• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe geraak ik aan een WIN7 voor mijn Dell ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvessr

Junior lid
Lid geworden
15 nov 2015
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Windows 7 wil niet meer opstarten op mijn Dell Studio 17/1749 laptop; enkel de Safe Mode werkt nog wel...
Als ik start in de herstelmodus is er spijtig genoeg blijkbaar GEEN herstelpunt beschikbaar; dus daar kan ik niet mee verder !!!
Ik heb getracht een Windows 7 Home Premium SP1 x64 te downloaden om daarmee mijn Win7 te herstellen, maar op de Microsoft download site is mijn Dell Windows7-Key onbruikbaar, omdat mijn laptop zogezegd een ingebouwde Windows 7 Dell versie gebruikt (ik weet ze niet te vinden)... dus wat kan ik nu doen ???
Kan ik eventueel ergens aan een werkende key geraken om een Microsoft downloadlink te openen ?
Help me A.U.B. !
 
Heb je geen herstelpartitie dan?
Met CTRL-F11 gelijk intrommelen bij booten.

Zal andere een torrent zoeken worden of bij Dell de DVD bestellen.
 
Bedankt voor je reply?
echter,...met ctrl-F11 kom ik in de Foutherstel modus en heb ik enkel de keuze om in veilige modus of normaal te starten...???
 
ja, 'Uw Windows 7 computer terugzetten naar de fabrieksinstellingen'... dat kan ik natuurlijk maar dan ben ik 400Gb aan allerhande progs en data kwijt !!!

Het zou veel beter zijn moest ik een HERSTEL kunnen maken met een Window 7 ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is OF OF, of een systeemherstel, daar heb je geen herstelpunten voor zeg je, v.a. de cd nog eens kijken en oudere aanvinken of een fabriek herstel waarbij je idd alles kwijt bent.

Waarom heb je geen backup of image?

Wat gebeurt er dan als je naar volledige modus wil?
Ook al via F8 naar dat uitgebreide opstartmenu en gekozen voor laatste configuratie die werkte?

Ook andere opties zijn er om weer door te starten, lage videomodus b.v.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/...tup-options-including-safe-mode#1TC=windows-7

Je vertelt alleen dat er niet wordt doorgestart, lang genoeg gewacht?
 
effen alles op een rijtje zetten:
- de Dell is van een van mijn kleinkinderen en, zoals ik reeds vertelde, hij wil niet meer normaal opstarten: hij begint er aan en stopt juist voor het inloggen en blijft dan 'flikkeren', snel en sneller en herstart uiteindelijk weer...
- ik heb dan de uitgebreide herstelmodus opgestart en daarin getracht het opstartherstel te laten lopen maar dat blijkt niets te veranderen...
- daarna probeerde ik een herstelpunt te zoeken, maar blijkbaar wordt er geen gevonden (waarom niet ???)
- dan geprobeerd een systeeminstallatiekopie te vinden, maar eveens niets te vinden (waarom niet ???)
- daarna heb ik geprobeerd te starten in lage beeldresolutie... veranderd niets...
- ik kan wel opstarten in veilige modus maar daarin heb ik weer een ander probleem; de wifi-netwerken zijn zichtbaar maar ik kan geen verbinding maken...
- als ik in veilige modus een Windows 7 cd opstart (welke ik hier liggen had, van 14.07.2009) dan loopt dit wel tot ik 'Upgrade uitvoeren' aanklik ; hij controleert dan de compabiliteit en sluit af met een weigering omdat de Windows 7 versie welke ik wil installeren ouder is dan de bestaande !...

... dus daarom zoek naar een recente Win7 versie om daarme die upgrade te doen waarmee ik alle bestanden en data kan behouden...

alvast DANK voor verdere hulp !
 
je dient dus in feite aan een Win7 Home Premium NL Sp1 OEM x64 bit .iso te geraken ...om een mogelijk herstel te kunnen doen ....
wel deze heb ik je doorgelinkt (zie je pb eens na ) maar dan zonder dat er een licentie aanwezig is ... jij dient deze van u te gebruiken ..
 
Hallo @Emi,

hartelijk bedankt !... ik probeer dat op mijn dropbox te krijgen maar het zal wel effen duren voor ik dat binnen heb, veronderstel ik...?
Hopelijk lukt het en kan ik daarmee die Dell dan weer opknappen !
 
succes ermee .. je dient de iso niet te gaan uitpakken !
 
Hi @Emi,
overdracht is 100% OK en cd is gebrand, echter... mijn (dom) idee werkt spijtig genoeg niet !
... als ik de cd opstart in veilige modus krijg ik de melding dat de Upgrade NIET kan uitgevoerd worden vanuit veilige modus en als ik de Dell opstart met je cd dan krijg ik de melding dat een Upgrade enkel en alleen maar kan uitgevoerd worden vanuit een normaal opgestarte Windows 7 !!!...
Er zal dus spijtig genoeg geen andere keuze zijn dan een verse Windows versie te installeren... en dus ... alle progs en data weg of opnieuw te installeren...
Toch nogmaals hartelijk bedankt voor je hulp en raad.

--- Update ---

misschien, als het mag, toch nog een bijkomende vraag:

als ik de Dell opstart in veilige modus met netwerkondersteuning lukt dit en de wifi netwerken worden onmiddelijk gevonden, echter... ik kan er geen verbinding mee maken; het wordt een 'balk'-icoon met een geel/oranje 'NIET VERBONDEN' !
Is dit normaal of is er toch een mogelijkheid om het internet te bereiken ? Dan zou ik eventueel langs daar verbinding kunnen maken met de Dell diagnose ...
Ik probeerde reeds de netsh te resetten alsook ipconfig te vernieuwen, maar dit verbeterde niets...
 
kun je niet gewoon vanaf de dvd opstarten en vervolgens dan voor een herstel te gaan ...
dus nadat je de taal/land instelling heb ingegeven klik je niet op installeren maar wel op herstel (repair) **deze optie staat dan ook links onder in vermeld !

**indien je daadwerkelijk dient te herinstalleren dan kun je best eens opstarten met de redo back up cd om vervolgens een backup nemen van de persoonlijke mappen zoals documenten , muziek , foto's , mails ...nadat de Windows er dan nieuw opgezet is kun je wellicht ook deze dan terug plaatsen .

--- Update ---

kun je deze dan niet bedraad voorzien van een internet verbinding inplaats van draadloos !

--- Update ---

ik ben er van overtuigd dat indien jij opstart met de redo cd dat je een internet verbinding heb !
 
inderdaad met een kabeltje ben ik op Internet !
ik heb de PC zopas met de Dell site verbonden om de Diagnostic scan op te starten... helaas 'veilige modus' en dus weer eens naast de bal geslagen !
't zal dus heel waarschijnlijk morgen een nieuwe Win7 worden; eerst er nog een nachtje (slecht) over slapen...
BEDANKT !

--- Update ---

Hi @Emi,
Jij kent er wel meer van dus, vooraleer ik een verse Windows 7 installeer, toch nog een vraagje:
Deze Dell laptops hebben een preloaded Windows 7... weet jij soms of ik die ergens (waar ?) kan terugvinden en opstarten en of ik dan gedurende de installatie procedure ergens soms de mogelijkheid zou hebben 'UPGRADE' te selecteren wat me toelaat de systeemfiles te herstellen zonder iets te wissen, hetgeen me niet gelukt is met sfc /scannow...???
 
je bedoeld dus de optie om deze terug te zetten naar een fabrieksinstelling
wel er werd je eerder al meegedeeld welke toetsen je diende te gebruiken helaas bracht dit voor u geen oplossing en bijgevolg denk ik dan dat de meegeleverde recovery partitie niet meer aanwezig is !
ook ga je ergens de mist in door te denken dat je tijdens een herstelprocedure een upgrade mogelijk is ....een upgrade is enkel mogelijk op een werkende Windows !
en men dient dan ook over een upgrade licentie te beschikken !
vb : er staat de home premium op en laten we er van uit gaan dat deze nu opgestart is ... je wilt vervolgens dan deze upgraden naar de Win7 pro je dient dus over een upgrade licentie te beschikken van deze pro .. daar jij enkel over de licentie beschik van de W7 home premium kun je dus nooit upgraden naar de pro !

wat betreft de sfc /scannow gaf deze dan aan dat er fouten gevonden werden ...indien werden deze dan vervolgens ook niet hersteld !
 
ja, 'Uw Windows 7 computer terugzetten naar de fabrieksinstellingen'... dat kan ik natuurlijk maar dan ben ik 400Gb aan allerhande progs en data kwijt !!!

Het zou veel beter zijn moest ik een HERSTEL kunnen maken met een Window 7 ...

Dat gaat niet, al gemeld ergens dat het of/of is en alles is gewoon opnieuw te installeren, denk dat ondertussen al klaar was geweest......
En die herstelpartitie is zo te zien wel te gebruiken.

Lees ook niets over het booten met de herstel cd en of daarmee nog herstelpunten zijn te zien.

Tip voor de volgende keer, maak een backup en een image.
 
Hi @Lange Pier,
bedant voor je reply...
zoals ik reeds vertelde gaat het over de laptop van een van mijn kleinkinderen, en wat die daar me doen (of niet) heb ik niet in de hand... herstelpunten maken of backups of images...of deleten !
... en dus: helaas GEEN herstelpunt noch backup of image beschikbaar !
 
Hi @Lange Pier,
bedant voor je reply...
zoals ik reeds vertelde gaat het over de laptop van een van mijn kleinkinderen, en wat die daar me doen (of niet) heb ik niet in de hand... herstelpunten maken of backups of images...of deleten !
... en dus: helaas GEEN herstelpunt noch backup of image beschikbaar !

Ik wil je graag helpen, woon je in de buurt van s'Hertogenbosch ?
 
Hallo @brabant,

Heeeeeeeeeeeeeeel hartelijk bedankt voor je voorstel, echter... nu hoeft het niet meer, want ik heb de knoop doorgehakt en een full fabrieksrestore toegepast.
De laptop werkt nu weer als 'nieuw', en de Kids kunnen er weer mee 'spelen'.

Ook nog van harte bedankt voor alle reakties welke ik kreeg ; dit forum is gewoonweg SUPER !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan