• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 - Edge herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits1969

Junior lid
Lid geworden
16 apr 2010
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik had problemen met Edge, en ben gaan zoeken hoe ik dit kon verwijderen om het daarna weer opnieuw op mijn pc te zetten.
Nu is het me gelukt om Edge te verwijderen. Maar hoe krijg ik het terug. Ook weet ik niet of het volledig is verwijderd, want in de startbalk staat de knop er nog. Als ik daar op klik, verschijnt heel even het Edge start scherm, maar vervolgens verdwijnt dat weer zonder dat Edge start.

Wie kan mij hierin assisteren? Ik wil namelijk heel graag Edge weer terug.

Vriendelijke groet,
Frits van Leeuwen
 
Edge is niet los te verkrijgen (misschien wel via torrents - maar die weg is feitelijk niet betrouwbaar).
Je kan beter een systeemherstelpunt terugzetten.
 
hoe ga je te werk om de Microsoft Edge browser terug werkende te krijgen ...
en dit zonder een herinstallatie ...indien het terug plaatsen van een herstelpunt niet helpt !

open het configuratiescherm ...kies opties voor verkenner .
kies de tap "weergave " scrol naar "verborgen mappen , bestanden en stations weergeven "
zet dit vinkje aan en bevestig deze keuze met toepassen en ok .

op nu de C:\gebruikers\eigen naam\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe
*verwijder de gehele map "Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe"

rechts klik op start nu en kies opdrachtprompt ( adminstrator )
type " powershell " ( zonder haakjes ) en druk op enter ...

geef dan deze volgende opdracht in ....
Get-AppXPackage -AllUsers
-Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage
-DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}

en klik op enter...

herstart je systeem ...en de edge zou nu weer te gebruiken moeten zijn !

hier onder zie je een afbeelding van de powerschell met de opdracht om de edge te herstellen ...

56b88b47764dc-Ashampoo_Snap_2016.02.08_13h27m06s_001_.png
 
Bedankt Emi voor je snelle reactie.
Dat is een antwoord dat ik zou verwachten. Dus ik dacht daar wel iets aan te hebben.
Maar helaas, het werkt niet. Na het uitvoeren van de opdracht, zag ik het volgende scherm.

Naamloos.jpg

(Sorry dat ik de bijlage naamloos heb genoemd. Maar daarin zit een JPG afbeelding die mijn eindresultaat toont.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je scherm afbeelding is niet leesbaar !
je spreekt over een opdrachtprompt ... lees de tekst nog eens door !

ik zie geen opdrachtprompt -powershell bij u
Ashampoo_Snap_2016.02.09_19h12m22s_004_.png


je zegt het werkt niet !
hier werkte het namelijk wel ... heb het zelf toegepast .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb uitgevoerd wat Emi mij had opgegeven. Dat was zo duidelijk, dat ik dat niet fout kan doen. Helaas was de uitwerking net niet dat, wat ik er van zou verwachten.
De rode regels die je ziet in mijn bijlage (Ik weet niet hoe ik hier een afbeelding er in krijg) krijg ik na een heleboel witte regels in powershell. De bijlage mocht niet groter zijn, anders had ik het hele scherm kunnen laten zien. Maar aan de hand van de rode regels, hoop ik dat anderen kunnen vertellen welke stap ik nu moet nemen. Blijkbaar ik mijn situatie gecompliceerder dan ik zelf vooraf had gedacht.

Dus als nog iemand een tip heeft....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels een heleboel gezoek verder, maar nog geen steek opgeschoten. Wel heel veel geprobeerd.
Ik had ook de directory verwijderd. Later kwam ik er achter dat dat niet goed was. Ik start Powershell als administrator en voor de volgende regel uit:
Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -Verbose}
Ik ga me nu focussen op de eerste regel van de foutmeldingen. De foutmelding die ik krijg is de volgende:

Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073CF9, De installatie is mislukt. Neem contact op met de softwareleverancier. (Uitzondering van HRESULT: 0x80073CF9)
Rejecting a request to register from AppXManifest.xml because the manifest is not in the package root.
NOTE: For additional information, look for [ActivityId] c8abe937-748d-0002-45cd-aec88d74d101 in the Event Log or use the command line Get-AppxLog -ActivityID c8abe937-748d-0002-45cd-aec88d74d
101
At line:1 char:68
+ ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : WriteError: (C:\AppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], IOException
+ FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand

Misschien moet ik eerst de store weer terug krijgen, want ook die is weg.
 
probeer het volgende dan eens ...

Herinstalleer de Microsoft EDGE Browser

stap 1.

zorg er eerst voor dat de verborgen Windows mappen weer gegeven worden !
rechts klik op start en kies Configuratiescherm ...
klik in het Configuratiescherm op opties voor Verkenner
open de tap weergave
en zet het vinkje aan bij verborgen bestanden :mappen en stations weergeven..
bevestig dit met toepassen en ok

stap 2.

ga nu naar de locatie waar normaal gezien de edge browser vermeld staat op de C
ga naar
C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge.exe
indien er hier de MicrosoftEdge.exe aanwezig is dan kun je deze ook vanaf hier opstarten ...
maak deze daarna terug vast aan je taakbalk .

Maar indien je deze niet vanaf hier kunt opgestart krijgen dan dien je verder te gaan met het herinsalleren van de edge browser ...

je ga vervolgens de map Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe dienen te verwijderen ..
neem er nota van dat het verwijderen van deze map zijn tijd in beslag neemt ..
neem er ook nota van dat er 2 of 3 bestanden in deze map niet verwijderd zullen worden en dat deze enkel onder de administrator kunnen gewist worden ....klik hier gewoon op ok en sla het wissen van deze 2-3 bestanden over !

stap 3.
herstart je computer

stap 4.
nu de Microsoft Edge vewijderd is van je systeem dienen we deze te herstellen ....
Windowxs 10 heeft de Edge dan ook nodig (besluit je om de edge niet te herstellen dan zul je snel bemerken dat meerdere toepassingen niet meer te gebruiken zijn ....)
we gebruiken hier de PowerShell om de Edge te herstellen ..
type in het zoekvenster PowerShell ( zonder haakjes ) rechtsklik hier op en start deze op als administrator ..

stap 5.
geef vervolgens de 3 opdrachten in vermeld hier onder ...
*neem er nota van dat je na elke opdracht op enter dient te klikken ...
*neem er ook nota van dat je in de opdrachten het woord users vervangt door je eigen naam .
*de in te geven opdrachten zijn ..

1- Type cd c:\ *klik op enter
Directory Changes to: PS C:\>

2- Type cd users *klik op enter
Directory changes to: PS C:\users>

3- Type cd thf *klik op enter
Directory changes to: PS C:\users\thf>

stap 6.

kopieer en plak deze opdracht in de PowerShell.

Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml -Verbose}

klik vervolgens op enter en wacht geduldig tot de bewerking gedaan is ...
nadat deze gedaan is kan en mag je de PowerShell afsluiten .....

stap 7.
Herstart de computer en de Edge Browser is opnieuw aanwezig en te gebruiken ...

***dit is een vertaalde versie van het orgineel ...
dit orgineel vind je hier : http://www.techtantri.com/how-to-reinstall-microsoft-edge-browser/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan