• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

defragler

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
hallo
ik heb gedefragmenteerd met defragler.
maar ik dacht dan dat alles op paar regels stond.
maar als ik de schijf C: kijk is het nog veel verspreid
kan dat niet mooi bij elkaar????
 
En waarom wil dat?
En waarom defrag je?
En waarom denk je dat een grafische weergave echt zo is?
Wist je dan het niets uitmaakt op een ntfs besturingssysteem of je defragmenteert of niet?
Wist je dat alle kleine files in de MFT staan en dat indien je een applicatie gebruikt dat er eerst uit de MFT gelezen wordt om te weten waar de rest staat?
Wist je dat defragmenteren voor de snelheid ook daarom niet uitmaakt?
Wist je dat door de NCQ indien in de bios de SATA controller op AHCI mode staat de informatie zoeken ook iets versnelt en dat het niet uitmaakt waar ze staan?
Wist je dat de huidige schijven zo snel zijn dat je het dus niet ziet dat er is gedefragmenteerd.
En eenmaal gedefragmenteerd zul je dat moeten blijven doen en dat allemaal zonder reden, alhoewel, je bent van de straat.
Maar ja, gewoon blijven geloven dat het helpt........
 
nou dat weet ik voor nieuwe systemen wel.
maar deze is een oude xp op een pc van ruim 10 jaar oud
 
Tijd om te upgraden naar een recentere Windows, niet ?
 
beslist niet,en waarom niet???
nou ik heb win XP sp3 nodig voor LPT poort aan te sturen van CNC machientje ,snap je????
 
Waarom wil je zo graag defragmenteren?
Ook bij XP maakt het geen ... uit.
 
De mening van Lange Pier over defragmenteren is mij bekend.
Ik ga er niet opnieuw over discussieren - ik respecteer zijn zienswijze en laat het aan de betreffende TS over voor welke visie hij/zij kiest, ik zelf zie er wel het nut van in.


Optimaliseringstips
Wat je kan doen is het volgende:

a) Windows goed opruimen en daarna goed opgeruimd houden en
b) Windows goed defragmenteren en daarna regelmatig de defragmentering na opruimen weer ter hand nemen!

Wise Disk Cleaner
Dit is een perfect opschoontool; schrik niet mocht Wise Disk Cleaner de eerste keer een hoop troep vinden.
Windows zelf houdt namelijk ervan een hoop bestanden in de tijdelijke mappen aan te houden en laat dan alleen de oudste bestanden eventueel verwijderen.
Wise Disk Cleaner zorgt er nu voor dat alles wordt opgeruimd.
En dat alleen al bevordert het tempo van Windows, want dan hoeft die troep niet meer meegedragen te worden.
Overigens: hetzelfde geldt voor al die programma's die je niet meer gebruikt!

Download: http://www.chip.de/downloads/Wise-Disk-Cleaner_43118316.html


O&O Defrag Free Edition
Wat betreft het defragmenteren: download en installeer O&O Defrag Free Edition, te verkrijgen als 32-bit- dan wel 64-bit editie - Downloadlink

Start O&O Defrag Free Edition, deze gratis defragmenteerder werkt efficinter dan het Windows tool.
Standaard is "Smart defrag" al ingesteld, dit houdt in dat veel gebruikte bestanden naar voren worden geplaatst waardoor alles sneller gaat!

Dit proces kan de eerste keer langere tijd duren - doe in die tijd dan ook geen andere dingen met de PC, want wat opgestart wordt kan niet gedefragmenteerd worden.


Is bovenstaande gedaan, gebruik dan de Wise Registry Cleaner
Download en installeer Wise Registry Cleaner: http://www.chip.de/downloads/Wise-Registry-Cleaner_27156719.html

Start dit tool met administratorrechten.

Kklik nu eerst rechtsboven op instellingen en zet het vinkje bij Veilig.

Klik daarna op de op de groene knop Start Scan.
Daarna op Start Opruimen.

Vervolgens klik je bovenin op Register Defrag en start deze.
Is het tool klaar dan zal het aangeven dat Windows opnieuw opgestart dient te worden, zodat het register weer als n blok op de harde schijf komt te staan.

Let op: tijdens de register-analysefase mag er geen enkel programma openstaan of gebruikt worden; laat de computer tijdens die fase met rust.
 
ik weet ook hoe lange pier over sommige dingen denkt ,maakt mij niet uit verder.
ik ga die wise cleaner en O&O defrag proberen
bedankt abraham
 
Net XP genstalleerd en wordt er al gelijk die overbodige dingen op gedaan, schiet mij maar lek.

Lekker vol blijven houden dat al die onzin helpt, waartegen?
 
ik weet ook hoe lange pier over sommige dingen denkt ,maakt mij niet uit verder.
ik ga die wise cleaner en O&O defrag proberen
bedankt abraham

frame work 2 moet geinstalleerd worden en dat vind ie niet 404 error
 
Daarvoor heb je een andere en hogere versie nodig die ook de lagere versie installeert.

a) download en installeer Microsoft .NET Framework 3.5: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=21
(Microsoft .NET Framework 3.5 biedt uitgebreide versies van verschillende nieuwe functies uit .NET Framework 2.0 en 3.0. .NET Framework 2.0 Service Pack 1 en .NET Framework 3.0 Service Pack 1 zijn opgenomen in deze versie).


b) download en installeer Microsoft .NET Framework 3.5 Service pack 1 (volledig pakket) : https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=25150
9Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 is een cumulatieve update met verschillende uitgebreide functies uit .NET Framework 2.0, 3.0 en 3.5. Het servicepack bevat de cumulatieve updates van .NET Framework 2.0 Service Pack 2 en .NET Framework 3.0 Service pack 2).

Succes ermee.
 
pc merk baar versneld,bedankt abraham
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan