• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na nieuwe installatie W 7 vruchteloos zoeken naar updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Zoeken naar updates (heel even zag ik bij afsluiten dat het er 220 waren) duurt letterlijk eindeloos zonder dat er iets gebeurt. Ook nog een Windows tool op gehaald die dat kan. Noch bij afsluiten, noch bij opstarten enige update-download-activiteit. Op zich wel rustig, maar het is geen prettig idee zo'n oudbakken pc.
 
Firewall wel goed ingesteld? Begin anders eerst eens met het downloaden van SP1 en installeer die handmatig.

Alternatief kun je dit gebruiken: http://www.wsusoffline.net/
 
De onderste, uitgaande van 32bit: windows6.1-KB976932-X86.exe
Deze voor 64bit: windows6.1-KB976932-X64.exe
De symbols files zijn overbodig, en de IA64 is voor itanium processors.
De iso heeft ze allemaal, dus je download er een hoop voor niks.
 
Het uitpakken daarvan werd ook nog belemmerd door Panda; misschien het binnenhalen van de updates ook? In ieder geval stonden er (bij afsluiten) 235 updates in de rij. Is nu bezig met # 6, du ik neem aan dat het met die updates wel goed zal komen. hartelijk dank alweer.
 
Als het een volledig kale windows is, trek dan maar gerust een dag uit voor de updates. Wel af en toe even kijken of je niet handmatig opnieuw moet opstarten.
 
momenteel bij nummer 204 van die 235. Er zullen er nog wel meer aankomen. Ja het was. inderdaad een kale windows. En dan de verdere afhandeling zal ook wel tijd kosten: heb dat vaker bij de hand gehad.

--- Update ---

en als ik dan na afloop de "geschiedenis"raadpleeg zie ik dat ze - op 2 na - allemaal mislukt zouden zijn. Vreemd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat gebeurt er met je antivirus uit?
 
Bij de eerste update ronde in Windows 7 (64 bit) wordt er ca. n Gigabyte aan updates opgehaald.
Na de eerste installatie ronde zijn er gemiddeld twee updates die niet genstalleerd kunnen worden en dat gebeurt vervolgens dan in tweede update ronde.
 
is nu weer bezig bij # 174 van 198 updates. Of dat dezelfde zijn of andere? wie zal het zeggen. Al met al wel een magere vertoning.

--- Update ---

Vorige was 19.43, nu is het 20.08 u8:Twee update-sessie afgerond: er zijn er nu wel een aantal ( 1/5?) geslaagd, waaronder wat "belangrijke". Maar hoe het nu met de up-to-date situatie van de pc gesteld is? Er zullen nog wel meer rondes komen.
Helaas lukt het mij als maar niet de zogeheten "hardware versneller" van de AMD-intel website te plukken. Wie o wie kan mij daar mee helpen. Een vorige keer ging dat tamelijk geruisloos, nu draait alles met zand in de tandwielen.Kennelijk was Abraham 54 ook bezig met een install? Ik dacht dat jij t.z..t. alles met Linux-klonen ging doen.
 
Najsnarf, het is nog maar 14 dagen geleden dat ook ik Windows7 geheel opnieuw heb geinstalleerd. Bij mij precies hetzelfde, ook ik dacht dat de Updates niet kwamen. Na een eeuwigheid wachten is het proces toch gestart waarna ik zag dat veel updates mislukt waren. Geen nood de updates bleven binnenstromen en een dag later waren de mislukte updates alweer vervangen.

Duurt ff maar dan heb je ook wat :wink:
 
Afgelopen week heb ik een notebook van iemand anders opnieuw van Windows 7 voorzien.
Na de drives en antivirus (Panda Free) genstalleerd heb ik via het Configuratiescherm de Windows Update gestart.
6 uur heeft die gezocht naar updates, maar niet kwam.
De volgende dag het notebook opgestart en verder niks gedaan en waarachtig het update icoon verscheen in de taakbalk met de mededeling dat updates worden gedownload.

Via afsluiten en weer opstarten zijn die updates genstalleerd.
Na het opstarten kwam het scherm met de genstalleerde updates - waarvan er twee waren mislukt.

Een en ander gebeurde allemaal op mijn werk en ik denk dat de internetverbinding (verzorgd door Routit) mede debet is aan het moeilijk updaten, want ook de eigen werk notebooks hadden updateproblemen.
Via mijn internetverbinding thuis gaat alles snel en vlot.

En nee, ik heb zelf geen schone installatie gedaan, ik heb Windows 10 ingewisseld voor Windows 8.1 Pro via het terugzetten van een image.
 
Laatst bewerkt:
Deze updates probeerde ik al 3 x binnen te halen, zonder succes:
np1iir.jpg

Inmiddels heb ik wel via allerlei omwegen van www.amd.com "iets" opgehaald waarmee ook mijn ovale klok rond wordt, en de patiencekaarten kwiek gaan: de "hardware versneller"zeg maar.
 
Probeer die mislukkende updates eens n voor n te installeren.
 
ik heb hier zojuist een virtuele Windows7 home premium x64 bit geinstalleerd ...
toen ik de updates liet zoeken duurde dit een eeuwigheid en nog blijft deze maar zoeken ..
daarop heb ik dan in de 360 internet security de patch optie opgestart en deze haalde direct de nodige updates binnen zonder problemen ..
deze is nu bezig met ze te installeren ...
1x dit gedaan is zal ook deze geupgrade worden naar de Windows 10

563f3d9adac85-Ashampoo_Snap_2015.11.08_13h15m15s_003_.png
 
@ weballey: die KB's van MS komen alle op hetzelfde neer: "zelfstandig naar updates zoeken", en die blijven eeuwig draaien.
Met Realtek heb ik geen probleem.
Silverlight lukte wel.
Aan Skype heb ik geen behoefte,
en mijn Samsung Syncmaster scherm 2443 is na eindeloos zoeken bij AMD ook verbeterd, zelfs de kleuren in Lightroom (door kalibreren?).
@Emi een virtuele pc heb ik ooit wel eens gehad; de laatste tijd lukte mij dat niet meer, en echt nodig heb ik het momenteel ook niet. Maar leuk is het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan