• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Witte vlakken in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarimoan

Nieuw lid
Lid geworden
14 okt 2015
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Ik ben al 2 jaar bezig om het volgende op te lossen, verschillende forums bezocht, op internet gezocht maar tot op heden geen oplossing gevonden, misschien kan ik op dit forum tot een oplossing komen.

Als ik mijn mails in outlook 2007 opent, krijg ik alleen maar witte vlakken te zien.
Ik heb in de instellingen van outlook in vertrouwenscentrum van outlook 2007 het vinkje bij afbeeldingen in e-mailberichten met HTML-opmaak en in RSS berichten niet automatisch downloaden uit gezet.
Normaal kan het zo zijn als dat aangevinkt is er een rood kruisje bij de afbeeldingen staat, bij mij echter ontbreekt dat kruisje omdat ik dat vinkje heb weggehaald. Dus aan deze instelling kan het niet leggen.

Ik krijg van verschillende bedrijven, of personen, die mij een mails sturen met afbeeldingen het bericht "uw e-mailclient is niet geschikt om dit bericht weer te geven".

Weet iemand de oplossing

Zie onderstaande foto,s

IMG_0831 001.JPG
IMG_0832 001.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:welkom: op het forum, jarimoan!

Misschien heb je het volgende al gedaan? Check het toch even:
Ga via Start > Configuratiescherm > Internetopties.
Klik op het tabblad Beveiliging. Controleer of de juiste beveiligingszone (Internet) is ingesteld. Het moet er zo uitzien:

561f8f8f6924f-Eigenschappen_van_Internet.png
 
Porrelaar, sorry voor de late reactie, maar ben een aantal dagen buiten Nederland geweest. ik heb alle instellingen na gekeken maar die staan allemaal goed ingesteld. Het probleem doet zich alleen maar voor in outlook 20007 en op mijn desktop. Heb alle instellingen van outlook met die op mijn laptop vergeleken en deze staan precies het zelfde ingesteld, dus volgens mij kan het dan ook niet aan de instellingen van outlook liggen. Het vreemde is, als ik outlook in de veilige modus opstart doet het probleem zich niet voor. Ik gebruik als virusscanner Norton internet security. Ook daar in heb ik alle instellingen nagelopen en die zijn volgens mij allemaal goed ingesteld.
 
Wanneer ik Google op "zie geen afbeeldingen in outlook 2007", dan krijg ik tal van hits. Het is dus een probleem dat veel meer mensen treft.

Nu is Outlook ook niet mijn favoriete e-mailprogramma, maar ik heb het toch op een van mijn pc's genstalleerd, ter lering ende vermaak.
Standaard worden afbeeldingen in e-mails niet getoond in Outlook 2007. En de reden hiervoor staat hieronder.
Dit zijn mijn instellingen, wanneer ik in de menubalk van Outlook 2007 klik op Extra > Vertrouwenscentrum > Automatisch downloaden:

5624e535761d3-outlook_2007_automatisch_downloaden_van_afbeeldingen.JPG

Ik heb dus voor alle regels een vinkje staan.

Vandaag ontving ik de wekelijkse nieuwsbrief van soChicken:

5624e59534829-2015-10-19_14_09_58-Outlook_2007.png

De afbeeldingen worden standaard niet getoond. Ik zie echter wel een kennisgeving in een blauwe balk: "Klik hier om afbeeldingen te downloaden. Om uw privacy te beschermen, zijn enkele afbeeldingen in dit bericht niet automatisch gedownload."
Wanneer ik klik op die melding, wordt die balk oranje en kan ik kiezen om de afbeeldingen eenmalig te downloaden. Ik kan er ook voor kiezen om de afzender toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders. Wanneer ik dat laatste doe, dan zal de nieuwsbrief van soChicken die ik volgende week maandag ontvang, direct getoond worden met alle afbeeldingen.
Dat is dus de tactiek die ik toepas. Ik wil niet dat zomaar alle afbeeldingen in e-mails van mij onbekenden direct getoond worden.

Wanneer jij je instellingen in het vertrouwenscentrum gelijk maakt aan die van mij, krijg jij dan wel de melding "Klik hier om afbeeldingen te downloaden" te zien? En krijg je dan ook daadwerkelijk de kans om de afbeeldingen te downloaden of de afzender toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders?

Je schrijft dat jij al 2 jaar bezig bent met dit probleem. Ik weet niet wat je allemaal al hebt gedaan.
Maak je misschien gebruik van een proxyserver? Dat zou eventueel dit probleem kunnen veroorzaken.
Of je een proxyserver gebruikt, kun je controleren via Configuratiescherm > Internetopties > tabblad Verbindingen: klik dan op LAN-instellingen.
Er mag geen vinkje staan voor "Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken..."
 
Als ik mijn mails in outlook 2007 opent, krijg ik alleen maar witte vlakken te zien.
Ik heb in de instellingen van outlook in vertrouwenscentrum van outlook 2007 het vinkje bij afbeeldingen in e-mailberichten met HTML-opmaak en in RSS berichten niet automatisch downloaden uit gezet.
Normaal kan het zo zijn als dat aangevinkt is er een rood kruisje bij de afbeeldingen staat, bij mij echter ontbreekt dat kruisje omdat ik dat vinkje heb weggehaald. Dus aan deze instelling kan het niet liggen.

Instellingen in Proxyserver, Configuratiescherm > Internetopties > tabblad Verbindingen:, na gelopen en daar staat ook geen vinkje.
Ik heb verder alle opties die via Google worden aangedragen gecontroleerd en uit geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
 
Ik heb in Outlook 2007 nu ook even het vinkje weggehaald voor "Afbeeldingen in e-mailberichten met HTML-opmaak en in RSS berichten niet automatisch downloaden".
Dat heb ik bevestigd door op OK te klikken. Voor de zekerheid Outlook 2007 opnieuw opgestart. Daarna worden bij mij alle afbeeldingen in e-mails direct getoond.

Bij jou worden de afbeeldingen in e-mails wl getoond, wanneer je de desktop pc opstart in veilige modus. Dan zou je toch gaan denken dat een ander programma roet in het eten gooit.
Op je desktop pc en op je laptop zijn de instellingen van Outlook 2007 immers gelijk. Dat heb je al gecontroleerd.
Gebruik je Norton Internet Security zowel op de laptop als op de desktop pc?

Het probleem heb je enkel met je desktop pc, schrijf je. Kun je tijdelijk de firewall van Norton Internet Security uitschakelen op de desktop pc en dan kijken of daardoor het probleem met afbeeldingen in Outlook 2007 verholpen is?
 
Hallo Porrelaar, ik heb nog even twee foto.s bij gevoegd hoe mijn mails binnenkomen die afbeeldingen bevatten. IMG_0833.JPGIMG_0834.JPG
Zoals je ziet staan er links bovenaan de witte vlakken geen kruisje waar je op kunt drukken om de afbeeldingen alsnog te downloaden zoals in het vertrouwenscentrum van outlook is aangegeven.
Wat ik bedoelde is, je kunt ook outlook in veilige modus starten zonder de computer opnieuw op te starten, als ik outlook in veilige modus start de afbeeldingen wel worden getoond. Ik heb, zoals je aangegeven heb, de firewall van Norton tijdelijk uitgeschakeld maar helaas zonder resultaat.
 
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Je hebt niet de hele pc, maar enkel Outlook in veilige modus opgestart door de Ctrl-toets ingedrukt te houden en dan de snelkoppeling van Outlook in te drukken.
Dat zoiets kon wist ik niet eens. Weer wat bijgeleerd door dit artikel: https://support.office.com/nl-nl/ar...e-werken-76fd3b4c-7298-4b35-8b0e-1e2b68f76ab2
Ik heb uit dat artikel begrepen dat sommige invoegtoepassingen niet worden geladen, wanneer je Outlook in veilige modus opstart.
Dus start Outlook nog eens in veilige modus en klik dan in de menubalk op Extra > Vertrouwenscentrum > Invoegtoepassingen.
Klik dan helemaal onderaan in dat venster achter Beheren: op COM-invoegtoepassingen, en kies dan Uitgeschakelde items:

562563040ab4d-Uitgeschakelde_items.png


Klik daarna op Start...
Je krijgt dan te zien welke invoegtoepassingen in veilige modus uitgeschakeld zijn.
Noteer die invoegtoepassingen op papier.

Sluit dan Outlook af en start Outlook weer op, maar nu gewoon, dus niet in veilige modus.
Doe dan weer hetzelfde (Extra > Vertrouwenscentrum > Invoegtoepassingen) en controleer welke invoegtoepassingen in de gewone modus van Outlook uitgeschakeld zijn.
Bij mij was er geen verschil te zien. Zowel wanneer ik Outlook 2007 in gewone modus opstartte, als wanneer ik Outlook in veilige modus opstartte, bleek er 1 invoegtoepassing uitgeschakeld te zijn. Bij mij was dat deze: ShowSenderPhoto OutlookAddin.Connect.

Zie jij wl verschil wanneer jij kijkt naar de uitgeschakelde items in veilige of gewone modus?
Het is natuurlijk maar een vermoeden, maar het zou kunnen, dat er bij jou, wanneer je Outlook in veilige modus opstart, meer invoegtoepassingen uitgeschakeld worden. In dat geval zou je de dader(s) te pakken hebben.

Zoals je ziet, ben ik geen doorgewinterde Outlook gebruiker, maar ik denk graag met je mee...:wink:
 
Ik kan niet direct antwoorden op je berichten, sorry daarvoor.
Ik heb deze suggesties allemaal al eens uitgeprobeerd en zonder resultaat.
Het ziet er naar uit dat ik met het probleem moet leren leven of anders outlook helemaal op nieuw installeren, alleen ben ik dan ook al mijn contacten kwijt en dat weerhoud mij er eigenlijk van om deze rigoureuze maatregel te nemen.
Ik weet dat je via importeren/exporteren de gegevens bestanden tijdelijk kan opslaan en later weer invoegen in outlook alleen is het mij niet duidelijk dat dan ook alle contacten weer hersteld zijn.

In ieder geval bedankt voor alle tips die ik van je heb gekregen.

Jarimoan
 
Eindelijk via iemand de oplossing gekregen, zie onderstaand.


Klik in outlook 2007 op nieuw bericht, klik in het venster van het nieuwe bericht op het office icoon (zie bijlage 1). Klik hierna op het editoropties vakje rechts onderaan (zie bijlage 2).
Klik hierna op Geavanceerd en scrol naar beneden tot u het stukje "Inhoud van e-mail weergeven" ziet. Mogelijk staat "Aanduidingen voor afbeeldingen weergeven" bij u aangevinkt.
Zorg ervoor dat deze niet meer is aangevinkt en druk op ok. Sluit hierna het nieuwe bericht venster af en ik hoop dat het dan is opgelost. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag.


Bijlage 1
http://maktabagoe.com/images/office/1.png

Bijlage 2
http://maktabagoe.com/images/office/2.png

Bijlage 3
http://maktabagoe.com/images/office/3.png
 
Fijn dat het probleem hiermee voor jou is opgelost en dat je de oplossing met ons hebt gedeeld. :yess:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan