• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Excelformulier webbased maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom90

Nieuw lid
Lid geworden
17 jan 2010
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Ik heb een excelbestand wat via het internet ingevuld moet gaan worden door andere, het ziet er zo uit:

Naam:
ProjectMaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag
X88000
Y00888

Deze timesheet moet in uiteindelijk in een Database komen.

Met welke taal en/of programma kan ik dit het beste doen?
 
Ipv van iets te maken is het niet interessant om gebruik te maken van google sheets?

link

mvg
 
Dag Tom,

Bedoel je een excel bestand wat ook op je pc/server opgeslagen moet worden of gaat het hier vooral om de layout?
Je kunt namelijk op het moment dat er wijzigingen gedaan zijn door middel van bijvoorbeeld AJAX de data in een database opslaan.

Hier kun je vervolgens weer een excel bestand van genereren.
 
Alleen de layout, het formulier moet als een webpagina dienen wat telkens ingevuld kan worden en bij een druk op de knop naar een database verzonden worden
 
Dag Tom,

Dit is vrij eenvoudig te realiseren. Wat heb je op het moment al of waar loop je op vast?
 
Ik heb dus het excelbestand, alleen deze nog niet gemaakt in Access. Heb IIS geinstalleerd staan
 
IIS is inderdaad de eerste stap.

Je dient nu een server side programmeertaal te kiezen. Het gemakkelijkste zou nu zijn Classic ASP maar deze is wel verouderd.
Ook kun je kiezen om PHP te installeren, hier is op het internet genoeg over te vinden om PHP werkend te krijgen onder IIS.

Het verstandigste is om nu te beginnen met een excel layout te bouwen met HTML.
Gaat dit lukken of dien ik een voorbeeld te geven hoe je te werk kunt gaan?

Grt.
Incarnez
 
Super alvast voor je hulp.

PHP in combinatie met IIS ga ik zelf proberen werkend te krijgen. Wat betreft Excel en HTML heb ik zelf niet zo veel geschreven, plus is het inmiddels alweer een jaar of 8 dat ik wat gedaan heb met HTML :D. Zou super zijn qua opzetje
 
Succes.

Ik heb een klein opzetje gemaakt met een tabel en kolommen. Nu heb ik er text in gezet maar dit zouden input velden moeten worden.
Afhankelijk van de data die je wilt invoeren kun je nog kiezen voor text of een ander type.

Ik heb nu een statische tabel gemaakt. Je zou dit dynamisch kunnen maken door jQuery te gebruiken door zo kolommen en of rijen toe te kunnen voegen.
Als laatste stap een opslaan knop waarmee je de data in een database insert.

Wel vraag ik me af of je de complete excel layout wilt namaken of dat het alleen om de data gaat?

Code:
<html>
	<head>
		<title>Excel input</title>
		<style>
			table {border: 1px solid #000000;}
			table th { background-color: grey; padding: 0px; margin: 0px; }
			table td { border: 1px solid #999; }
		</style>
	</head>
	<body>
		<table>
			<thead>
				<th>A1</th>
				<th>A2</th>
				<th>A3</th>
				<th>A4</th>
				<th>A5</th>
			</thead>
			<tbody>
				<tr>
					<td>column 1</td>
					<td>column 2</td>
					<td>column 3</td>
					<td>column 4</td>
					<td>column 5</td>
				</tr>
				<tr>
					<td>column 1</td>
					<td>column 2</td>
					<td>column 3</td>
					<td>column 4</td>
					<td>column 5</td>
				</tr>
				<tr>
					<td>column 1</td>
					<td>column 2</td>
					<td>column 3</td>
					<td>column 4</td>
					<td>column 5</td>
				</tr>
			</tbody>
		</table>
	</body>
</html>

2015-09-30 11_10_11-Excel input.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan