• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade game PC 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zynex

Bekend gezicht
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
117
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb in 2011 een computer laten samenstellen en ik ben nog altijd zo ontzettend blij met de hulp die jullie me gegeven hebben :)
Maar het is nu inmiddels 4 jaar later en games zoals Rust, GTA V en wat andere games draait hij niet meer helemaal lekker.

Dit is mijn PC nu:

OCZ ModXStream Pro - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - 100-240 Volt wisselstroom V - 500 Watt - actieve PFC - Europa
Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-EC
WD Caviar Blue WD5000AAKX - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 16 MB
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB - doos
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC - Grafische adapter - GF GTX 560 Ti - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI ( HDCP )
Gelid Tranquillo Rev.2 - Koeler voor processor - ( Socket 775, Socket 1155, Socket 1156, Socket 1366, Socket AM3, Socket FM1 )
Gigabyte GA-Z68P-DS3 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z68 - Gigabit Ethernet - interne afbeeldingen (CPU vereist
Cooler Master CM 690 II Basic (USB 3.0 version) - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart - USB/Audio/E-SATA

Ik zat er zelf aan te denken om er in elk geval een betere harde schijf in te knallen ( of SSD ) en de videokaart te vervangen voor een
MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G.

Wat raden jullie mij aan? En moet ik nog meer vervangen om bijv GTA 5 Hoog/Max te kunnen spelen?

Mvg,

Zynex
 
SSD erin, videokaart vervangen, verder zou ik er niks aan doen. Moet dan nog best een paar jaar mee kunnen.

Harddisk is ok, mogelijk alleen wat klein. Maar het is maar net hoeveel ruimte je nodig hebt.

SSD: Crucial bx100 250 bijvoorbeeld.

Games op maximale instellingen spelen is vaak wat lastig met een middenklasse videokaart. Er zijn gewoon games, waarbij dat zelfs met een 980ti nog niet mogelijk is. Medium tot hoge instellingen zou met een gtx960 voor praktisch alle huidige spellen geen probleem moeten zijn.

Mocht je met deze upgrade geld overhouden, dan zou je dat eventueel kunnen besteden aan een gtx970 ipv 960.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die getallen zeggen hoegenaamd niks. Je zou gewoon game benchmarks moeten vergelijken. Maar dat wordt meestal lastig, omdat verschillende generaties kaarten ook met verschillende generaties games getest en gereviewd worden.

GTAV zou overigens voor een gtx960 geen enkel probleem moeten zijn, tenzij je op "very high" gaat spelen. Maar 60fps lukt dan niet eens met een titan in sli.
http://nl.hardware.info/reviews/603...-met-23-gpus-testresultaten-full-hd-1920x1080
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de snelle antwoorden!! Ik heb genoeg geld voor de GTX970 maar is het echt die 100,- extra waard? :)
Ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel verstand van :p 4g is 4g.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan