• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Items uit WML (Windows 7) verplaatsen naar Mail (Windows 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Ik heb me nog niet aan het installeren van W10 gewaagd, maar mijn vriendin wel en bij haar ging het een en ander mis. Er kwam een boodschap om de installatie te herstellen. Dat heb ik dus zelf op haar computer gedaan, maar toen waren er een paar essentiele programma's verdwenen.
Ik vrees dat er nog meer verloren gegaan is. Waar is de hele inhoud van Windows Live Mail gebleven ((Verzonden Items, Verwijderde Items, Adresboek)?
Ik ben er in geslaagd om het account van mijn vriendin in te voeren in het nieuwe e-mailprogramma (Mail heet dat geloof ik). Daarna zag ik de inhoud van haar Inbox tot een paar dagen terug, maar als ik 'Verzonden Items' of 'Verwijderde Items' probeer te openen krijg ik 'Nog even geduld', maar dat blijft naar mijn indruk hangen, want even geduld duurt zeker een uur. En de adressen heb ik helemaal niet terug gevonden. Zijn die gegevens echt weg of toch nog ergens terug te vinden en te importeren??
 
Prima dat jij je zelf nog niet gewaagd hebt aan het upgraden naar Windows 10. Bij de meeste mensen gaat dat goed, maar bij een flink aantal mensen niet.
Het is van belang dat je voordat je de upgrade naar Windows 10 uitvoert, een image maakt van je systeem op een externe harde schijf en dat je ook weet hoe je die image terugzet, wanneer Windows 10 geen succes blijkt te zijn. Bovendien moet je zo'n image ook terug kunnen zetten wanneer Windows 10 niet meer kan opstarten. Je moet dus vanuit het back-up programma een opstartschijf maken, waarmee je de computer op kunt starten, wanneer Windows 10 niet meer wil opstarten. Bovendien moet je dat ook daadwerkelijk geoefend hebben.
Dat betekent een hoop voorbereidingen. Heel veel mensen doen dat niet. Zolang ze geen problemen krijgen na de upgrade naar Windows 10, is er niets aan de hand. Wanneer ze wel ernstige problemen krijgen, zijn de rapen gaar.

Nu over naar het probleem van je vriendin (Johke?). Zij gebruikte al lange tijd Windows Live Mail als e-mailprogramma, en als ik me het goed herinner, had ze al langer problemen met dat programma. De overstap naar Thunderbird wilde ze liever niet, of die overstap is niet gelukt.

Nu heeft ze de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd en blijkbaar werkte Windows Live Mail daarna nog slechter dan voorheen.
Dat de map Verwijderde items niet wordt geopend, lijkt me het minste probleem. Je gooit e-mails niet voor niets weg. Ik heb al mijn e-mailprogramma's (webmail van KPN; Windows Live Mail; Thunderbird) zo ingesteld dat de map Verwijderde berichten automatisch wordt geleegd wanneer ik het programma afsluit.
Vervelender is dat de map Verzonden items niet geopend kan worden.

Je hebt daarom besloten om de app Mail te gaan gebruiken i.p.v. Windows Live Mail. Maar je zou graag toch de berichten die in Verzonden items stonden van WLM, terug vinden.
Wanneer je in Windows Live Mail klikt op de donkerblauwe knop (linksboven) en dan kiest voor Opties > Mail > tabblad Geavanceerd > Onderhoud > Archiefmap, vindt je de archieflocatie. Dat is de plek waar de e-mails worden opgeslagen door WLM.
Normaal is dat deze plek: C:\Users\Johke\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail.
Maar controleer dat zelf even, want misschien heeft een van jullie die archiefmap vroeger gewijzigd.
Let op: de map AppData is een verborgen map. Om die te kunnen zien, zul je in de Verkenner de verborgen mappen en bestanden eerst zichtbaar moeten maken via Organiseren > Map- en zoekopties > Weergave: klik daar op Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven. Klik daarna onderaan eerst op Toepassen en dan op OK.

Misschien vind je op die manier nog verloren gewaande e-mails terug.
 
Bedankt, Porrelaar, voor je uitgebreide mail waarvoor je wel een tijdje nodig gehad zult hebben.
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gang, maar zoals gewoonlijk kan dat nog even duren.
Ik heb me niet afgevraagd of WML nog op Johke's computer staat, maar ben meteen naar Mail gegaan. Ik moest wel haar account herstellen, maar daarna vond ik dus alleen inhoud in de inbox.
ik ga uitzoeken of WML nog op Johke's computer staat (zou best kunnen van niet - andere programma's, zoals Word, waren ook verdwenen). Als ik dat vind zou het moeten lukken. Indien niet, kan ik WML dan opnieuw installeren, of maak ik de zaak dan alleen maar erger?
En nog belangrijker dan de verzonden items vind ik de map 'Contacten'. Kan ik die ook nog ergens terugvinden en gebruiken?
 
Porrelaar, informatie in mijn vertrouwde computerwinkel leerde mij dat de PC voorafgaand aan de installatie van W10 een image maakt, die Windows Old heet. Daarmee kun je de installatie altijd ongedaan maken en dan kun je de installatie opnieuw proberen. Veiligheidshalve liet ik dat nu door de winkel zelf doen.
Verder blijkt dat WML er dan ook weer op staat (naast Mail). Daarmee is het acute probleem dus opgelost. We kunnen verder.
De map Contacts moet ik nog onderzoeken. Die is geweldig uitgebreid doordat heel veel adressen er wel 3 tot 7 keer in staan. Heb jij een idee hoe dat kan komen?
Verder ga ik de locatie van het archief van WML nog onderzoeken op de manier die jij hebt aangegeven.
Bedankt voor je hulp!
 
Het spijt me, Jov, maar ik weet niet waarom sommige adressen/contactpersonen er 3 tot 7 keer in staan. Dat wordt handmatig uitmesten.
 
Vooruit dan maar...

Jov
 
Porrelaar, informatie in mijn vertrouwde computerwinkel leerde mij dat de PC voorafgaand aan de installatie van W10 een image maakt, die Windows Old heet. Daarmee kun je de installatie altijd ongedaan maken en dan kun je de installatie opnieuw proberen. Veiligheidshalve liet ik dat nu door de winkel zelf doen.
Verder blijkt dat WML er dan ook weer op staat (naast Mail). Daarmee is het acute probleem dus opgelost. We kunnen verder.
De map Contacts moet ik nog onderzoeken. Die is geweldig uitgebreid doordat heel veel adressen er wel 3 tot 7 keer in staan. Heb jij een idee hoe dat kan komen?
Verder ga ik de locatie van het archief van WML nog onderzoeken op de manier die jij hebt aangegeven.
Bedankt voor je hulp!

Inderdaad zo zou het moeten zijn. Om terug te downgraden naar windows 7 of 8.1 moet je een upgrade met behoud van programma's en instellingen uitvoeren, anders kun je niet meer downgraden, en word de map windows.old aangemaakt. Toen ik een downgrade van Win10 naar Win7 uitgevoerd heb waren er een paar programma's zomaar weg, die ik opnieuw moeten installeren heb.
Via opties in WLM kun je berichten , adresboeken en accounts exporteren om terug op een andere computer te importeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan