• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pg up + Pg Dn knop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

magical

Nieuw lid
Lid geworden
13 feb 2016
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hi iedereen,

Al enige tijd had ik wat problemen met mijn laptop, ik heb deze toen geformatteerd maar n van de kuren blijft bestaan; de Page up en Page down knoppen werken niet zoals het hoort.

Als ik aan het surfen ben met mijn laptop (zonder muis) vind ik het fijn om de pg up en pg dn knoppen te gebruiken om zo op een pagina te scrollen, maar op de een of andere manier gaat de pagina met deze knoppen alle kanten op! Heel vreemd..

Ik moet daarom iedere keer noodgedwongen de scrolbalk gebruiken ('vast grijpen' met de muis) wat dus absoluut niet fijn werkt.. Iemand een idee waar dit door komt? En hoe ik het kan oplossen? (ik heb windows vista, helaas geen externe usb toetsenbord om te kunnen testen of dit het probleem is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:welkom: op het forum, magical!

Ik weet niet de oorzaak en daarom ook geen oplossing voor jouw niet goed werkende Page Up en Page Down toetsen.
Hopelijk heeft een ander forumlid daarover wel een idee.

Momenteel gebruik je de schuifbalk om te scrollen. Dat is met een laptop inderdaad niet zo handig.
Zelf gebruik ik de Page Up en Page Down toetsen bijna nooit. Het scrollen gaat me dan met te grote stukken tegelijk.
Ik gebruik dan liever de pijltjestoetsen (pijl omhoog en pijl omlaag) op het toetsenbord om te scrollen op een website. Werken die wel goed bij jou? Dan kun je je daarmee voorlopig behelpen, totdat iemand een oplossing weet voor je slecht werkende Page Up en Page Down toetsen.
 
Zeer waarschijnlijk lijkt het mij, dat het probleem veroorzaakt wordt door vervuiling onder de toetsen.
 
:welkom: op het forum, magical!

Ik weet niet de oorzaak en daarom ook geen oplossing voor jouw niet goed werkende Page Up en Page Down toetsen.
Hopelijk heeft een ander forumlid daarover wel een idee.

Momenteel gebruik je de schuifbalk om te scrollen. Dat is met een laptop inderdaad niet zo handig.
Zelf gebruik ik de Page Up en Page Down toetsen bijna nooit. Het scrollen gaat me dan met te grote stukken tegelijk.
Ik gebruik dan liever de pijltjestoetsen (pijl omhoog en pijl omlaag) op het toetsenbord om te scrollen op een website. Werken die wel goed bij jou? Dan kun je je daarmee voorlopig behelpen, totdat iemand een oplossing weet voor je slecht werkende Page Up en Page Down toetsen.

Dank voor de snelle reactie! :) Vergeten te vermelden, de pijl toetsen hebben helaas hetzelfde probleem. De pagina schuift maar alle kanten op :/

--- Update ---

Zeer waarschijnlijk lijkt het mij, dat het probleem veroorzaakt wordt door vervuiling onder de toetsen.

Een schoonmaak is nooit verkeerd:) Maar zouden de toetsen dan helemaal niks moeten doen? Ze reageren wel, maar niet op de juiste manier..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt erop dat jouw probleem niet bekend is bij de lezers van dit topic...

Een paar dingen zijn mij nog niet duidelijk. Je schrijft dat de Page Up en Page Down knop (en ook de pijltjestoetsen omhoog en omlaag) niet goed werken wanneer je aan het surfen bent. De pagina gaat dan alle kanten op.
Vraag 1: bij welke browser gebeurt dat? Bij alle browsers of alleen bij bijv. Internet Explorer? Heb je al een andere browser geprobeerd, zoals Firefox of Chrome?
Vraag 2: gebeurt het ook wanneer je op die manier probeert te scrollen in een lang Word document of echt alleen op websites?
Vraag 3: wat bedoel je met "de pagina gaat dan alle kanten op"? Alleen omhoog en omlaag of ook naar links en rechts (horizontaal scrollen dus). In het laatste geval zou de website dus breder zijn dan jouw beeldscherm.
Vraag 4: Zijn er andere dingen die niet lekker gaan op jouw laptop? Ik bedoel dan zoiets als sinds korte tijd traag opstarten en traag openen van programma's.
Vraag 5: Heb jij, vlak voordat dit probleem zich voor ging doen, iets gewijzigd aan de laptop? Denk aan een nieuw programma genstalleerd.
Vraag 6: in je startpost schrijf je dat je de laptop zonder losse muis gebruikt. Zou jij van iemand een bedrade USB muis en een bedraad USB toetsenbord kunnen lenen? Die dan aansluiten en controleren of de Page Up en Page Down toetsen wel goed werken wanneer je een extern toetsenbord gebruikt. Als het dan nog niet goed werkt, weet je dat het niet aan de toetsen van het in de laptop ingebouwde toetsenbord ligt.
Dan tevens met de externe muis controleren of het scrollen met het muiswiel op een website wel goed gaat. Deze controles zijn om dingen uit te sluiten.
 
Hoi Porrelaar, bedankt voor je reactie!

1: Ik gebruik normaal gesproken altijd Firefox. Maar ik heb zojuist Chrome ook geinstalleerd en daar had ik het probleem niet. Het vreemde is dat dit probleem niet altijd optreed. Gisteren dacht ik dat het misschien zou helpen om Firefox een update te geven, en alles werkte weer zoals het hoort. Maar vandaag toont het weer kuren. Heel soms heb ik helemaal geen last van dit probleem en werken de knoppen prima. Maar vaak een paar uur later / de volgende dag weer wel. Dus het kan goed zo zijn dat ik morgen het zelfde probleem ook in Chrome zal hebben.

2: Hier eigenlijk het zelfde; soms wel soms niet..

3: Hij schiet alleen omhoog en omlaag. Naar verschillende 'punten' van de pagina's.

4: Nee, alles werkt prima. Zoals in mijn eerste bericht vermeld heb ik pas geleden mijn computer geformatteerd (en alle benodigde drivers opnieuw geinstalleerd)

5: Zie vorige antwoord :)

6: Een muis gaat wel lukken, maar ik heb zelf geen bedraad USB toetsenbord. Vrienden/kennissen gebruiken het ook niet (meer)..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In je startpost (en ook nog eens in post #7) schrijf je dat je pas geleden Windows opnieuw genstalleerd hebt op je laptop.
Ik kan op dit moment nog maar een ding verzinnen: ga naar de support website van de fabrikant van jouw laptop, zoek daar jouw type laptop op en controleer of er een nieuwere versie beschikbaar is van de driver voor de grafische kaart van de laptop.
 
Ik heb alle drivers (voor na het formatteren) sowieso allemaal online op de website van Dell gedownload, waaronder ook de grafische kaart. Dus hij is in ieder geval up to date..:wacko:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, ik weet het niet meer. Ik hoop dat andere forumleden je verder kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan