij vastgesteld heb is dat ik ook heb zitten kloten.
En toen dacht: Laat maar ...

Windows 10 kan je nergens meer bij, maar ...
Na een maandje of zo bleken de updates zo maar binnen te komen. Niks gedaan.

Best wel geheimzinnig.

Zoals ik al zei: Dat helpt niet.

Ik deel alleen mijn ervaring,

groeten en ik spreek de hoop uit dat iemand anders met iets beters komt als afwachten.
 
Alvast bedankt voor je reactie. Ik zal dus maar wachten. Naar het schijnt is geduld 'een mooie deugd'...
 
Microsoft heeft diverse fixes en tools om updateproblemen aan te pakken. Het loste mijn specifieke probleem weliswaar niet op, maar een ander updateprobleem wel.
Het hangt een beetje van de preciese foutsituatie af, maar zelf repareerde ik een "niet naar updates zoeken" door via
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/947821, het "System Update Readiness tool" te draaien. (Zelf heb ik Win 7)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan