• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Skype 7.18 loopt vast op win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
hallo
Skype 7.18 loopt elke keer vast op win XP pro SP3
moet ik een oude skype installeren ,zoja welke???

--- Update ---

Hoe kan je een oude skype installeren???
hij wil steeds de nieuwe downloaden.
en ik wil de versie 6 eens proberen ,heb ik op cd,maar dan wil ie de nieuwe downloaden????
of zijn er alternatieven dat je skype daarin kan gebruiken???

--- Update ---

Is trillian een goed skype alternatief ,en kan je skype daarin gebruiken, en is die veilig???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je deze gedownload? http://www.skype.com/nl/download-skype/skype-for-windows/
deze heeft als systeemvereist Pc met Windows XP met SP3, Vista, 7, 8, 8.1 of 10 (zowel 32 als 64 bitsbesturingssystemen).
dus dit zou moeten werken.

heb je instelling in skype, die je uit kan zetten? ik gebruik zelf geen skype, dus weet niet of er een instelling menu is.
misschien dat je dan de update instelling uit kan zetten.

als je met google zoekt, dan kom je veel oudere versies tegen, maar allemaal van die slechte sites, zoals softonic.
daar moet je niet downloaden, want dan komt er weer veel rommel mee.
waar heb je jou versie van?

hier staan enkele oplossing, om skype goed te laten werken
https://support.skype.com/nl/faq/FA...puter-vast-door-skype-voor-windows-bureaublad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan installeren ,hij loopt even ,en dan VAST ,dus dan stopt skype.
dus dacht ik trillian of zoiets te installeren daar zit ook volgens mij skype in.
dus graag advies.

--- Update ---

trillian zit geen skype in blijkbaar,jammer
 
daar krijg ik de tijd niet voor ,dan heeft skype zich al uit gezet.

--- Update ---

en als ik een oude installeer,dan gaat ie de nieuwste ophalen.en dan als die geinstalleerd is gelijk de melding van micro soft dat hij niet meer werkt.en stopt ermee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel vreemd, dat hij gelijk wil updaten. Heb je wel genoeg ruimte op je computer? Kan zijn dat de laatste versie te zwaar voor jou is, maar hij zou wel moeten werken.
Heb je na skype te hebben verwijderd de pc al eens opnieuw opgestart? Werkt de rest wel goed op de pc? Niet dat je een virus hebt en die de boel laat vast lopen
 
skype ge installeerd ,en autoupdaten uit gezet ,en even gewacht en weer vast met melding dat ie gestopt is.
of ik een virus of zo heb ,dat zou ik niet weten ,alles werkt gewoon.
misschien dat Abraham eens wil kijken???
GRAAG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je altijd skype gebruikt?
Of heb je het er sinds kort op zitten

--- Update ---

Als je het er sinds kort op heb staan. Werkt hij gewoon niet met jou pc
 
op mijn mac en andere windows pc al jaren gebruikt.
nu je moet niet lachen, draait hij op die XP machine waar het over gaat al de hele dag :p
 
dus skype werkt nu wel? lijkt voor nu dus op gelost!
 
hallo
skype heeft 1 dag gedraait op de win XP.
Maar nu is hij weer niet werkend te krijgen.
Hij start,klaar met inladen,en dan een schermpje dat hij niet meer werkt van microsoft

--- Update ---

maar ik vind het jammer dat skype niet wil werken,want ik heb het gewoon nodig op die xp machine.
en ik kan zo ook geen alternatief vinden,vroeger kon je Trillian dan installeren,maar die ondersteund nu Skype niet meer.
is er een ander alternatief ?? ik hoor het graag
 
Als ik in de lijst met Skype files kijk, zie ik dat alle Skype versies compatible moeten zijn met XP.
Heb je al geprobeerd XP te herstellen met sfc /scannow via het cmd scherm?
(Al moet ik zeggen dat hij zich bij mij (Win7) ook regelmatig ophangt.)
 
hallo
skype heeft 1 dag gedraait op de win XP.
Maar nu is hij weer niet werkend te krijgen.
Hij start,klaar met inladen,en dan een schermpje dat hij niet meer werkt van microsoft

--- Update ---

maar ik vind het jammer dat skype niet wil werken,want ik heb het gewoon nodig op die xp machine.
en ik kan zo ook geen alternatief vinden,vroeger kon je Trillian dan installeren,maar die ondersteund nu Skype niet meer.
is er een ander alternatief ?? ik hoor het graag

wat voor firewall gebruik je? heb je al geprobeerd of dit het probleem is? zoals tussen de tips staan op https://support.skype.com/nl/faq/FA1...ows-bureaublad

Controleren of de firewallinstellingen correct zijn geconfigureerd Als u een firewall hebt, moet u mogelijk uw firewallinstellingen bijwerken om Skype te kunnen gebruiken. Deze instructies kunnen u helpen.

--- Update ---

anders dit eens na kijken

Controleren of Skype niet in de compatibiliteitsmodus wordt uitgevoerd
Het wordt niet aanbevolen om Skype in de compatibiliteitsmodus uit te voeren. Als u dat wel doet, kan het zijn dat Skype niet goed werkt. Zorg ervoor dat Skype niet in de compatibiliteitsmodus wordt uitgevoerd

Controleren of u over de meest recente versie van DirectX beschikt
Voor Windows Vista en Windows 7 kunt u de nieuwste versie van DirectX binnenhalen door Windows te updaten met de nieuwste servicepacks en updates. Voor Windows XP kunt u dit hier downloaden.
 
Voor Windows XP kunt u dit hier downloaden.

waar???

--- Update ---

dxdiag 9.0 c staat erop,moet de goeie zijn
windows firewall
en oudere versie van skype installeren,gaat dus ook niet,want dan haalt ie gelijk de nieuwste op het net op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,
probeer het volgende, dat heeft al gewerkt om skype terug te krijgen
start, uitvoeren: type %appdata%, x\skype; verander de naam in skype.old
uitvoeren: type %temp%\skype
delete de folder DbTemp
restart skype

hierdoor is de corrupte Db verwijderd war nier gebeurt bij uninstallen en install again

grt
willyke
 
ja maar ik gewoon een goeie directx 9.0 c
en ik druk op je link,pagina bestaat niet :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hij is XP aan het updaten
een hele zwik dus afwachten maar
 
succes!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan