• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skype

Nieuw lid
Lid geworden
20 okt 2015
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo, ik ben Laura, 39 jr en in het blijde bezit van een Asus laptop. Ik zit veel achter mijn laptop en skype ook via mn laptop. Alleen nu dus wat gesprekken kwijt en ik hoop dat iemand mij kan helpen met ze traceren....
 
Ik vermoed dat je ze kwijt bent. Ik heb het systeem van opslaan van Skype nog niet kunnen doorgronden.
Als ik zelf bv. een oude image terug zet, ben ik soms ook een hap kwijt. Als ik een image van bv. een weekoud terug zet, raak ik niets kwijt. Ik vraag me daarom af of Skype ook iets op de server opslaat.
Daarom back-up ik regelmatig de folder waarin skype alles opslaat. Die folder staat op: c: ->gebruikers -> userxxxx -> AppData -> Roaming -> Skype
Ik save dus die hele folder en zet die terug als ik een oude image moet terugzetten ivm andere problemen.
Als je die folder niet regelmatig back-uped, denk ik dus dat je je gesprekken definitief kwijt bent (Ik ruil mijn mening echte graag in voor een betere:wink:).
 
@carfan: heel nuttige link:worship:
Nog als aanvulling: Alle chats staan in de main.db. Deze databse kun je met "SQLite Database Browser 2.0" openen en ook editen. Je kunt op deze manier dus conversaties gericht wissen. Je zou eens kunnen kijken of je gesprekken daar ook tussen staan. Het is wel een heel karwei want je moet chats per stuk opzoeken.
Vraag me niet je bij die database te helpen. Ik ben al weer vergeten hoe ik hierin de chats moest vinden :surrender
Moet nu zelf ook weer even searchen, hoe sqlite te gebruiken:biggrin:

Het is niet mogelijk om afzonderlijke gesprekken in Skype te verwijderen.
Dit kan met sqlite dus wl.

--- Update ---

Hier een link hoe sqlite voor Skype te gebruiken: http://stefantsov.com/editing-skype-history-messages-database/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben in dit voorstelrondje alleen niet duidelijk geweest :( Mijn "echte" vraag (met wat meer uitleg over het probleem) heb ik gepost op het forum bij "software" onder de naam "verdwenen gesprekken". Het gaat me namelijk niet om chats maar om gesprekken met de skype-recorder. Sorry voor de verwarring.... In ieder geval is Veng geholpen met het antwoord van Carfan, dus het heeft wel zin gehad ;)
 
Geeft niet hoor skype . Het zijn dus gesproken gesprekken. Helemaal zeker ben ik niet . Gesproken gesprekken worden ook bewaard , maar ik denk dat je die alleen maar kunt verkrijgen via rechterlijk verzoek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan