• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

24" iMac geen wachtwoord herkenning meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

newwave

Nieuw lid
Lid geworden
28 feb 2016
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo, ik ben nieuw hier..

Heb sinds een half jaar een 24"imac van laat 2009, een dualcore 3 gHz uitvoering.
Kocht deze goedkoop omdat hij na een half uur uitviel en de vorige eigenaar een nieuwe had gekocht.
Heb zelf 20 jaar in de audio/video branche gewerkt, en heb het geval eens nader bekeken.
Heb de luchtdoorvoer (ook fanspeed) vanaf onderkant langs voeding en Videokaart aangepast en probleem was verholpen.

Maar nu opeens na 6 maanden (hardreset) uitval en herkent na opstarten mijn wachtwoord niet meer !!:fury:
Gelukkig had ik Windows 7 op een andere partitie geinstalleerd, kan nu weer gewoon Windows gebruiken.
Moet eerlijkheidshalve zeggen, dat het nog beter werkt ook...:wink:
Maar wat zou ik kunnen doen om de zaak weer aan de gang te krijgen?
Het serienummer waarom wordt gevraagd, weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Kan Apple bellen, maar die vragen.. Natuurlijk weer geld.. Doe ik dus niet !!
Ben er eigenlijk klaar mee, met het hele Apple verhaal...
Groet, Hans:biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
5 manieren om het serienummer van je Mac te achterhalen: http://www.appletips.nl/5-manieren-om-het-serienummer-van-je-mac-te-achterhalen/
Aan de meeste van die manieren heb jij niets. Zo start jouw iMac niet meer door, omdat het wachtwoord niet geaccepteerd wordt.
Wat optie 2 betreft, neem ik aan dat jij al tevergeefs achterop de iMac naar een serienummer hebt gezocht. (Op mijn 20" iMac staat het serienummer ook niet achterop).
Blijft over optie 5: de Supportprofiel pagina van Apple, waar je inlogt met je Apple ID en bijbehorend wachtwoord. Wanneer jij de iMac op jouw naam geregistreerd hebt, nadat je hem goedkoop had overgenomen, vind je hem daar terug bij jouw producten. Het serienummer zal er dan bijstaan.
Wanneer je de iMac nog niet geregistreerd had, dan heb je ook hier niets aan.

Kijk ook eens naar de hits die je krijgt wanneer je met Google zoekt naar imac wachtwoord vergeten
Zo zou je om je wachtwoord te resetten de Recovery-modus kunnen gebruiken die hier beschreven wordt: http://macworld.nl/mac/wat-doen-als-je-mac-je-wachtwoord-weigert-64030
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan