• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen verbinding met externe host primaire DNS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felereca

Bekend gezicht
Lid geworden
26 jul 2013
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik had ongeveer 2 uur geleden mijn laptop teruggezet naar Fabrieksinstellingen, ik had daarvoor nog goed werkend internet, maar als ik nu verbinding maak met mijn wifi dan staat er "alleen lokaal" en kan dus niet op internet. Als ik probleem zoeken doe, dan staat er "er kan geen verbinding met de externe host primaire DNS-server (op adres) worden gemaakt" en als ik dan op repareren druk lukt dat niet. Heeft iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Peter
 
Ga naar Start en typ in de zoekregel services - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

Scroll naar DNS
Dubbelklikk op die vermelding, bij "Opstarttype" zet je de instelling op "Automatisch".

Klik nu eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Starten, wacht even en klik uiteindelijk op OK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan