• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lage ontvangde internetsnelheid + hoge ping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moenzai133

Gevestigd lid
Lid geworden
17 jan 2014
Berichten
276
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een paar week geleden een nieuwe computer gebouwd, en sinds kort heb ik last van hoge pingspikes met een erg lage ontvangde internetsnelheid.

Alle anderen in het huis krijgen ongeveer, gegeven door speedtest, een downloadsnelheid van 50 Mbps en een upload van 60 Mbps, terwijl bij mij de downloadsnelheid rond de 10 ligt en de upload van 10 tot 20 verschilt.

Ook tijdens het gamen is mijn ping niet constant. Ik probeer dan zo veel mogelijk programma's af te sluiten zodat mijn ping lager wordt. Dat werkt, maar na een tijdje wordt de ping steeds weer hoger en hoger.

Ik zit dus met een veel te lage ontvangde internetsnelheid en heel hoge pingspikes. Malwarebytes kon niets vinden op de pc, en CCleaner ook niet.

Bedankt.

--- Update ---

Update: Nu krijg ik 4 Mbps download en 1.24 Mbps upload. Het kost 1 minuut om een pagina te laden.

Ik heb geen kabelinternet, maar een dongle. Het is dezelfde dongle als die in mijn vorige pc, en de dezelfde soort dongle wordt door elke computer in het huis gebruikt.

Verder zijn er geen nieuwe driverupdates te vinden voor mijn dongle of internetkaart.
 
Geen verschil voor beiden...
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Waarom heb je er niet aan gedacht om een WLAN-PCI/PCIe kaart in jouw PC te zetten met twee of drie antennes?

Download en istalleer de laaste gratis versie van
5614e280eaef2-inSSider_canned.png
inSSIDer Home via Chip.de - inSSIDer Home letzte Freeware Version

Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer"
maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation/inSSIDer Home

5614e546c225d-inSSider_dowload.png


Met inSSIDer Home is het mogelijk jouw draadloze netwerk in combinatie met die in de omgeving te zien.
Zo zie je onder andere of het veranderen van het uitzendkanaal verbetering kan brengen.

5614e883eb6dd-inSSIDer_Home.jpg
 
Er zit een Realtek PCIe GBE Family Controller in de pc.
 
Dat is allemaal leuk en aardig, maar die gebruik je dus niet. In die dongle zit bijvoorbeeld een atheros chip.

Is het trouwens mogelijk de pc eens bedraad aan te sluiten? Kijken of dat iets uitmaakt?
 
Het geeft een redelijke internetboost, nog steeds veel lager dan wat de anderen krijgen zonder kabel.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Dit heeft voor een tijdje gewerkt, maar het probleem is weer terug. Heb ook mijn internet geupgrade, ook dit heeft voor een tijdje geholpen. Echter zit ik nu weer op 10 Mbps down ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan