• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

command modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

kndrmn

Nieuw lid
Lid geworden
5 nov 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ls,

Ik heb een bestand van 20.000 fotos, vanuit Iphoto gexporteerd, deze zijn in rond de 1000 mappen terecht gekomen.
Die mappen hebben van iPhoto de naam gekregen die ze ook als Gebeurtenis in iPhoto hadden en dat kon ik daar niet veranderen.
De naam ziet er (helaas) als volgt uit: 24 apr. 2003 of 1 mei. 2015.

Uiteraard wil ik deze map namen veranderen in een naam met als eerste het jaartal, daarna de maand en vervolgens eventueel nog de datum, maar dat hoeft niet zo erg. In deze mappen zitten uiteraard de JPEG jes. Het liefst er voor de huidige naam toegevoegd worden, dan heb ik een check dat het goed of fout gegaan is. bijvoorbeeld : 2003 04 24 apr. 2003

In de begin jaren tachtig zou ik daar via 'command' en 'rename' het een en ander geprobeerd hebben, maar nooit met deze complexiteit.
Is er een ervaren iemand die mij weer op wig wil helpen.

bvd. gerritjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan