• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wel bedraad internet, niet draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

nokiaprox

Bekend gezicht
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
147
Waarderingsscore
0
Als ik een oude Toshiba laptop met een UTP-kabel verbind met de modem/router kan ik probleemloos surfen. Draadloos lukt dit echter niet. Ik krijg wl verbinding met de modem, kan pingen naar websites, maar surfen lukt niet. Krijg een melding dat de website niet te bereiken is (met verscheidene browsers). Volgens de Windows probleemoplosser (Windows XP) zou dit kunnen komen omdat bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Het is inderdaad zo dat mijn provider een aantal poorten (waaronder 23, 80, 443) gesloten heeft, maar waarom lukt surfen via een kabel dan wl? Mijn eigen firewall heb ik al uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet.
Iemand een verklaring/oplossing voor dit probleem, waarvoor dank!

Nokiaprox

--- Update ---

Edit:
Met een nieuwere laptop/tablet/smartphone heb ik geen problemen. Zou het dan aan de draadloze netwerkadapter in de Toshiba liggen ?
 
Maakt hij draadloos daadwerkelijk verbinding met de router? Nee probeer eens een ander kanaal tussen 3 en 11 Sommige (oude) laptops pakken niet alle kanalen. hoe heb je de versleuteling AES TKIP of allebei AES is behoorlijk nieuw misschien dat die niet geaccepteerd wordt Zend jouw router in de B, G, N modus uit? Omdat het een oude laptop betreft moet je waarschijnlijk ook de oude protocollen gebruiken dus
http://forum.kpn.com/t5/Internet/WiFi-802-11n-ondersteunt-geen-TKIP-encryptie/td-p/184829
 
Bedankt voor het vlugge antwoord.
De router werkt volgens de 802.11g-norm. Omdat het hier om een test ging, had ik de versleuteling van de router (tijdelijk) uitgeschakeld, en ik zit hier in de buurt als enige op kanaal 8 (en heb de laptop ook op dat kanaal ingesteld). Ik krijg effectief verbinding, want ik kan de instellingen van de router bekijken en veranderen, en ik kan pingen via deze laptop. Ik doe de test op 2 m van de router en er wordt aangegeven dat de verbinding uitstekend is.
 
Volgens de Windows probleemoplosser (Windows XP) zou dit kunnen komen omdat bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Het is inderdaad zo dat mijn provider een aantal poorten (waaronder 23, 80, 443) gesloten heeft, maar waarom lukt surfen via een kabel dan wl? Mijn eigen firewall heb ik al uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet.

Wel riskant met een besturingssysteem dat niet meer ondersteund word zich op internet begeven, en vooral zich draadloos op internet begeven. Trouwens is dat de reden waarom je provider de poorten gesloten heeft.
 
Laatst bewerkt:
Abraham,
De laptop draait XP Home SP3.
Nu heb ik de PC een nachtje rust gegund en vandaag geprobeerd een beveiligde verbinding (WPA/WPA2) te maken en ... dit is gelukt : verbinding uitstekend aan 11 Mbps. Ik vind dat niet slecht voor laptop van meer dan 10 jaar oud. HET WERKT DUS!
Ik ben er mij zeker van bewust dat XP niet meer veilig is, maar de laptop is enkel bedoeld om eens een mail te checken, iets op te zoeken op google of een nieuwssite te bekijken. Het is zeker NIET de bedoeling te gaan internetbankieren of online betalingen te doen... Het machientje toch veel te traag : Firefox openen alleen al bvb. duurt een 10-tal seconden!

Bedankt voor de antwoorden.
 
Antivirus: Avast Free 10.4.2233
Firewall: Comodo Free 8.2.0.4703
(maar ook als ik deze beveiligingen uitschakel blijft de laptop traag)
Ook al laten lopen: CCleaner.
Al gescand met Malwarebytes Anti-Malware en Eset-Online Scanner: nergens iets gevonden.
En de schijf gedefragmenteerd.
 
Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation/CrystalDiskInfo

Start de 32-bit versie op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
 
Schijf is in orde, temperatuur 44 en alles in blauw.
Maar er is nog iets raar aan deze laptop: In de root van de C:-schijf staat een map met de exotische naam b50117158321226f7790d161a5a3 (6 MB), met submappen amd64 en i386. Kan dit een restant zijn van een mislukte Windows-update? Zou die mogen verwijderd worden?

--- Update ---

Ondertussen heb ik kunnen achterhalen dat deze map te maken heeft met hotfix KB954550-v5. Deze hotfix kan niet verwijderd worden, dus zal ik die map ook maar laten staan (heb ze verborgen, dan stoort het niet zo).

Zijn er zaken die ik nog zou kunnen proberen om de laptop iets sneller te maken? Een schone installatie van Windows XP kan niet, want ik heb geen installatie-CD.

Specs van de laptop: CPU Mobile Intel Pentium 4 - M CPU 2.00GHz , 512 MB DDR RAM

Met deze specs zou het toch mogelijk moeten zijn om op zijn minst Windows vlot te laten starten?

De meeste overbodige programma's die op de laptop stonden heb ik al verwijderd met Revo-uninstaller.

Alvast bedankt voor eventuele ideen!
 
untitled.PNGuntitled.PNG
ik krijg dit.

--- Update ---

untitled.JPG
 
waarom zet je er geen vista op dan ,die wordt nog ondersteund
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan