• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janus Tulp

Nieuw lid
Lid geworden
9 dec 2015
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Ik heb op een oude laptop, Compaq presario 700, XP genstalleerd. XP versie 2002, met SP2. Ik wil daarmee mijn zonnepanelen monitoren. Het betreffende programaatje draait op Windows. Verder hoeft de laptop niets te kunnen of te doen. Ik heb echter wel een com poort nodig. Die staat niet bij "apparaten" Daar staat alleen de LP1 poort. Nu kan ik wel op internet komen met IEX6, maar iets downloaden , bv een stuurprogramma voor de com poort, dat wil niet. IEX sluit binnen de kortste tijd elke website die ik bezoek. Het hackers-tooltje voor Windows Update dat ik op dit forum vond, geeft ook geen soelaas.
Wellicht dat ik SP3 nodig heb? Maar ja, die krijg ik er dus ook niet op.
Heeft iemand een suggestie hoe ik de com poort aan de praat krijg ?

Ik kijk er naar uit !
met vriendelijke groet,
Hugo
 
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Windows XP.
 
Kun je het spul niet even downloaden op een andere pc. Hoewel antiek, zal er vast wel een usb stick in passen.
 
Dank voor de link waar ik SP3 kon downloaden. Vervolgens IEX8 genstalleerd en voil de zaak draait en ik blij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan