• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg mijn Bluetooth mouse niet meer werkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Krijg mijn Bluetooth mouse niet meer werkend!
Tot voor een paar maanden werkte mijn BT muis (logitech) prima.
De laptop is een tijdje in gebruik geweest door mjn zoon die een externe muis had aangesloten. Dus een met een snoertje. Toen ik vanmorgen de BT muis weer wilde activeren lukte dat niet meer.
In Device manager is de bluetooth adapter genstalleerd en "The device is working properly".
Er is geen bluetooth icon te vinden in de task bar zoals voorheen, hoewel dat wel is geactiveerd, zoals ik ergens heb gezien.
Als ik in Control Panel "My Bluetooth" opstart zie ik in een rode band in het verder lege scherm met de tekst: "The attached BT dongel is not supported."
Wat is een dongel en waarom zou die niet ondersteund zijn? En hoe kan ik dat veranderen?
Mischien is het ook daarvan afhankelijk dat de rest ook helemaal niet werkt zoals de knoppen in hetzelfde paneel "Search for devices" en "BT Neighborhood". Wel werkt de knop "My BT settings" maar daar kom ik geen stap verder mee.
Dus oorzaak, die dongel? En hoe repararen we dat?
perloc

--- Update ---

Niemand een ideetje?
perloc
 
Ik kwam dit tegen.
Re: "Bluetooth Dongle Not Supported"
If you have already tried reinstalling reinstalling the drivers, then that is probably what can be done from that side.

Fresh Boot

You can try the following:
Perform the Hard Reset . Boot the computer and log in.

This procedure does not wipe out your data. The process is similar to what used to be called a Master Reset Boot -- the act of removing the power source (AC) along with the battery (only on those systems with a removable battery case) causes the notebook to be forced to go back to the Operating System and read the drivers and software from disk in order to boot the computer. Essentially, then, this is a "driver refresh" process.

===========================================================================================
Scan and Fix
After that, it comes down to whether or not something else has gone wrong -- it is possible that a tiny bit of instruction is missing, damaged, or otherwise compromised. Bluetooth, like most everything else, is dependent on a BUNCH of stuff going right. Even one little mistake can cause failure.

IF the problem is of this type (missing link, missing file / data, or corruption), then you might be able to clear the problem using the system scan and fix program: System File Checker

Windows 7: SFC /SCANNOW Command - System File Checker

Know that this procedure is only successful for a limited number of issues -- sfc does not catch "everything". You can run the program more than once; in some cases, this is the best way to catch the problem and fix it.

===========================================================================================
After you complete the procedures, take a look at your Bluetooth configuration setup - redo the setup. That is, set the configuration to "not allow" any connections, apply the change, then go back in and set the configuration to "allow" connections and discovery.

You might switch Network Discovery "ON".

Control Panel > set icon view > Network and Sharing Center > Advanced Settings >
Switch on "Turn on Network discovery" > CHECK "Turn on automatic setup of network connected devices" >
Save changes

Restart the notebook and log in
===========================================================================================
 
Korrigan: Dat is een mooi verhaal maar ik schiet er niet veel mee op.
Ik heb inmiddels begrepen dat een "dongle" een externe USB-key is waar je BT mee kunt bedrijven.
Ik heb er een, maar niet nodig voor deze laptop, want die heeft een interne "dongle". En bovendien heeft het voorheen uitstekend gewerkt. Dus ook zonder ext. dongle.
Zelf ben ik inmiddels een stap verder gekomen. De adapter die is genstalleerd was er een van Motorola.
Dat vond ik vreemd, temeer daar ik verder totaal niets over een BT installatie op de laptop kon vinden.
Die (adapter) heb ik dus verwijderd uit de Device Manager lijst en gereboot.
Dat gaf een grote verandering in de setup van de Device Manager.
De naam van de BT "folder" in de lijst was veranderd naar "Bluetooth Radios".
Verder waren er nu 2 items zichtbaar: "Generic BT Adapter" en "MS BT enumerator". (afkortingen gebruikt).
Maar bovendien verschenen ineens in de "folder" (van Device Manager) bij "Network Adapters" twee BT items:, beide op BT betrekking hebbende en verder nog 2 andere adapters.
Maar dit alles bracht me niet verder naar een oplossing van het probleem.
In het scherm "Append Devices" is nog steeds niets te zien.
Ik wil nogmaals kwijt dat installatie van dit soort dingen in MS systems nog maar op zeer een laag pitje staat.
Talloze aanwijzingen om iets te doen zijn niet van toepassing omdat die f ontbreken, f gewoonweg niet werken.
Je moet bij problemen van alle kanten install-procedures bij elkaar harken om de zaak draaiend te krijgen. Vooral mensen met minder ervaring (ik heb nogal wat) gaan de boot in.
Ook Internet laat het afweten. Ik heb nogal wat sites geopend met instructies, ook die van MS, maar geen van allen geeft een volledig beeld van hoe je tot een oplossing kunt komen. Ze beginnen ergens middenin en dan verder. Maar het gaat juist om het begin!!
Het zou bij de wet verboden moeten zijn om aan (programmeer technici) intall-procedures te schrijven. Dat moet aan leken worden overgelaten.
Hoe verder?
perloc
perloc
 
Ik wil nogmaals kwijt dat installatie van dit soort dingen in MS systems nog maar op zeer een laag pitje staat.
Talloze aanwijzingen om iets te doen zijn niet van toepassing omdat die f ontbreken, f gewoonweg niet werken.
perloc

Ik begrijp je frustratie, mickeysoft en luie programeurs zijn hier helaas vaak niet de beste vrienden.

Je schijft dat je de usb-muis lang niet gebruikt hebt (battertijen/accu ok van de muis?)
Probeer eerst de muis eens op een andere pc aan de gang te krijgen, om er zeker van te zijn dat hij werkt.
Als dat lukt, probeer eens een ander usb-device te koppelen aan je pc.

Zo kun je in ieder geval dingen uitsluiten.
 
Droopyb: Het is niet zoiets eenvoudigs als een batterijtje.
De muis regageert bij aanzetten volkomen normaal.
Maar ik heb je advies opgevolgd: de muis werkt probleemloos zowel met een smartphone alswel met de Trust dongle die ik allang heb liggen.
Het ligt dus aan Windows7. Dat is duidelijk.
In Device Manager is de adapter voor de muis geinstalleerd. En daamee houdt het op: als ik "Add device" aanklik gebeurt er niets.
Muis niet te vinden.
perloc
 
De bluetooth support in services staat die aan?
 
Bluetooth support services stond/staat "Started".
Alle USB ingangen werken. Die gebruik ik altijd, de Internet USB key, en nu de externe Laser muis. Ook knoop ik er regematig ext. HD's aan.
perloc
 
Verwijder die eens gewoon uit apparaatbeheer , niet uitschakelen !!!!
Na heropstarten zal die opnieuw genstalleerd worden, moet wel aangesloten zijn. Zo eenvoudig is dat.

En als het dan nog niet lukt is er iets met de infrarood lens.

De muis regageert bij aanzetten volkomen normaal.
Maar ik heb je advies opgevolgd: de muis werkt probleemloos zowel met een smartphone alswel met de Trust dongle die ik allang heb liggen.
Het ligt dus aan Windows7. Dat is duidelijk.

De muis en de adaptar hebben beiden een infrarood lens om met elkaar te communiceren.
Als het signaal verbroken word , door de muis heen en weer te bewegen word de communicatie ook verbroken.

--- Update ---

Ik wil nogmaals kwijt dat installatie van dit soort dingen in MS systems nog maar op zeer een laag pitje staat.
Talloze aanwijzingen om iets te doen zijn niet van toepassing omdat die f ontbreken, f gewoonweg niet werken.
perloc

Zo ken ik er waar het computer en windows gebruik ook op een zeer laag pitje staat. !!!
 
Laatst bewerkt:
Bluetooth support services stond/staat "Started".
Alle USB ingangen werken. Die gebruik ik altijd, de Internet USB key, en nu de externe Laser muis. Ook knoop ik er regematig ext. HD's aan.
perloc


Lol, bedoelde een ander bluetooth apparaat.
 
carfran: een bericht vol raadsels.
1. "Verwijder die eens gewoon uit....." Welke DIE??
2. "... hebben beiden een infrarood lens om met elkaar te... " Zover ik weet werkt BT met een radiosignaal, niet met een IR verbinding. IR zit trouwens niet op mijn laptop.
3. "Zo ken ik er waar het computer en windows gebruik ook op een zeer laag pitje staat. !!! " Wat bedoel je daar mee?
Anyway, bedankt voor een antwoord.

Droopyb: Mijn zoon heeft met zijn smartphone een BT verbinding trachten te maken met deze laptop. Dat ging niet.
Maar ik wil nogmaals benadrukken dat de BT muis voorheen goed heeft gewerkt op deze laptop. Dus het is niet zo dat BT nooit heeft gewerkt op deze laptop.
perloc
 
Ok, betekend dus dat bluetooth helemaal niet werkt waarschijnlijk. Merk en type laptop?
 
1. "Verwijder die eens gewoon uit....." Welke DIE??

Deze bedoel ik daarmee

In Device manager is de bluetooth adapter genstalleerd en "The device is working properly".

Er is geen bluetooth icon te vinden in de task bar zoals voorheen, hoewel dat wel is geactiveerd, zoals ik ergens heb gezien.

In het systeemvak kun je de meldingspictogrammen aanpassen.bij Gedrag , en het is niet de task bar (taakbalk) maar het systeemvak .
Pictogram en meldingen weergeven
Pictogram en meldingen verbergen
Alleen meldingen weergeven
Als dit staat ingesteld op Pictogram en meldingen verbergen is het pictogram verborgen en verschijnen er geen meldingen meer in het systeemvak
2. "... hebben beiden een infrarood lens om met elkaar te... " Zover ik weet werkt BT met een radiosignaal, niet met een IR verbinding. IR zit trouwens niet op mijn laptop.

OK, geef ik toe , even niet opgelet. BT werkt met kanalen , hoe sterk of zwak is het signaal ?
Bij sommige adaptars en BT muis staat een piepklein knopje dat moet ingedrukt worden om te laten detecteren, is dat bij jouw adaptar en muis ook.

Droopyb: Mijn zoon heeft met zijn smartphone een BT verbinding trachten te maken met deze laptop. Dat ging niet.
Dan moet je niet ver meer gaan zoeken h .
http://windows.microsoft.com/nl-be/...-or-network-device-frequently-asked-questions

Ga eens lezen onder
Waarom werkt mijn draadloos toetsenbord en draadloze muis niet , misschien zul je nu snappen waarom ik vroeg in de Device manager eens te verwijderen.

3. "Zo ken ik er waar het computer en windows gebruik ook op een zeer laag pitje staat. !!! " Wat bedoel je daar mee?

Misschien snap je het nu wel. De meeste oorzaken dat apparaten niet willen werken ligt niet altijd bij de fabrikant of bij het OS maar bij de computergebruiker zelf .

--- Update ---

Ok, betekend dus dat bluetooth helemaal niet werkt waarschijnlijk. Merk en type laptop?

Of gedeactiveert
 
Laatst bewerkt:
Droopyb: merk + type - HP G62. Veder staat onderaan: "of gedeactiveerd" De vraag is nu, waar kan ik die dan weer activeren?

cafran: adapter verwijderen en booten - Dat heb ik al eerder gedaan. Daarmee is een andere drijver genstalleerd (2 zelfs, een adapter en een enumerator).
Verder zag en zie ik nu onder "Other devices" 3 dezelfde devices genaamd: "Bluetooth Perifheral Device".
Daarmee was gelijk mijn Bluetooth logo terug in de taal balk. Maar dat zijn we al allemaal voorbij.
Helaas werken jullie allemaal met een Nederlandse versie van Windows. Ik heb Engels (en wil niet anders) zodat wat mij betreft er nogal wat verwarring is tussen de Ned. termen en de equivalente in Engels. Je schrijft b.v. "Systeemvak" geen idee wat een systeemvak is. "Gedrag" is in het Engels: behavior maar daar zal wel een andere term voor bedoeld zijn.

En dan die site van Windows over BT problemen. Dat zijn ellelange verhalen die mijn zoon en ik al aardig hebben doorgespit. Maar welk geen oplossing heeft gebracht.
Nog een laatste puntje: je had het over een key die moest worden aangezet. Daarvoor is er inderdaad een (een antenne met l en r een stralingsteken). Die staat dus konstant aan. Een andere zit er niet op en ook niet nodig want in het verleden al uitgetest dat, als de BT muis niet werkte, die key een amber kleur gaf. Inschakelen en de BT werkte.

Ik begin zo langzamerhand te dneken aan de hardware zelf. Dus het modul voor BT, of daar iets mis mee is.
In het verleden nooit problemen gehad met een device (i.c. de BT muis) activeren. Wel gebeurde het een enkele keer dat die opnieuw moest worden gevonden door Windows maar ook dat gaf geen probleem.

Dus mijn probleem is niet zoiets eenvoudigs als een key die niet aanstaat, of de batterij van de BT muis leeg is. Dat zijn dingen die natuurlijk allereerst zijn nagegaan.
perloc
 
Systeemvak = rechtsonderaan je scherm waar je het luidsprekericoontje ook terugvind.
Welke antivirus gebruik je ? Je bent niet de eerste waarbij de antivirus voor gelijksoortige problemen zorgt.
 
Lange Pier: Setpoint doet heel vreemd. Pas na 3 keer starten van de download begon die te installeren.
Na FINISH verscheen even een blank window en verdween. Ook setpoint.exe aanklikken geeft geen reactie.
Er is tijdens dit hele proces geen enkele fout opgetreden.
Die dongle heb ik weliswaar al heel lang maar nooit gebruikt!! Pas met de test van de BT muis heb ik die voor het eerst gebruikt!
Indertijd gekocht voor de desktop van mijn zoon maar niet nodig gehad.

carfran: In het systeemvak staat dus nu weer een BT icon. Dat heb ik al uitgeprobeerd.
"Add device": muis wordt niet gevonden hoewel het blauwe lichie op de muis staat te knipperen. "Show BT devices" blijft leeg.
Antivirus: MSE (MS Security essentials). Die gebruik ik al jaren, dus ook in de tijd dat de BT nog werkte.
Ik heb een van afgelopen dagen nog een volldige check laten doen door MBAM waarvan de database was ge-updated. Niets gevonden!!
perloc
 
Antivirus eens tijdelijk uitschakelen bij de installatie , kan soms ook helpen.
In Apparaatbeheer (Device manager) zijn er daar gele rondjes met zwart vraagtekentje of uitroeptekentje te vinden.
 
Verwijderen via configuratiescherm en programma's.

Snap alleen niet waarom het zo moeilijk gaat bij je, heb dat progje op diverse PC's en notebooks, ook bij anderen genstalleerd, wel eerst gedownload in juiste bit versie, werkt ook op W10, overigens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan