• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Media/Flash afspelen: snap er totaal niets van

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick22

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2015
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb het raarste probleem dat ik ooit heb gehad op de pc. Op een gegeven moment had ik soms het probleem dat youtube video's niet meer
wilde laden wanneer ik mijn externe geluidskaart (met hoofdtelefoon er aan) op mijn laptop aansloot (ASUS Windows 7.1 Intel Core i7-4700HQ @ 2.40 GHz met 8 GB RAM geheugen). Toen de youtube video's niet meer laadden merkte ik dat dat niet het enige was. Geen enkele video op welke browser dan ook wilde spelen en bij Chrome kreeg ik de foutmelding boven in beeld: Flash Plugin vastgelopen. Ook allerlei websites willen nu niet meer laden die flash gebruiken. Nu probeer ik dan naar de website van Adobe te gaan om te kijken wat het probleem is maar die website laadt dus ook niet meer en daar kan ik dus niet meer heen.

Ook alle media op mijn computer zelf spelen niet meer af met VLC of Windows Media Player. Nu kan ik dit probleem soms verhelpen door de geluidskaart uit de pc te halen (geen idee welke logica hier achter zit). Soms kan ik de pc uitzetten, geluidskaart eruit, pc weer aanzetten dan doet alle media het weer. Dan doe ik de geluidskaart er weer in en als ik geluk heb (dus soms) blijft de media het dan doen. Virusscanners en CCleaner heb ik al geprobeerd maar dit werkte ook niet. Vervolgens kwam toevallig de windows 10 update beschikbaar, deze heb ik uitgevoerd en het leek even 24 uur lang verholpen te zijn maar na vanochtend mijn externe geluidskaart in de usb poort te doen begon het media/flash afspeelprobleem weer opnieuw.

Ik zou het zeer waarderen als iemand de moeite zou nemen om mij ietwat te helpen, alvast bedankt
 
Zou je eens een test kunnen doen met Malwarebytes antimalware? Zo komt het op mij namelijk over
 
Bedankt voor je bericht, ik heb dit gedaan en er werd aangegeven dat er 1 mogelijk ongewenst item was (geen malware), dit item is verwijderd maar het probleem is niet verholpen. Overigens is het zo dat wanneer dit probleem optreedt het 'afspeelapparaten' menu vastloopt en dat ik dus geen geluid meer kan instellen o.i.d.
 
Probeer deze tool eens

Ga naar de installatie naar repairs en kies rechts onderaan voor start repairs
 
Vaak wil het denstalleren van de drivers van de betrokken devices via apparaatbeheer en opnieuw opstarten en windows zelf de driver laten installeren wel eens helpen.
 
Probeer deze tool eens

Ga naar de installatie naar repairs en kies rechts onderaan voor start repairs

Volgens mij heeft dit geholpen, heb nu al twee dagen geen problemen meer, ik laat het nog weten maar sowieso al heel erg bedankt!
 
Nou dat is mooi hopen dat het zo blijft!
 
Nou dat is mooi hopen dat het zo blijft!

Hmm, dit is ook apart, de problemen zijn lang niet meer opgetreden, maar vandaag gebeurde het weer opnieuw. Vervelend, misschien nog een keer die tool gebruiken en/of drivers herinstalleren; iemnand enig idee welke drivers ik dan zou moeten hebben?
 
Kan je precies aangeven welke laptop je hebt dan kan ik voor je kijken welke drivers je precies nodig hebt.
 
Kan je precies aangeven welke laptop je hebt dan kan ik voor je kijken welke drivers je precies nodig hebt.

Bedankt voor je reactie, het is de Asus R751JB-TY016H
 
Eerder schreef je dat de problemen opgelost zijn of je ze in elk geval niet meer had. Ze zijn terug als ik het goed begrijp? In precies dezelfde vorm? Heb je veranderingen aangebracht?
 
Eerder schreef je dat de problemen opgelost zijn of je ze in elk geval niet meer had. Ze zijn terug als ik het goed begrijp? In precies dezelfde vorm? Heb je veranderingen aangebracht?
De problemen zijn terug maar niet in precies dezelfde vorm, het komt minder vaak voor, maar als het voorkomt dan trek ik mijn externe geluidskaart er uit, start de laptop opnieuw op, speel media af (op bvb youtube), dan lukt het afspelen dus altijd en steek ik mijn geluidskaart weer in de laptop zodat het geluid ook weer aangaat. Het is apart want de problemen zijn echt 5 dagen volledig weggeweest en nu lijken de problemen veel consistenter 1x per dag op te treden, wanneer de pc even in slaapstand is geweest en ik hem bvb weer aanzet, kan de media niet meer afgespeeld worden terwijl dat ervoor wel kon (en dan doe ik het 'opnieuw-opstart-gebeuren' weer opnieuw)
 
heb je de externe geluidskaart al eens in een andere pc geprobeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je de externe geluidskaart al eens in een andere pc geprobeerd?

Nee maar ik heb wel verschillende externe geluidskaarten in dezelfde laptop gebruikt en ze geven hetzelfde probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan