• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Word bestand niet herkend/ te openen na versturen vanaf Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpasma

Nieuw lid
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik heb een Macbook Pro (2011) en ondervind problemen met het versturen van email incl een bijlage. Ik heb Office voor Mac op mijn laptop staan en heb eerder nooit problemen gehad met het versturen van word bestanden.
Zowel vanaf Macmail als webmail kunnen ontvangers van mijn email de bijlage (word bestand) niet openen. Wanneer de word bijlage is ingevoegd is deze blanco en deze hoort een word logo te hebben en de woorden docx of doc erachter te hebben. Als ik Macmail gebruik staat de compatibiliteitsmodus voor Microsoft wel aan, dus hier kan het niet aan liggen.

Wat kan ik doen zodat ik met mijn mail wel weer word bestanden kan versturen die gelezen kunnen worden?

Groetjes
 
Welke Office versie gebruik jij in MAC - want met Office 2013 en via webmail ontvangen bestanden kon ik ook niet openen, dit ging gepaard met een foutmelding.
En dat weer heeft alles te maken met het feit dat via het Vertrouwenscentrum nieuwe locaties toegevoegd moeten worden.
 
Bedank voor de reactie. Ik gebruik Office 2010...
Het probleem is niet dat ik zelf geen bijlagen kan openen, maar mensen die een mail van mij gehad hebben...
 
Aha.

Zijn dat ook MAC gebruikers of overwegend Windows gebruikers met een oudere Ofice versie, zoals Office 2003?
 
Voor wat ik het weet zijn het windows gebruikers, met gewoon up to date versies van offices. Geen idee of het probleem zich ook bij MAC gebruikers voordoet. Maar het wijst erop dat het probleem aan mij ligt en niet aan diegenen die mijn email incl bijlage ontvangen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In welke bestandsversie verstuur jij dan die documenten.
Ik gebruik Office 2013 - dus desnoods verstuur je bij wijze van proef een e-mail met bijlage naar mij.
 
Ja goed idee! Wat is je emailadres?
 
Zie mijn profiel, tab "Over mij" en dan onder Contact = Download vCard
 
Er wordt vandaag een mail gestuurd Abraham54, dank alvast!
Het gaat om de Mac van een kennis namelijk.
 
De mail is beantwoord.
De bijlage wordt als wel een heel bijzonder bestand verzonden, namelijk als application/octet-stream

Ik heb net nog weer een e-mail ontvangen en een e-mail teruggestuurd met twee bijlages.
Wordt het meegestuurde Worddocument weer ontdaan van de extensie en omgezet naar application/octet-stream, dan is de provider er voor verantwoordelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan