• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2007 Adressen in Lijst Contactpersonen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FransdeVette

Gevestigd lid
Lid geworden
13 sep 2012
Berichten
271
Waarderingsscore
0
Na de installatie van mijn nieuwe computer heb ik uit mijn back up mijn Contactpersonen geimporteerd. Die staan nu in de map Contactpersonen.
Maar ik wil die mailadressen verplaatsen naar mijn Adresboek in het hoofdmenu. Enig idee hoe ik dat moet doen?
 
Verplaatst van Algemeen naar Internet en e-mail.
 
Ga naar jouw oude PC en zoek daar naar Outlook.pst.

Kopieer dat bestand naar het bureaublad in jouw nieuwe computer.

Start Outllook vervolgens en klik op Bestand en kies dan voor Imorteren?Exporteren en importeer dan dat Outlook.pst bestand.
Daarna is jouw nieuwe Outlook weer helemaal conform de oude Outlook.
 
Helaas niet. Ik heb wederom een map Contactpersonen, maar mijn oude Adresboek zoals dat te vinden is op de tweede werbalk bevat geen adressen.
 
Zit daar en pijltje bij in di adrsboekregel?
Zoja - klik dan daar eens op, misschien staat er een ander adresboek.
 
Waar staat die map Contactpersonen precies?
Kijk even met de Verkenner. Hij hoort hier te staan: C:\Gebruikers\jouw naam\Contactpersonen.
Klopt dat?

Daarnaast heb je in Outlook 2007 niet alleen een pictogram voor je adresboek in de werkbalk bovenaan, maar ook in de linker kolom van Outlook 2007, bijna helemaal onderaan, vind je een knop Contactpersonen. Wat zie je wanneer je op die knop drukt?
 
Die map Contactpersonen zit inderdaad links onderaan en daar staan nu al mijn emailadressen in.
Op de tweede werkbalk bovenaan, staat dat icoontje voor Adresboek.
Nou wil ik die adressen van de map Contactpersonen in adresboek hebben, wan dat adresboek werkt veel gemakkelijker dan die map Contactpersonen.
Er zit inderdaad een pijltje in die Adresboek regel, maar dat levert niks op. Allemaal leeg!
 
Dat is apart, Frans!
Ik had hier nog een pc staan met Outlook 2007. Er stonden nog geen contactpersonen in. Die heb ik vandaag gexporteerd van een andere pc en toen gemporteerd in Outlook 2007. Daarna zijn die contactadressen zowel te bereiken via de knop Contactpersonen die onderaan in de linker kolom van Outlook staat, als via het pictogram van het adresboek in de werkbalk.
Wanneer ik op dat pictogram klik (wat jij ook liefst zou gebruiken), dan zie ik dit:

568be77dc88c4-2016-01-05_16_42_58-Adresboek__Contactpersonen.png


Bij jou staan daar geen adressen.
Klik in dat venster eens op Extra > Opties.
Bij mij ziet dat venster Opties er dan zo uit:

568be7c958021-Adressering.png


Hoe ziet dat venster er bij jou uit?

Als er bij jou in al die vakken niets staat, kun je dan links onderaan klikken op Toevoegen?
En krijg je dan deze mogelijkheden?

568be94d1afc5-Adreslijst_toevoegen.png


Hopelijk wel. In dat geval klik je in dat venstertje op Contactpersonen en daarna op Toevoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik precies zo gedaan en dan krijg ik de mededeling: Dit adresboek is al toegevoegd aan de zoekvolgorde van adresboeken.
 
Staan je contactpersonen ook in C:\Gebruikers\jouw naam\Contactpersonen?

Als ze daar wel zichtbaar zijn, dan weet ik het niet meer.
 
Neen. Daar staan ze niet
 
Daar horen ze dus ook te staan.
Ik weet misschien nog wel een oplossing, maar ik heb pas maandag weer de beschikking over een pc waar Outlook 2007 op staat. Dan kan ik een en ander nakijken.

Wanneer anderen de topic starter nu al de oplossing kunnen bieden, moeten zij zich vooral niet inhouden...
 
Dank voor alle moeite tot nu toe!
 
Omdat ik vermoedde dat na een klik op het pictogram van het adresboek in Outlook 2007 de contacten getoond zouden worden die in de map C:\Gebruikers\jouw naam\Contactpersonen staan, heb ik die map eerst leeggemaakt. Daarna Outlook gestart; geklikt op het pictogram van het adresboek en... al mijn contacten waren nog gewoon zichtbaar.
Mijn work-around, waarbij ik dacht contacten te exporteren uit Contactpersonen (de knop linksonder in Outlook) en daarna te importeren in C:\Gebruikers\jouw naam\Contactpersonen, is dus niet zinvol.
Helaas weet ik nu geen andere oplossing meer voor je. Het was misschien ook een rare gedachtenkronkel van mij.

Op de een of andere manier moet er bij jou iets fout zijn gegaan bij het importeren van je contacten.
Maar daar kun je feitelijk weinig mee fout doen:
  • Op je oude pc heb je de contactpersonen gexporteerd als .csv bestand (= Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)). Die heb je bijvoorbeeld op een USB stick gezet. Je opent dan Outlook op je nieuwe pc.
  • Je klikt links onderaan op Contactpersonen.
  • Dan klik je in de menubalk op Bestand > Importeren en exporteren...
  • In het volgende schermpje kies je "Gegevens uit een ander programma of bestand importeren" > Volgende
  • In het volgende venster kies je "Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)" > Volgende
  • In het volgende venster kies je of je al dan niet duplicaten toestaat. Tevens blader je naar het .csv bestand waarin de gexporteerde contactadressen staan > Volgende
  • In het volgende venster kun je de doelmap selecteren. Als het goed is, dan is de map Contactpersonen al geselecteerd. Daar hoef je dus niets aan te wijzigen. > Volgende
  • (Daarna heb ik voor Annuleren gekozen, omdat ik mijn contactpersonen immers al op de juiste plaats heb staan.)
 
Beste porrelaar

Een van beste vrienden heeft vanmiddag datprobleem voor me opgelost.
Ik zal morgen nog eens vragen of hij wil mailen hoe hij dat gedaan heeft.
Dan kan ik het aan je doorgeven. Is dat wat?
 
Beste Porrelaar

Het gaat als volgt:
Ga naar Contactpersonen links onderin. Dan vind je twee mapjes. een lege en een waar de geimporteerde adressen in zitten. Copieer de geimporteerde adressen naar het lege mapje en vervolgens vind je alles terug in het Adresboek dat je op de tweede navigatiebalk bovenin kan vinden.

Nogmaals dank voor alle moeite.

Hartelijke groet Frans de Vette
 
Bedankt voor de uitleg, Frans.

Maar wanneer ik klik op de knop Contactpersonen, die links onderin Outlook 2007 staat, dan zie ik direct al mijn contactpersonen. Ze zijn niet nog eens opgeborgen in een map.
Dat zal het verschil zijn tussen jouw en mijn contactpersonen.
 
Dat klopt, dat is bij mij ook. En als jouw adressen ook al in je Adresboek staan, dan hoef je natuurlijk niets te doen.
Als ze daar niet in zitten, zit er links bovenin waarschijnlijk een tweede leeg mapje Contactpersonen. En als je dan je adressen van het volle mapje copieert naar het lege mapje, dan komen ze automatisch in het Adresboek op de tweede werkbalk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan