• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 installeert niet op nieuwe SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

melliw

Nieuw lid
Lid geworden
6 sep 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Onlangs heb ik een 120GB Sandisk SSD gekocht om mijn Dell studio laptop mee te upgraden.
In de eerste instantie heb ik de oude HDD in een andere computer gezet, alle bestanden naar de HDD van die computer gekopieerd, en de bedoeling was om de bestanden daarna op de nieuwe SSD te zetten. (Beetje omslachtig, maar kon niet anders wegens tekort aan SATA poorten.)
Die laatste stap heb ik overgeslagen, omdat ik besloot toch de SSD 'kaal' in de laptop te zetten en te voorzien van een frisse Win10 installatie.
So far so good.
Dan nu het probleem:
Voor ik de SSD in mijn laptop heb gepropt ben ik zo stom geweest deze eerst als 2e HDD in mijn andere computer aan te sluiten.
Nu geeft Windows 10 aan zich niet te kunnen installeren op de SSD. Ik denk dat dit komt door een foutieve driveletter, (X in plaats van C) ik heb echter geen idee hoe ik dit moet herstellen.
Is er iemand hier die mij hier bij zou kunnen helpen?
 
De SSD geen partitie geven, je hebt vermoedelijk een uefi bios en er staat nu een mbr partitie op terwijl W10 een GPT wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan