• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DNS server reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Ik ben net voor enkele dagen aangesloten op een nieuwe (Franse) provider en dit werkte perfect ( mail-en webadressen) zowel draadloos wifi ( mijn main notebook ) als een oude XP desktop via LAN kabel. Ook mijn mobieltje draaide goed op mijn wifi netwerkje evenals de draadloze printer.
Nu heb ik op mijn notebook met W8.1 de laatste belangrijke updates ( 20 stuks ) zoals gebruikelijk binnengehaald en geinstalleerd.
Sindsdien werkt mijn draadloze verbinding op DIT notebook niet meer ( wel de xp-pc via LAN ) en ook een andere oude notebook via wifi van het netwerkje ( Win7 ).
Melding op mijn (werk) notebook met W8.1 is dat de DNS server niet reageert. En ook ergens"uw pc probeert een DNS server te gebruiken die onjuist is of niet bestaat.
Iemand van jullie die me een beetje op weg kan helpen? Kan dit inderdaad de updates zijn geweest en zou het helpen als ik ze weer verwijder?
Ik twijfel of dat wel zal werken en bovendien gebruik ik steeds de laatste updates tot dusverre.
Dank voor jullie hulp.
 
Graag ondrstaande uitvoeren in die Win8 computer.


Stap 1
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Stap 2
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Dank aarie voor je reactie. Ik woon al langer in Fr en ben na jarenlang bij een bepaalde internetleverancier te zijn geweest sinds een week overgestapt naar een andere supplier. Dat liep allemaal goed enkele dagen totdat ik die windows updates heb gedaan ; enfin lees s.v.p. hierboven.

Abraham, wederom bedankt alvast. Ik had wat problemen om e.e.a uit te voeren want op mijn probleem W8.1 notebook werkt immers internet niet.
Ik heb dus b.v de minitoolbox op mijn aftandse xp machine binnengehaald en middels een stick overgezet.
De bestaande MBAM home premium op mijn W8.1 kon ik dus niet updaten en dus heb ik de scan gebruikt van de bestaande versie 2.2.0.1024 Denk dat dat niks uit maakt. Filenaam is mbam.txt
De overgehevelde minitoolbox resulteerde in filenaam mtb.txt Ik zal beide files als bijlage hierbij trachten te versturen
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    45,1 KB · Weergaven: 51
  • mbam.txt
    1,2 KB · Weergaven: 22
dat had ik gelezen, maar het wil niet altijd aan de updates liggen.
maar je zou het linkje nog eens door kunnen lezen, misschien dat je dan de dns server goed kan instellen.

--- Update ---

en anders zou je de updates kunnen verwijderen, automatisch updaten uitzetten en dan 1 voor 1 de updates installeren, zodat je kun zien of het toch aan 1 bepaalde update ligt.
 
Dit Gateway IPv4 169.254.100.17 adres is gelokaliseerd in de Zee onder Gabon en naast Nigeria.

Verander nu via de link die Aari heeft gegeven de IPV4 DNS servers in die van Google!

https://www.google.nl/search?q=google+dns&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=iRjjVua9JuXg6ASB_YrADg

Heb je dat op de juiste wijze gedaan - dan heb je weer internet.

Wel adviseer ik jou die Win8 computer aan een HijackThis onderzoek vrij te geven - niet de updates waren voor het probleem verantwoordelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dank allebei voor alle info...ik denk dat ik daar wel mee aan de slag kan zodra ik terug ben na dit weekend.
Bovendien kreeg ik eerder een mail van de nieuwe provider waarin werd gevraagd aan te geven of de aansluiting ok was. Na mijn ontkennend antwoord is een bezoek van een technicien ingepland voor a.s. maandagmiddag.
Ik wacht dit even af en laat dus daarna horen hoe e.e.a. is afgelopen. Jullie info is voor mij erg zinnig bij mijn toch al moeilijke discussie met die franse technicien,
 
we wachten het even tot maandag af!
 
zoals beloofd mijn verslag na bezoek franse technicien. Voor de goede man kwam heb ik naar hartenlust kunnen experimenteren met de diverse suggesties en documentatie die jullie me gegeven hadden. Ik heb hier veel wijsheid mee opgedaan maar kreeg geen internet. Op mijn andere notebook die gebruik maakt van hetzelfde wifi was zoals gezegd geen enkel probleem, ook niet op mijn wifi printer. De monteur heeft van alles gedaan ( 2 uur geweest !) en kwam, net als ikzelf tot de conclusie dat het een fout was van mijn notebook. Enfin, uiteindelijk gaf hij het op en volgde mijn eigen voorzichtige suggestie om een herstelpunt terug te zetten en voila .. alles liep meteen als een zonnetje. De eerder besproken 23 updates van windows was ik kwijt en die heb ik in kleine porties terug genstalleerd zonder probleem.
Ik denk nu dat er iets is misgegaan tijdens het switchen van de provider aansluiting dat ging technisch niet bepaald soepel omdat ik mijn oude provider erg laat heb opgezegd en er wat toestand ontstond tussen de oude en de nieuwe en de uitvoerende instantie france telecom.
Alles loopt dus perfect en Abraham, zou je nog de annex hijack log willen bekijken op er iets lugubers aan de hand is????
Dank allebei voor jullie heel nuttige hulp.
 

Bijlagen

  • hijackthis.txt
    12,9 KB · Weergaven: 33
oke bedankt voor het terugkoppelen! altijd goed om te horen dat iets is opgelost!
 
Ziet er goed uit en je herinnerde mij aan Felix.
Dus die loopt nu ook weer eens over mijn scherm!
 
Ja, als mijn dag maar matig is en ik zie de avonturen ( hoe bekend ook ) van Felix moet ik weer lachen !
Salut
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan