• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Welke Windows versie ik ook installeer, laptop blijft zoeken naar updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sorcovic

Junior lid
Lid geworden
25 mei 2015
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Goedenavond,

Ik heb een Acer Aspire 7720G laptop waar ik een schone Windows versie op wil installeren (7, 8.1 of 10). Ik heb alle versies al geprobeerd te installeren, dit ging goed. Maar zodra ik Windows naar updates liet zoeken, gebeurde er niets. Zowel bij Windows 7 (zelfs meerdere versies geprobeerd), als bij Windows 8.1 en Windows 10 stond na uren nog steeds: ''naar updates zoeken''. Zowel de kabel als Wifi gebeurd er helemaal niets.

Iemand misschien enig idee hoe dit kan?
 
Ik heb verleden week zaterdag zelf gemerkt dat n belangrijke service voor de updates in mijn Win 7 Professional op gedeaktiveerd stond na de schone installatie.

Controleer in Services of onderstaande diensten op de juiste wijze zijn ingesteld:

- Background Intelligent Transfer Server > Opstarttype=Automatisch vertraagd
- DCOM Process Server Launcher > Opstarttype=Automatisch
- Remote Procedure Call (RPC) > Opstarttype=Automatisch
- RPC Endpoint Mapper > Opstarttype=Automatisch
- Windows Update > Opstarttype=Automatisch

Indien je niet weet hoe in Services te geraken:
  • ga daarvoor naar Start - Uitvoeren:
  • kopieer en plak hierin het volgende: services.msc
  • klik daarna op OK.
    • Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.


Bovendien, indien je weer voor Windows 7 kiest, installeer dan voordat je de Windows update start volgende update: Installing and searching for updates is slow and high CPU usage occurs in Windows 7 - Windows6.1-KB3102810
 
Bedankt voor deze uitgebreide reactie! Ik zal het morgen proberen. Ik laat het weten!
 
Succes ermee.
Mijn ervaring is dat de Windows update met die toepassing vrijwel direct reageert.
 
Ik heb gecontroleerd of alles goed stond. Alles staat goed. Heb ook geprobeerd om alvorens windows update te starten, die update te draaien. Zodra die update gaat zoeken naar updates op deze computer gebeurt er niets. Na een paar uur staat het er nog steeds.
 
Die update die ik je gegeven moet niet draaien maar genstalleerd worden en daarna dien je de PC opnieuw op te starten.
 
Dat weet ik. Zodra ik die update aanklik gaat hij zoeken naar updates op de computer. Dat blijft hij doen, hij gaat niet verder. Ook niet na een paar uur
 
Dat is vreemd, dan is er iets danig mis in jouw Windows 7.

Is bij installatie van windows de internetkabel soms aangesloten?
 
Nee, de laptop staat tijdens de installatie niet op het internet. Het maakt overigens niet uit of ik win vista, 7, 8 of 10 installeer. Bij allemaal werkt updaten niet.
 
Heb jij bij installatie wel de systeempartities verwijderd en weer aangemaakt?
Of formatteer jij enkel de installatiepartitie?
 
Ik heb alles verwijderd en een nieuwe partitie gemaakt, helaas helemaal niets. Alle versies van Windows blijven zoeken naar updates
 
Zeer vreemd.

Hoe is het notebook met internet verboden - gedraad of draadloos?
 
Beide geprobeerd, bij allebei hetzelfde resultaat!
 
Hoi,

Ik heb het zelfde probleem.. meerdere maal installeert, maar ook op verschillende machines. Iemand al een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan