• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acer X1920 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderDeVries

Junior lid
Lid geworden
27 dec 2015
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Goededag allen,

ik heb een Acer X1920. die heeft de laatste tijd al wat kuren maar nu gebeurt er helemaal niet veel meer.
Als ik de pc opstart gaat alleen de ventilator draaien (met het nodige geluid) verder gebeurt er niets. Zelf het lampje van de aan/uit knop gaat niet meer branden. Het beeldscherm geeft ook aan geen signaal te krijgen.

Hebben jullie enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Sander
 
Niemand die een suggestie heeft?
 
Het kan van alles zijn. (voeding, videokaart of mainboard, cpu).
Hoor je wel de harde schijf draaien en opstarten ?
Start hem eens op zonder geheugen, de pc gaat dan piepen als het goed is.
 
Het lijkt er inderdaad wel op dat de harde schijf begint te draaien maar vrijwel gelijk weer stopt.
Hoe kan ik starten zonder geheugen? en wat zou ik daaruit op kunnen maken?
 
Als je de pc start zonder geheugen zou hij moeten gaan piepen, daaruit zou je kunnen concluderen dat het mainboard in orde is.
 
ik heb de twee geheugen kaartjes er uit gehaald en de pc gestart zonder verder nog iets aangesloten te hebben (beeldscherm, toestenbord, muis etc.) Geen verschil met het opstarten. Ook geen bliepjes te horen.

Ook nog geprobeerd met toetsenbord, beeldscherm etc aangesloten (zonder geheugen) maar ook geen resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal kaal opstarten, dus alleen met cpu, systeemspeaker uiteraard en voeding, bios eerst resetten en dan geen bios beeps, mobo idd overleden.
 
En hoe doe ik dat?
Moet ik dan van alle zaken (cd speler, videokaart etc) de stekkers uit het moederbord en voeding trekken?
 
Dar zei ik, alleen cpu, systeemspeaker en voeding laten zitten.
 
ik heb de pc zo goed als leeg gehaald. Allen deze twee stekkers zitten er nu nog in:





Moet ik nu de computer gewoon aanzetten en kijken wat er gebeurt, of moet ik wel een beeldscherm, toetsenbord en muis aansluiten?
 
Nee, alleen de systeemspeaker en die voedingsstekkers zoals op de laatste foto laten zitten.

Wel de bios eerst resetten, zit er een clr_cmos pinnen en/of jumper op?
Batterij er een 10 minuten uithouden zonder spanning op de pc wil het ook doen.
 
ik heb de batterij er zeker 10 minuten uit gehad. PC aangezet. Uit de voeding kwam wat geluid, ik denk een ventilator, maar verder niets. Ook geen bliepje te horen
 
Voor 99,9% het moederbord overleden helaas.
 
Das jammer. Ik heb hier nog een ouder moederbord liggen met een lege kast. Zou het mogelijk zijn om alle componenten over te zetten op dat oude moederbord?
 
Ligt eraan wat het kappote en oude bord voor een socket hebben en welk soort DDR geheugen er wordt gebruikt.
Zoek op internet op merk en type moederborden en vergelijk ze.
 
PC heeft een tijdje op zolder gestaan, twee maanden terug heb ik heb weer aangesloten en hij deed het weer. PC toen helemaal opgeschoond (qua sofware) en weer in gebruik genomen. Na een twee weken stopte hij er weer mee, zelfde probleem. Ventilator gaat heel hard draaien en verder gebeurd er niets.

Van een collega kreeg ik de tip koelpasta tussen de CPU (?) en het koelblok spuiten. Dit had gelijk effect. De PC deed het weer perfect. Helaas voor slechts een week of vier, nu weer het zelfde probleem. Ik heb net de pc even opengemaakt en de koelpasta ziet er al verdroogt uit.


Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PC heeft het de laatste 3 dagen weer gedaan.
Vanmorgen nog de hele ochtend op de pc kunnen werken, na de lunch de pc weer aangezet en begint meteen weer te blazen. Snap er echt niets van
 
Al gekeken of er niet teveel stof aanwezig is?
 
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je voeding niet helemaal in orde is en onregelmatige spanning gaat geven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je die PC het beste door een technicus laat nakijken; niemand hier die over een glazen bol beschikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan