• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Systeem start niet meer op :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nuray

Nieuw lid
Lid geworden
10 okt 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ondanks dat mijn laptop oud is deed hij het nog prima maar ineens krijg ik hem niet meer opgestart. Het is een HP Compaq nx 7400 met windows xp. Het enige wat ik te zien krijg na het aan zetten is een zwart scherm waarin staat dat het verkeerd is afgesloten en de vraag of ik het in veilige modus wil opstarten. Welke optie ik ook kies, hij doet een poging en keert iedere keer terug naar dit zwarte scherm.
Soms laat hij voor 1/2 seconden een blauw scherm zien met STOP..en de rest kan ik niet lezen voordat hij weg is.

Het gaat me vooral om mijn bestanden/foto's die er nog op staan, ik ben bang dat de laptop zijn beste tijd heeft gehad maar wil voor de bestanden nog een poging doen!
zwartschermklein.JPG

Hoor graag of iemand mij kan helpen?
 
ik heb op het moment exact hetzelfde probleem, maar mij gaat het niet echt om de bestanden, maar om het opstarten van windows XP XD. maar als het jou om je bestanden gaat, kun je je harddrive er eventueel uit halen en aan dit handige dingetje koppelen: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ewent-ide-sata-naar-usb-3-0-adapter-1185301.html. hij kost 35 euro, maar daarmee kun je een interne harde schijf omtoveren tot een externe. dit ding werkt met IDE (p-ata) en SATA, waarschijnlijk heb je een IDE hdd (te herkennen aan pinnetjes), maar SATA kan natuurlijk ook. ik heb deze ook gebruikt voor mijn oude HDD`s en vind dat dit dingetje best goed werkt!

als iemand anders weet hoe dit probleem op te lossen is wat Nuray duidelijk heeft gemaakt hoor ik het ook graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan