• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe XP pro geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
ik heb op een oude pc XP pro geinstalleerd,maar bij installatie oude xp met bestanden verwijderd(niet geformateerd denk ik)
nu heb ik 6 mappen ,met allemaal getallen een hele reeks,kijk in die map ,is het meestal iets van MRT.
kan ik die mappen verwijderen???
 
Begin overnieuw en formatteer eerst en met de aanwijzingen die je geeft kan niemand wat mee.
 
wat wil je weten dan??
is toch duidelijk dacht ik, 6 mappen die de naam hebben van veel cijfers,en de inhoud ervan is MRT.exe
 
Die mappen mag je verwijderen indien Windows dat toestaat.
 
"De MRT.EXE is het Windows proces van de Microsoft malicious software removal tool."
http://computeropschonen.com/2013/10/mrt-exe/
Als je dan toch Windows xp er op zet, implementeer dan direct ook deze registry setting. Dan krijg je nog een poos beveiligingsupdates:

All XP users need to do is create a text file with the following contents:

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]
"Installed"=dword:00000001

Then, change the file extension from .txt to .reg, and run the file in Windows Explorer.

http://www.pcworld.com/article/2310...-hack-keeps-the-security-updates-rolling.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik hoef geen updates is enkel om een cnc te besturen.
dus kan ze verwijderen???
 
ik hoef geen updates is enkel om een cnc te besturen.
dus kan ze verwijderen???

CNC of teach in? Er zijn eigenlijk geen CNC machines die op windows draaien daarentegen zijn er wel teach in machines die op windows draaien
http://www.technischwerken.nl/kenni...aaien-en-wat-is-het-verschil-met-cnc-draaien/

Ik heb een jaar met een Style draaibank en een style freesbank gewerkt beide teach in machines de draaibank werkte met W-95 de freesbank met W-98. Geweldige systemen die minder lastig te bedienen waren dan bv Heidenhain, Fanuc of Siemens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
deze CNC3040T draait op win XP,zou ook moeten kunnen op win 7 32 bit
op Win7 64 bit draait ie niet.
en is op LPT poort
 
Bij Style waren ze toen ik er mee werkte bezig om de programma's voor XP te herschrijven omdat W98 niet meer verkrijgbaar was, eigenlijk liepen ze toen al weer achter de feiten aan want Vista was toen net uit en het was toen al te voorzien dat XP er ook uit zou gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb deze machine net 1,5 maand maar LPT is ook oud he.
de nieuwere machines voor hobby draaien allemaal op USB,maar ja zijn duurder dan he
deze kan ik ook USB maken ,maar dat kost weer een kaartje van 140 euro :p

--- Update ---

@Abraham,Bedankt mappen verwijderd,alles werkt nog verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan