• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

modem geeft veel dataverkeer aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Sinds kort geeft mijn oude Darty modem via steeds maar druk knipperend "data"ledje aan dat er veel data verkeer zou zijn.
Dit is nauwelijks mogelijk; ook met pc's uit en smartphone uit is dat het geval. Geen andere apparaten zijn op mijn netwerk aangesloten.
MBAM geeft niks en taakbeheer geeft ook niets bijzonders.
Kan dit een teken zijn dat het modem op zijn eind loopt?
Inval van buiten is m.i. uitgesloten en bovendien zijn nagenoeg geen huizen in de omgeving
 
Hoeveel jaar heb jij die modem al en wie is jouw provider?
 
ik denk 10 jaar , mogelijk langer. Provider is "Darty" ( zoiets als Mediamarkt ) in Frankrijk.
Neem aan dat jij ook denkt dat het tijd wordt eens contact te nemen met die lui om e.e.a. te vernieuwen?
Overigens werkt alles gewoon ondanks dat nerveuze geflikker
 
Modems en routers hebben inderdaad niet het eeuwige leven, want ze verslijten net zo als andere apparatuur.
Dus inderdaad maar contact opnemen met de provider - een nieuwe modem kan zonder meer ook betekenen, dat de internetsnelheid verbeterd wordt.
 
OK, dank voor het advies.
 
Nou, ik ben er al geweest en wat blijkt: Darty is doende zijn nog maar handjevol klanten het contract van te stoppen en stopt dus geheel als "eigen" provider.
Zij gaan dan wel als vertegenwoordiging optreden van Bouguez, hier in Frankrijk een goed bekend staande provider.
Volgende week ga ik dus mijn contract omzetten naar Bouguez en komt een technician e.e.a. voor mij uitvoeren want ik kan hier niet zonder een werkend internet, zelfs niet voor een paar dagen. Ik vrees nl diverse problemen als ik het allemaal zelf doe en heb geen zin in verwarring tussen de helpdesks van Darty en Bougues, zeker niet in het Frans allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan