• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

applicatie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspers

Bekend gezicht
Lid geworden
28 okt 2011
Berichten
180
Waarderingsscore
0
Beste Forumleden,


Ik ben momenteel bezig met een project en heb en idee om het proces te versnellen.
Eigenlijk wil ik een applicatie maken.

Het idee is dat we een machine hebben die we kunnen uitbreiden met allerlei verschillende toepassingen. nou kunnen er meerdere van deze verschillende toepassingen tegelijk gebruikt worden maar dit zorgt er voor dat de elektronica die gebruikt moet worden afhankelijk is van alle toegepaste onderdelen eigenlijk heb je dus:

Basis onderdeel

- toevoeging 1
- toevoeging 2
- toevoeging 3
Enz....

Nou wil ik graag een programmatje maken dat mocht ik toevoeging 1 en 3 kiezen er op de achtergrond een link wordt gelegd en er gelijk en lijst tevoorschijn komt van het basis onderdeel met de gewenste toevoegingen en de benodigde elektronische toevoegingen. Hierdoor kan er dus snel een paklijst gemaakt worden voor het bedrijf.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je dan een checklist krijgt waarin je gewoon de verschillende gewenste opties aan kan vinken en dat er dan een lijst gegenereerd wordt met het uiteindelijke benodigde materiaal.

Het is me gelukt om in excel het volgende te maken:

Knipsel.PNG

Nu wil ik dus eigenlijk iets maken dat als bijvoorbeeld optie 1,3,7 en 12 gekozen wordt er in een cel naast de checklist een bepaald artikelnummer getoond wordt waarin de dan benodigde elektro onderdelen zitten.

Ik denk dan zelf aan iets als: IF 1+3+7+12 = artikel nummer 501530

De checklist die ik nu heb werkt door een 1 of 0 in te vullen waarbij 1 een Check symbool weergeeft.

en het zou heel mooi zijn als je per machine checklist een paklijst aangemaakt wordt in een van de tabbladen in excel. Dus stel ik vink toevoeging 1 aan en daar onder vallen bijvoorbeeld artikel nummer 10101 en 10105 en 10109 dan worden deze op de lijst toegevoegd. (het komt wel voor dat artikel nummer 10101 gebruikt wordt bij verschillende toepassingen en dus meerdere keren op de paklijst terecht zal komen)

Ik hoor graag van jullie

Mvg Jasper

--- Update ---

ik ben zelf en beetje aan het proberen om wat voor elkaar te krijgen, ik gebruik nu:

=OF(B4=1)+OF(B3=1)=1 Dan zie je als een van de twee boxen en 1 bevat WAAR of ONWAAR staan maar kan ik ook in plaats van die tekst en 1 of 0 laten weergeven want dan kan ik er weer en vink of rondje van maken. Zo kan ik er dan gewoon de artikel nummers achter zetten en dan staat er dadelijk gewoon een vink voor het artikel nummer dat ik nodig heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan