• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC start niet meer op ( Medion Windows Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenTV

Gevestigd lid
Lid geworden
16 apr 2011
Berichten
233
Waarderingsscore
0
Hey mensen,

Ik heb een probleem met mijn PC. Als ik hem aandruk, gaat alles nog normaal tot ik bij het inlogscherm kom ( die met gebruikers en wachtwoord). Of, mijn toetsenbord en muis reageren dan niet meer, of het scherm blijft zwart voordat ie uberhaupt bij dat inlogscherm is.

Ik heb wel de optie om veilige modus etc te selecteren....

Ook die enkele keren dat ik wel tot het bureaublad kom d.m.v in te loggen lopen mijn muis en toetsenbord op een gegeven moment toch weer stil en kan ik weer niets anders dan de resetknop/uitknop in te drukken.


Het is een redelijk oud beestje maar mocht iemand me willen helpen zou dat mooi zijn.

Bij voorbaat dank, en mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Gr

--- Update ---

Ik zie net een melding bovenin het zwarte scherm, boven de opties; veilige modus/veilige modus met netwerkmogelijkheden etc. DIe melding zegt dat het niet mogelijk is om Windows te starten en dat ik een Windows CD moet plaatsen+ taalinstellingen + computer herstellen.

Kan dit ook zonder Windows CD?

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kunnen verschillende oorzaken zijn, denk aan het memory of de hdd.
Gaat het in veilige modus wel goed ?
 
Nee helaas niet, ik heb alle opties geprobeerd zojuist ( veilige modus + opdrachtprompt/ veilige modus/ veilige modus met netwerkmogelijkheden etc). Hierna start ie gewoon weer opnieuw op en kom ik op hetzelfde scherm uit en kan ik weer een optie selecteren van hierboven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn de specs van de pc ?
En je hebt zeker geen windows cd ?
 
Inderdaad helaas geen CD....kan ik deze specs ergens zien zonder in Windows te komen?
 
Bedankt voor jullie reacties, ik ga proberen ergens een CD'tje te regelen....Zou ik hiervoor ook een andere Windows kunnen gebruiken of alleen Vista?
 
Gaf al een link naar een Vista 32 of 64 bit ISO.....:eek:
 
In mijn Flipbook zit helaas geen CD-DVD ingang dus dat wordt even lastig om te branden. Ik zal eens rondvragen naar een Vista schijfje. Ik zal wel een nieuw topic openen hoe het dan verder moet haha. Thanks heren
 
Ik heb inmiddels Rufus 2.4.757 en Vista 32 op mijn externe harde (usb)schijf staan.
Nu krijg ik bij Rufus een schermpje met : Apparaat/Partietie-indeling en type computer-clustergrootte-nieuwe volume naam-formatteer opties etc etc.

( dit is nog op mijn laptop dus niet op mijn PC die op de hobbel is )

Iemand suggesties?
 
De/een USB stick met Rufus NTFS indelen en de iso aangeven, dan heb je een bootable USB stick met Vista.

Weet niet wat je nu hebt gedaan of mee bezig bent of je wilt het graag moeilijk maken voor jezelf.:)
 
@JeroenTV neem dezelfde instellingen .. en klik daarna op start
562a41e6755a2-Ashampoo_Snap_2015.10.23_16h14m34s_002_.png
 
Haha ik heb alleen Windows en Rufus gedownload en inmiddels op de harde schijf gezet. Ik weet verder niet hoe ik de USB met Rufus moet indelen en de ISO moet aangeven?

--- Update ---

Er is inmiddels ook een DVD G: station op mn computer gekomen, door dat ik Windows gedownload heb denk ik?

--- Update ---

Bedankt Emi maar ik kan bij de eerste 4 opties niks invullen...
 
je zie toch de afbeelding van hier boven !

Wel start dan start het Rufus usb tool op ..zorg er tevens voor dat er een leegge usb stick aangesloten is voordat je rufus opstart ..
Zodoende zal deze ook herkend worden ..door rufus .

533d05aab9a29-Ashampoo_Snap_2014.04.03_08h52m33s_001_.png


Klik nu op het tekeningske van de drive ..en selecteer de iso die jij op de stick wilt hebben ..
533d0622731ad-Ashampoo_Snap_2014.04.03_08h55m56s_002_.png


Letop : dat je de juiste iso file selecteert...
Noteer ook dat je best een leegge usb stick gebruikt ..
Neem je er eentje waar dat er data op weggeschreven werd word de stick geformateerd en ben je deze data kwijt !

Ik ga nu de usb stick voorzien van de Win8.1 recovery iso..
533d0774546e8-Ashampoo_Snap_2014.04.03_09h01m48s_003_.png

Deze iso kan ik tevens ook op een cd branden ...
Note :
de Windows 8.1 laat je enkel toe om een opstartbare herstel usb stick aan te maken ...ik bezit dus de beide opties !
Deze iso heb ikzelf aangemaakt .

Je kan nadat de iso geladen is ook de naam aanpassen in het rufus tool ..
533d08dabfb13-Ashampoo_Snap_2014.04.03_09h07m50s_004_.png


Als alles naar wens is kun je nu op Start Klikken en zal Rufus de stick gaan aanmaken ...
Rufus geeft je een waarschuwing ...
Indien je stick beschreven is !
533d0a82c035e-Ashampoo_Snap_2014.04.03_09h14m49s_005_.png


Klik dan op ok en ga verder indien deze stick mag geformateerd worden of sluit anders een andere stick aan .

Dit heeft zijn tijd nodig en je laat dit dan ook gebeuren ..
Als rufus gedaan heeft dan zal je hiervan een melding krijgen ..
Sluit dan rufus af ..
533d0b2dc4fd3-Ashampoo_Snap_2014.04.03_09h17m29s_006_.png


Herstart je pc en stel de bios in om optestarten vanaf deze stick ..
Noteer dat deze stick moet aangesloten zijn voordat je de bios ingaat ..

* Indien de stick niet herkend word in de bios of indien je gn mogelijkheid heb om je bios in te stellen om op te starten van af deze stick dan zal er ook niet kunnen gestart worden vanaf deze stick ook al is deze opstartbaar ..

--- Update ---

je zegt nu dat je niets kunt invullen !
das raar .. herstart Rufus eens en start deze dan op met een rechts klik en kies uitvoeren als administrator !
 
Nog steeds hetzelfde...ik kan in de balkjes ook niets typen of overnemen.

--- Update ---

Het maakt toch verder niet uit of ik een externe harde schijf met usb gebruik of een usb stick?
 
Een usb disk is meestal niet leeg en je probeerd het nu vanaf die schijf, kennie.
Pak er even een stick bij?
 
Onderaan staat 0 apparaten gevonden, als ik op LOG klik zie ik het volgende:

Rufus version: 2.4.757
Windows version: Windows 10 64-bit
Syslinux versions: 4.07/2013-07-25, 6.03/2014-10-06
Grub versions: 0.4.6a, 2.02~beta2
Locale ID: 0x0413
0 devices found
0 devices found
0 devices found
0 devices found
Found USB 2.0 device 'ST912081 7AS USB Device' (152D:2329)
Device eliminated because it was detected as an USB Hard Drive (score 23 > 0)
If this device is not an USB Hard Drive, please e-mail the author of this application
NOTE: You can enable the listing of USB Hard Drives in 'Advanced Options' (after clicking the white triangle)
0 devices found

Kan ik hier iets mee?
 
Het maakt toch verder niet uit of ik een externe harde schijf met usb gebruik of een usb stick?

wat bedoel je hier mee !

wil jij de vista op een externe usb schijf installeren ?
dit kan dus niet !
er dient wel degelijk een usb stick aangesloten te zijn ..
indien ik rufus opstart zonder dat er een usb stick aanwezig is dan blijven de 4 bovenste regels blank ..
hier kan ik niets instellen ...
562a498716904-Ashampoo_Snap_2015.10.23_16h49m23s_003_.png
 
Met een stickie is er inmiddels wel het een en ander ingevuld, daar lag het dus aan. Ik ga proberen de stappen hierboven te nemen....je zult ongetwijfeld weer van me horen zo..maar thanks alvast!

--- Update ---

Potverdorie, bestand te groot voor de stickies...mochten weer niks kosten natuurlijk:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan