• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook adresboek exporteren naar KPN webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Al zoekend op Google kwam ik mij eigen vraag weer tegen op dit forum in 2013..! Opgelost is het nog steeds niet. Recent emailadvies van KPN: wij kunnen u niet helpen. Zoveel weet ik wel: mogelijk en kwestie van veldnamen in het CSV-bestand. Vreemd is echter dat een handmatig aangemaakt adresboekje in Kpnwebmail na export en dan poging tot import in webmail dezelfde bekende foutmelding geeft. Gmail importeert dat CSV bestand zonder problemen, maar ook het CSV-bestand van Gmail is ongeschikt voor import naar Kpnwebmail adresboek. En ook: de (Engelse) veldnamen veranderen naar Nederlands helpt niet, bovendien zijn er heel veel verschillende en de volgorde is m.i. verschillend. Er moet toch echt iemand van de zoveel miljoen KPN-klanten zijn die het wel gelukt is? Of is het iets dat te maken heeft met Pop3 of Imap waar ik geen verstand van heb?
 
Dan zit er niets anders op dan een en ander handmatig te gaan invoeren.
 
Ik denk dat het gebruik van Gmail vl handiger is ....
(niet dat ik zoveel mail buiten mijn huis, maar toch).
 
Na wat heen en weer mailen met de KPN helpdesk gaf men aan geen oplossing te hebben. Die is er echter wel. Kwestie van veldnamen, waarvan Outlook er enkele tientallen heeft (te zien als er een CSV-bestand gemaakt wordt en geopend wordt).
Tijdens het proces van die export komt er op een gegeven moment een venstertje met "Aangepaste velden toewijzen...".
ws4vtg.jpg

Dit is belangrijk: dit openen en alle veldnamen behalve bijvoorbeeld Voornaam/Achternaam/Emailadres van rechts naar links schuiven.
Dan blijft er een CSV-bestand over met die 3 veldnamen, en dat was geschikt voor import in de KPN-webmail. Ik heb de helpdesk hiervan op de hoogte gesteld, maar m.i. was zoiets al lang bekend, maar kennelijk niet bij iedereen.Meen me te herinneren dat zoiets bij de overgang van Outlook Express naar een ander mailprogramma ook een rol kon spelen.
 
Die helpdesks bestaan nu eenmaal uit medewerkers die onder tijdsdruk staan om zoveel mogelijk kort aan de tefoon te hangen om aan gestelde doelen te voldoen (kwantiteit boven kwaliteit)
Doorgaans tegen een laag loontje.

En ongetwijfeld zal wat jij nu zelf gevonden heb ergens in de database van helpbestanden terug te vinden zijn, maar het zoeken daarnaar kost dus te veel tijd.
 
de contacten waren per email, maar in principe heb je gelijk. Hopelijk leest iemand dit nog eens op zoek naar een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan