• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

modem/router gebruiken in Frankrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
al langere tijd wonend in Frankrijk alwaar ik met verschillende providers van doen heb gehad, heb ik vastgesteld dat een internet aansluiting bij een nieuwe provider alleen het meegeleverde modem ( al dan niet met insteekkaartje) zou kunnen worden gebruikt. Ook de service dienst meldt op mijn vraag dat anders blijkbaar niet mogelijk is.
Op zich geen ramp want ik heb met het geleverde mini modem geen enkel probleem, maar het hindert me een beetje dat ik mijn mooie uit Holland meegenomen Linksys modem/router niet zou kunnen gebruiken. Dit terwijl hier in elke grotere winkel of op internet te kust en te keur volwaardige modems te koop zijn. De provider technicien vertelt me dat in heel Frankrijk je alleen maar het modem van de eigen provider kunt gebruiken...andere worden niet herkend blijkbaar.
Iemand een idee hoe dit zit? Nogmaals het is niet urgent maar ik blijf maar met die vraag in mijn hoofd rondlopen, dus een antwoord wordt erg op prijs gesteld.
 
het lijkt mij het zelfde als een simkaart, daar staat software op die alleen bij een bepaalde provider kan worden gebruikt.
kun je aan het mini modem geen andere router aansluiten? dit is niet altijd mogelijk, maar in de meeste gevallen wel.
 
Dat klinkt plausibel ; mijn mini modem heeft inderdaad een insteekkaartje. Ik snap dat daarop een hoeveelheid gegevens van mijn abonnement staan etc en dat dus vervanging door een willekeurig "vrij"modem niet werkt. Mijn vriend hier in de buurt heeft van een andere provider een ander modem gekregen < zonder insteekkaartje> en dat modem laat zich ook niet vervangen door mijn eigen Linksys modem/router.
Zou het verschil maken of het een modem/router is of een pure router die we op een bestaand providermodem willen aansluiten?
Dank voor je bijdrage.
 
nee er zit gewoon een printplaat in waar de software opstaat, dit kun je gewoon niet vervangen door iets anders of je moet aan het modem een andere router kunnen koppelen. ik heb zelf een modem van ziggo, met een sitecom router er achter, voor betere verbinding en beveiliging.
 
Is in Nederland niet anders, je kunt niet zomaar een willekeurig modem gebruiken bij een willekeurige provider. Wat inderdaad wel zonder problemen moet kunnen, is een willekeurige router op het modem aansluiten. Kan wel eens wat uitzoeken en instellen worden, maar ook jouw linksys zou wel aan de praat moeten te krijgen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank allemaal voor de bijdragen. We hebben nu munitie genoeg om een keer, als het hier eens regent , wat te gaan experimenteren !
 
ja dat zijn mooi van die dingen voor slecht weer :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan