• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Twee dezelfde externe harde schijven gekocht....1 kan maar weergegeven worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vin1

Junior lid
Lid geworden
12 okt 2012
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Beste Allemaal,

Ik heb twee dezelfde Lacie externe schijven gekocht.
Beide krijgen echter de aanduiding Lacie (L:)
Als ik ze om beurten aan zet, worden ze beiden herkent en wordt de inhoud weergegeven.
Maar als ik ze gelijktijdig aanzet of als ik nummer 1 aanzet en vervolgens nummer 2, wordt alleen nummer 1 zichtbaar. De andere niet?
Dit terwijl beide aanstaan en beide met een USB verbonden zijn met de PC.
Waarschijnlijk heeft dit te maken dat ze dezelfde naamsvermelding hebben: Lacie (L:)
Hoe kan ik het zo krijgen dat beide externe harde schijven weergegeven kunnen worden op mijn PC zodat ik van de ene harde schijf naar de andere harde schijf kan switchen zonder eerst de een uit te zetten etc.
 
Een van beide in schijfbeheer even een andere letter geven.
 
Dank je voor de tip!

Ik had voor de zekerheid eerst 1 uit gedaan en toen de andere schijf aangedaan en een ander letter gegeven.
Vervolgens heb ik 'm weer uitgezet. De andere externe schijf aangezet (nadat ik de andere uitgedaan had) en tot mijn verbazing heeft deze nu ook dezelfde aangepaste letter?
Dus blijft ik hetzelfde probleem houden alleen hebben ze nu beide een andere (zelfde) letter?

Hoe kan dit? :(
Wat doe ik verkeerd:coffee:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beide tegelijkertijd aansluiten en dan van een de letter veranderen. Moet gewoon werken.
 
Als ik beide gewoon aangesloten heb, geeft hij maar 1 weer. (Diegene die het eerst is aangesloten).
Deze is ook zichtbaar bij schijfbeheer met de aangegeven letter van de schijf.
De tweede schijf komt dan ook niet boven met een andere letter.
Als ik in het onderste deel van het scherm "schijfbeheer" kijk zie ik dat alle externe bronnen/schijven nummer hebben.
Schijf 1
Schijf 2
Schijf 3

Daar zie ik de tweede schijf dan WEL zichtbaar. Alleen hierbij staat Status Offline met als vermelding:
De schijf is off-line omdat deze een handtekeningconflict heeft met een andere schijf die online is.

(Blijft gewoon vreemd dat als ik van 1 schijf de letter verander, dit automatisch overgenomen wordt door schijf 2. Ook al staat deze niet aangesloten. Zodra ik schijf 2 dan aansluit heeft deze ineens ook de aangepaste letter ???? - Iets zorgt in de pc zorgt er dus voor dat hij denkt dat het 1 dezelfde schijf is en geen twee schijven?)
 
Is er ook een iets makkelijkere oplossing/uitleg in iets meer jip en janneke taal?
Ik ben namelijk echt niet zo handig met computers helaas :(
 
Heb aan een Mac 4 externe harde schijven zitten en deze hebben allemaal een andere naam.
dus niks schijfletter wijzigen gewoon de naam veranderen van Lacie naar bijvoorbeeld Programma of foto of film.
Naam veranderen van een externe harde schijf,
in verkenner op Lacie met de muis en dan rechte knop indrukken en naar naam wijzigen gaan en die aanklikken.
Naam invoeren die je hebben wilt en op enter drukken.
Je kunt dit herhalen met de 2de schijf.
Vanzelf word er dan een schijfletter toegewezen.
 
Hernoem 1 schijf naar Lacie1 en de andere naar Lacie2. Twee schijven met dezelfde volumenaam in n systeem is bijna een garantie voor problemen...
 
@Hans60: Ligt dat mss aan het feit dat ze dan beide dezelfde signature krijgen en er daarom n off-line wordt gehaald? Ik had dat nl. met mijn OS schijf.
 
Het systeem probeert aan de hand van de volumenaam (in dit geval: Lacie) de schijven uit elkaar te houden. Als ze beiden dezelfde naam hebben lukt dat niet meer. Vergelijk het met het geval dat er twee personen met de naam Veng in dezelfde ruimte zitten. Er is al snel een spraakverwarring als je geen onderscheid maakt d.m.v. bijv. een toevoeging als '1' en '2'. Om nog grotere problemen te voorkomen zal het systeem 1 schijf offline zetten.
 
Als ik beide gewoon aangesloten heb, geeft hij maar 1 weer. (Diegene die het eerst is aangesloten).
Deze is ook zichtbaar bij schijfbeheer met de aangegeven letter van de schijf.
De tweede schijf komt dan ook niet boven met een andere letter.
Als ik in het onderste deel van het scherm "schijfbeheer" kijk zie ik dat alle externe bronnen/schijven nummer hebben.
Schijf 1
Schijf 2
Schijf 3

Daar zie ik de tweede schijf dan WEL zichtbaar. Alleen hierbij staat Status Offline met als vermelding:
De schijf is off-line omdat deze een handtekeningconflict heeft met een andere schijf die online is.

(Blijft gewoon vreemd dat als ik van 1 schijf de letter verander, dit automatisch overgenomen wordt door schijf 2. Ook al staat deze niet aangesloten. Zodra ik schijf 2 dan aansluit heeft deze ineens ook de aangepaste letter ???? - Iets zorgt in de pc zorgt er dus voor dat hij denkt dat het 1 dezelfde schijf is en geen twee schijven?)


Het is heel eenvoudig : Tenminste als je Windows 10 gebruikt. Alle harde schijven met usb aan de pc hangen.
Ga naar Schijfbeheer
je zie je rijtje schijven. Een daarvan is off-line (bv 3)
Geef de schijf die wel een drive letter heeft een andere letter
Ga nu met je muis op die off-line schijf nr 3 staan (in het meest linkse blokje)
Klik met je rechter muisknop en je krijgt een rol-menue-tje
Klik op on-line brengen.
Schijf nr 3 krijgt nu een andere letter en
je kunt hem nu ook zien in de Verkenner.
Klaar is kees.
 
Zou het niet zijn opgelost na 5 maanden?:wacko:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan