• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 app Mail verwijderd mail na een maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hin

Bekend gezicht
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
162
Waarderingsscore
0
Heb een tijdje een nieuwe laptop. Hierop staat standaard de app Mail die ik dus gebruik. Echter verwijderd deze alle mail dat ouder dan een maand is gewoon uit het postvak in! Ze staan ook niet in het archief en ook via de zoekfunctie kan ik het niet terugvinden.

Vrij waardeloos lijkt mij. Iemand een oplossing hiervoor?
 
Wat voor account gebruik je in die app Mail van Windows 10?
Outlook.com of Gmail misschien?
Persoonlijk vind ik die app Mail een programma van niks.
Wanneer je Gmail gebruikt of Outlook.com (Outlook.com is de nieuwe naam voor Hotmail) kun je je mails beter direct via de browser lezen.
Maar goed, jij gebruikt die app Mail.

Daar gaan we. Open die app Mail.
Links onderaan klik je op het tandwiel ( = Instellingen):

568d9d14138cb-Instellingen.png


Aan de rechterkant van je scherm verschijnen dan de Instellingen.
Klik daar op Accounts beheren.
Selecteer het account waarvan je de instellingen wilt bewerken. Klik dus op dat account.
(Ik heb er twee: Outlook.com en Gmail. Als voorbeeld klik ik op het Gmail account)

In het volgende venster klik je op 'Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen'.
In het volgende venster moet je kijken onder 'E-mail downloaden van'. Daar staat bij jou nu waarschijnlijk: 'de afgelopen maand'.
Bij mij stond er 'de afgelopen 3 maanden'.
Klik daarop en dan kun je kiezen voor 'elk gewenst moment'.
Klik daarna onderaan op de knop Gereed.
In het venster dat daarna nog open staat, klik je op Opslaan.

En let op! Dan wacht je... En je wacht nog wat langer. Sluit dat venster niet!
Wacht totdat de synchronisatie voltooid is. Aan die 'lopende' stippeltjes bovenin dat venster zie je dat de synchronisatie nog bezig is.
Hoe lang dat duurt is afhankelijk van de hoeveelheid berichten.
Het venster Account-instellingen verdwijnt vanzelf wanneer de synchronisatie voltooid is.
Als het goed is, zie je daarna ook de berichten die ouder dan een maand zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik Outlook.com (hotmail account). Heb op zich geen moeite met het programma zolang het nog hetzelfde functioneert als Microsoft Outlook. Maar bedankt voor je reactie! Het probleem is zo verholpen. Vrij simpele oplossing, schande dat ik die zelf niet kon vinden :blush:
 
Dat is absoluut geen schande. Ik moest er ook even naar zoeken... :wink:
En we zijn hier voor elkaar om vragen te beantwoorden, niet waar?

Fijn dat je probleem zo is verholpen en bedankt voor de feedback.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan