• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Contactpersonen willen niet importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skyphof

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
651
Waarderingsscore
0
Ik heb een laptop op Windows 10 overgezet met een schone start. Ik werk met Windows Live Mail. Nu wil ik een adresboek dat ik opgeslagen had in CSV op een USB-stick importeren in Contactpersonen op deze pas op Windows 10 genstalleerde laptop ook in CSV. Hij accepteert het bestand wel, maar ca 1 sec. na het importeren stopt en dan is er niks gemporteerd en geeft ook niks aan.Dit adresboek is voor mij heel erg belangrijk.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is ?

Bij voorbaat dank
Henk
 
Even theoretisch, want zelf heb hier nog niet mee gespeeld.
Een CSV ( Comma seperated file) is een bestand waar de velden gescheiden worden door komma's.
Nu is het van beland dat de volgorde en aantal velden hier overeen komen, zo niet kan het een probleem veroorzaken.

-maak een contact in live mail (liefst zo uitgebreid mogelijk)
-exporteer deze als csv file
-gooi het contact weg
-importeer de csv file weer

Als dit lukt weet je welke indeling en volgorde er worden verwacht.
Makkelijkste is om bijde bestanden in ze in excel te openen.
Theoretisch als je csv de zelfde indeling laat zijn met je geexporteerd adres in live mail, zou het in te lezen moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan