• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Imap en Pop3

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Mijn account in Thunderbird staat voor uitgaand op Imap ,als ik nu Mail open en op mijn account klik staat daar Pop!!!
Hoe kan ik dat wijzigen??
naar mijn mening blijven de berichten bij gebruik van Pop op de server achter en bij Imap niet(deze worden ook verwijderd als het bericht op de Pc wordt verwijderd)
Daarom wil ik alle apparaten(Pc,laptop,tablet,smartphone) op Pop zetten.
Is dit mogelijk en aan te raden??

Mvg schorpioen40
 
Bij gebruik van IMAP blijven de inkomende berichten op de server zolang ze niet verwijderd worden. Als ze op n apparaat verwijderd worden, verdwijnen ze op elk apparaat.
Bij POP worden de inkomende berichten van de server verwijderd op het moment dat ze op n apparaat binnengehaald worden, tenzij je in de serveropties aangeeft dat er een kopie op de server moet achterblijven.
Bij POP moet je dus een instelling aanpassen om de berichten op meer dan 1 apparaat binnen te halen, daarnaast moet je bij ieder apparaat de te verwijderen mails apart verwijderen. Bij IMAP betekent verwijderen op 1 apparaat dat ze op alle apparaten verwijderd worden.
 
Sorry,inkomend Imap

--- Update ---

Hans60,dat is precies wat ik bedoel,we zitten met z'n 2 op meerdere PC,s en werden berichten verwijderd die bewaard hadden moeten blijven!
Dus nu alles op Pop zetten!!

Bedankt schorpioen40
 
Ja, dan is alles op POP zetten een oplossing. Dan wel bij de serveropties even het vinkje zetten dat er een kopie op de server moet achterblijven, anders verwijdert de eerste die een bericht ophaalt het meteen van de server.
 
Ja das wel leuk, maar zo staat het bij mij niet ingesteld, bij duizenden e-mails ben je niet blij als je een nieuwe apparaat aanmeld, bij je e-mail provider;) maar dat was de vraag natuurlijk niet.

Schilder
 
Dan stel je bij de serveropties in dat berichten van de server verwijderd moeten worden na xx dagen, of dat ze verwijderd moeten worden als ze verwijderd worden uit de map 'verwijderde items'. Dan heb je max. xx dagen aan mail staan, of alleen mail welke belangrijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan