• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bekabelde internetverbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kokosnootje92

Nieuw lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds een dag of 5 geleden heb ik problemen met mijn bekabelde internetverbinding omdat ik een keer met ccleaner mijn registry heb opgeschoond. Toen was er namelijk geen enkele internetverbinding meer mogelijk. Toen heb ik besloten Windows 7 opnieuw te installeren en dit werkte in eerste instantie goed, tot dat ik mijn computer vandaag weer uit de slaapstand haalde. Het enige wat nu nog werkt is de draadloze verbinding, maar deze is te belabberd om voortaan te blijven gebruiken.

Ik heb al een paar geprobeerd om de driver van Realtek PCI GBE Family Controller opnieuw te installeren maar dit heeft niets geholpen. Ik heb verschillende meldingen gekregen wanneer ik problemen probeer op te lossen dus dit bied ook geen enkele houvast. Ik heb al verschillende mogelijke oplossingen geprobeerd die zijn aanbevolen aan mensen met vrijwel hetzelfde probleem, maar dit heeft ook nog niet gewerkt. Hij blijft maar zeggen dat er verbinding is met een onbekend netwerk met geen internettoegang.

Ik zou graag willen weten of jullie mij kunnen helpen. Ik ben bereid om alles nog een keer te proberen, dus roep er asjeblieft lustig op los.

Mijn desktop:

Windows 7 Home Premium 64bits
Intel Core i5 2500K CPU @ 3.30 GHZ
8192 MB RAM
AMD Radeon HD 6800

Groetjes,

Kokosnootje92
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de mogelijkheid om met een andere pc/laptop rechtstreeks op de modem/router aan te sluiten?
 
Het zou makkelijker zijn geweest omdat je dan een paar dingen kunt uitsluiten.
Je kunt eerst kijken bij apparatenbeheer als je netwerkkaart goed is genstalleerd, maar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Je kunt ook kijken bij de eigenschappen van je netwerkaart als de ip en dns instellingen allebei op automatisch staan.
Schakel je draadloze netwerkkaart eens uit en kijk eens wat hij dan doet.

Je schrijft over diverse foutmeldingen, welke foutmeldingen kreeg je?

--- Update ---

Je kunt ook nog even pingen.
in CMD Commando: ping gevolgd door het IP-adres van de default gateway
 
Mijn driver heb ik nu al meerdere malen genstalleerd en hij is correct genstalleerd. Ook staan de IPv4 en IPv6 beiden op automatisch.

Als ik nu kijk welke foutmelding ik krijg is het dat er een probleem met de router of breedbandmodem zou zijn, maar dat slaat helemaal nergens op aangezien ik op mijn mobiel gewoon internet heb en mijn huisgenoten ook nergens last van hebben. Daarnaast krijg ik de melding dat de standaardgateway niet beschikbaar is.

Wanneer ik ping naar de default gateway (zonder draadloze netwerkverbinding) krijg ik nu in eerste instantie 4 keer achter elkaar een timeout. Daarna krijg ik:

Pakketten verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100 % verlies). Helaas helaas :(
 
Zitten je huis genoten draadloos of via bekabeld netwerk?
 
Ik vermoed toch dat je probleem in je router/modem zit.
Heb je al eens geprobeerd om alle apparaten uit te zetten en je modem/router van je provider en eventuele andere switches opnieuw op te starten?
 
Ik zal zo dadelijk 's nachts proberen het modem te resetten wanneer de rest slaapt, de router staat op iemand anders kamer en zal dus onaangetast blijven. De router doet het in ieder geval prima!
 
Als je netwerkkabel van deze router afkomt moet je hem ook rebooten.
Hij deelt de ip nummers uit in het netwerk.

--- Update ---

Probeer eens zo'n duidelijk mogelijk beeld te omschrijven hoe je netwerk in elkaar steek!

-Heb je al een modem router met draadloze netwerk mogelijkheden van je provider?
-Wat voor functie heeft je 2de router en heeft deze ook draadloze mogelijkheden ?
-Met welke router maak je een draadloos verbinding ?

Hoe meer informatie dat je geeft, hoe duidelijker dat het word. :wink:
 
Oke, ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen, al weet ik zelf ook niet precies hoe alles werkt.

Op de begane grond staat het modem. Ergens anders in het pand staat de router, waar deze precies zit weet ik ook niet. Ik zelf zit op de tweede verdieping en maak gebruik van de Devolo dLAN 500 duo om via het lichtnet een bekabelde verbinding mogelijk te maken. Dit zijn twee kleine kastjes die in het stopcontact gaan. De een is verbonden aan het modem, de ander op mijn computer. Het modem zelf heeft geen draadloze netwerk mogelijkheden voor zover ik weet!
 
Soms wil het wel eens helpen de Devolo uit het stopcontact te halen en weer terug te plaatsen.
Hij zit toch wel in een vrij stopcontact
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan