• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pictogram van bestand op werk balk zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
hoi
in alle windows kan je pictogram van bestand op taakbalk zetten.
kan dat ook bij win XP????
 
rechtermuisknop op de taakbalk > taakbalk vergrendelen (hier moet het vinkje UIT staan, dan wordt deze ontgrendeld)
nu kan je de ruimte tussen de pictogrammen zo groot en klein maken als je wilt....en zou je anderen moeten kunnen toevoegen ..en dit gewoon door een snelkoppeling te slepen naar de taakbalk..daarna kun je eventueel weer de taakbalk vergrendelen .

--- Update ---

bezie deze link eens met nuttige tips voor de xp..
 
als ik een pictogram naar taakbalk sleep word het een verboden bordje ,zeg maar.
en taakbalk is ontgrendeld.
 
is dat verbodsteken bij eender welke snelkoppeling te zien welke je tracht te verslepen naar de taakbalk !
 
alle picto's van bureaublad komt dat verbod.
 
En wat voor picto's zijn dat dan? Je kunt alleen snelkoppelingen naar programma's in de taakbalk zetten.
Wanneer jij probeert om een jpg bestand naar de taakbalk te slepen, dan zul je inderdaad een verbodsbord zien.

In Windows 7 kun je ook de werkbalk Bureaublad in je taakbalk zetten. Op die manier kom je ook snel bij bestanden die op je bureaublad staan.
Ik gebruik Windows XP niet meer, dus ik weet niet of dat daar ook mogelijk is.
Bij Windows 7 klik je met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk. Daarna kies je Werkbalken > Bureaublad:

5698ed88d4c88-werkbalk_bureaublad.png
 
maak eens een nieuwe snelkoppeling aan op je bureaublad bijvoorbeeld deze naar je bank instelling ...
kun je deze dan verslepen naar de taakbalk !
indien zo dan dien je een register aanpassing te doen *welke dit is weet ik dus niet ...
*bij snelkoppelingen van programma's kan dit waarschijnlijk niet zonder een register aanpassing !
 
firefox en vlc enzo en totalcommander de normale picto's van geinstalleerde programma's,krijg ik allemaal verbod.
ik heb nu werkbalken /bureaublad dan komt er naast klokje een uitklapbaar menu met alle picto's van bureaublad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit onderstaande vond ik juist terug in mijn database... ( of dit de oplossing zou kunnen zijn !)
**gebruik op eigen risico !

plaats een nieuwe snelkoppeling op de taakbalk ...
rechts klik op het bureaublad en kies hier dan voor een nieuwe snelkoppeling. ..
type in het venster %windir%\system32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation .
geef vervolgens de locatie van het item op en klik op volgende.
type nu op computer vergrendelen en geef een naam op voor deze snelkoppeling klik verder op Voltooien.
versleep de nieuwe snelkoppeling nu naar de taakbalk .

OPMERKING: als de balk Snel starten niet wordt weergegeven, klikt u met de rechtermuisknop op een leeg gebied op de taakbalk, wijst u Werkbalken aan en klikt u op Snel starten.
Als u met de rechtermuisknop klikt op een leeg gebied op de taakbalk en de optie Werkbalken wordt niet weergegeven, klikt u op De taakbalk vergrendelen

--- Update ---

firefox en vlc enzo en totalcommander de normale picto's van geinstalleerde programma's,krijg ik allemaal verbod.
ik heb nu werkbalken /bureaublad dan komt er naast klokje een uitklapbaar menu met alle picto's van bureaublad.

plaats eens een afbeelding want ik denk dat jij dus het snel start menu voor heb ...
indien deze volzet is dan kun je er dus geen meer bij plaatsen en dien jij er eerst voor te zorgen dat het snel start menu meerdere items kan bevatten !
 
ik heb nu snel starten aan gevinkt en het is opgelost zo hartelijk dank emi en porrelaar
 
fijn dat het verholpen is ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan