• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Youtube naar andere soundcard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak snor

Vaak hier
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
730
Waarderingsscore
3
Beste leden van dit forum,

Is het mogelijk om het geluid van youtube naar een aparte geluidskaart te sturen?
Zoja, hoe?
het is bedoeld om het geluid van youtube apart naar mijn mengpaneel te laten gaan.
zodat ik mijn skype, youtube en overige pc geluid apart kan regelen via mijn menpaneel.

hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Sjaak Snor

--- Update ---

of is het misschien mogelijk dat er een programma bestaat die bepaalde programma's aan een bepaalde soundcard linkt
dus dat al het geluid van mn google chrome naar soundcart c gaat, mijn skype naar b en de rest naar a?

--- Update ---

ik zoek zoiets als 'chevolume' dat ik per programma kan kiezen welke soundcard, maar met chevolume is het probleem dat je na het herstarten alles weer opnieuw moet instellen.
zijn er nog soortgelijke programma's als chevolume???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is wel degelijk een programma maar dit was vervolgens weer niet beschikbaar voor Windows 8 (toendertijd) wat de waarde ervan flink verminderde.

Ik probeer het te vinden.... wat ik bedoelde was IndieVolume en blijkbaar werkt het niet eens in Windows 7 :?.

CheVolume lijkt het enige te zijn wat er is..... Ik heb ze gevraagd of het kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@xennex82 Bedankt voor je antwoord! IndieVolume had ik inderdaad ook al getest, werkt inderdaad niet. het programma CheVolume werkt naar behoren, alleen na iedere restart ben je je instellingen kwijt, waardoor het niet echt efficint werkt. Dus waarschijnlijk is het niet mogelijk om Youtube makkelijk naar een aparte soundcard te sturen. alsnog bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
@xennex82 Bedankt voor je antwoord! IndieVolume had ik inderdaad ook al getest, werkt inderdaad niet. het programma CheVolume werkt naar behoren, alleen na iedere restart ben je je instellingen kwijt, waardoor het niet echt efficint werkt. Dus waarschijnlijk is het niet mogelijk om Youtube makkelijk naar een aparte soundcard te sturen. alsnog bedankt!

Ik heb er zelf ook belang bij omdat ik op een gegeven moment 3 geluidskaarten had waarvan ik er toch zeker twee gebruikte. Ik had onboard en een discrete losse geluidskaart en nog een losse externe DAC. Ik had twee verschillende geluidssystemen (2.1 bij de computer en 6.0 (nu 3.1) bij de televisie). Dus ik wilde met name games en systeemgeluiden over de computerset, maar ik wilde muziek over de televisieset.

Dus ik gebruikte IndieVolume en ik was bereid het te kopen maar niet als ik het niet kon gebruiken in 7 en verder :( :-/. Dat vind ik wel idioot, daarmee maak je je hele programma nutteloos.

Ik heb geen ervaring met Che maar ik heb ze een mailtje gestuurd om te kijken of wat je zegt inderdaad zo is en wat ze daarop te zeggen hebben.

IndieVolume werkte verder fantastisch, het was precies wat ik wilde. Muziek is normaliter wel te regelen als je een muziekspeler heb (bijv. Winamp) maar met browsers wordt dat inderdaad lastiger. Dus ik wilde hetzelfde als wat jij wil: youtube over een ander kanaal.

Je kunt zelfs denken aan geluid over wifi ergens heensturen, je hebt virtuele geluidskaarten die dat kunnen. Of virtuele geluidskaarten waarmee je alles kunt opnemen wat er over heen wordt uitgestuurd. Een soort capture-device is het dan.

Anyway, laten we maar zien of Che gaan reageren, en of ze er in genteresseerd zijn.... ;-D. :).
 
@Anson, bedankt voor je reactie. mocht Chevolume straks niks zijn, dan ga ik hier zeker mee aan de slag! eerst maar eens even afwachten wat Chevolume hierop zegt

@xennex82
Je kunt zelfs denken aan geluid over wifi ergens heensturen, je hebt virtuele geluidskaarten die dat kunnen. Of virtuele geluidskaarten waarmee je alles kunt opnemen wat er over heen wordt uitgestuurd. Een soort capture-device is het dan.

Je bedoelt dus dat je niet op je eigen youtube speelt, maar op een aparte divice, net zoals je je tv aan je pc/telefoon koppelt om te streamen?
Verder ben ik inderdaad heel erg benieuwd wat Chevolume daarop reageerd.

verder vindt ik het heel raar dat er niet un een of ander bedrijf zegt van: wij gaan goed werkende software maken om programma's naar verschillende soundcarts te sturen, als je zo op internet kijkt is er best veel vraag naar.

Als je iets gehoord hebt van Che, dan hoor ik het graag
 
Je bedoelt dus dat je niet op je eigen youtube speelt, maar op een aparte divice, net zoals je je tv aan je pc/telefoon koppelt om te streamen?

Ja in principe bestaat dat maar het lijkt erop dat het niet echt op de markt heeft kunnen komen doordat Apple datzelfde biedt met AirPlay (AirTunes) en die zullen daar wel patenten op hebben. Muziek streamen via Wifi via een virtuele geluidskaart, daar komt het dan op neer.

Ik weet niet meer maar er is wel een bedrijf wat het verkoopt, geloof ik. Volgens mij was het iets wat je computergeluid omzet in een DLNA stream, zodat DLNA players zoals een TV inderdaad dan gewoon die (http) stream kunnen "downloaden" (streamen). Het bestaat wel geloof ik.

Maar goed het is nog steeds een extensie van dittum, misschien.

Verder ben ik inderdaad heel erg benieuwd wat Chevolume daarop reageerd.

Ja nog geen reactie gehad.

verder vindt ik het heel raar dat er niet un een of ander bedrijf zegt van: wij gaan goed werkende software maken om programma's naar verschillende soundcarts te sturen, als je zo op internet kijkt is er best veel vraag naar.

Kwee nie, het zou wel vet zijn als standaard oplossing in een OS. Toch hebben de meeste gebruikers natuurlijk maar 1 device. Echter... ik denk dat er ook veel vraag zou zijn naar dat wat ik net omschreef.

Als je iets gehoord hebt van Che, dan hoor ik het graag

Sure, misschien doen ze er wat langer over.
 
Geen flauw idee. Zou wel moeten, maar als het hetzelfde werkt (de app) als nu met de gewone chromecast, dan stopt het beeld, zoals je misschien weet. Bovendien is de app volgens mij nog steeds in beta en vreselijk irritant om te gebruiken.
 
maar is het ook mogelijk om het vanaf je windows 7 webbrowser te streamen. zoja, waar kan je ze bestellen, of moeten ze nog gereleasd worden?
 
Nog iets gehoord van Chevolume????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan