• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fizzentrix

Gast
Goedemiddag,

Al weken moet ik het zonder mijn laptop doen. De dag voor het nog deed liep het systeem vast door de dvd-r schijf die niet wou uitwerpen. Daarom moest ik het geforceerd afsluiten via de power knop, daarna deed het weer prima. Maar even later installeerde ik een programma (Remo Drive Wipe) waarmee ik dacht dat het data van een dvd-r schijf kon wissen maar nee, dat doet dit programma niet. Zo terwijl ik het niet door had, was het al bezig mijn HDD te overschrijven. Ik vond dat het wat te lang duurde een annuleerde de taak.

De volgende dag startte ik het op en het scherm stond zwart met een error tekst erop:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v14.0.8. PXE-E61: Media test failure,check cable
PXE-MOF: Exiting Broadcom PXE ROM.
no bootable device -- insert boot disk and press any key.

Waarin ik in de bios menu de network boot optie uitschakelde, maar de "no bootable device" bericht blijft nog steeds staan.Veiligheids mode reageert niet herstelmode ook niet terwijl de D2D recovery optie in de bios wel aan staat.

Kan dit nog opgelost worden?
 
ik weet niet of je dit verder helpt.

Wat betekent de melding Insert a boot disk and press any key?
De melding Insert a boot disk and press any key die tijdens het opstarten van een systeem wordt weergegeven, geeft aan dat het systeem het besturingssysteem probeerde te laden van een schijf of locatie die niet opstartbaar is, in plaats vanaf de harde schijf. Als dit gebeurt, dient u de opstartvolgorde die is ingesteld in de Basic Input Output System (BIOS) te controleren.

OPLOSSING

De harde schijf als eerste apparaat instellen in de BIOS Setup:

Start het systeem opnieuw op. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
Ga met de pijltoetsen naar Boot of Advanced BIOS features.
Volg de instructies op het scherm om het eerste apparaat op IDE0, Hard Disk of SATA0 te zetten.
Druk op de toets F10 om wijzigingen op te slaan en het systeem opnieuw op te starten.
MEER INFORMATIE

Als de melding nog wordt weergegeven als de harde schijf als eerste opstartapparaat is ingesteld, controleert u of het besturingssysteem goed is genstalleerd. Bij bepaalde modellen kan het besturingssysteem opnieuw worden genstalleerd via een verborgen schijf die in de computer is ingebouwd:

Schakel uw computer in. Als het Acer-logo wordt weergegeven, houdt u de toets ALT ingedrukt terwijl u herhaaldelijk op de toets F10 drukt. Laat de toetsen los als de melding wordt weergegeven dat Windows de bestanden laadt.
Als de recovery software is geladen, volgt u de aanwijzingen om het besturingssysteem opnieuw te installeren.
 
Je hebt getracht met een HD Wis programma een DVD te wissen.
Ik vermoed door het tool ondeskundig te gebruiken dat de mbr sectie van de harddisk is overschreven en je daardoor die foutmeldingen krijgt.
Bovenal ben ik bang dat je daardoor ook al je data nu kwijt bent.
 
ik weet niet of je dit verder helpt.

Wat betekent de melding Insert a boot disk and press any key?
De melding Insert a boot disk and press any key die tijdens het opstarten van een systeem wordt weergegeven, geeft aan dat het systeem het besturingssysteem probeerde te laden van een schijf of locatie die niet opstartbaar is, in plaats vanaf de harde schijf. Als dit gebeurt, dient u de opstartvolgorde die is ingesteld in de Basic Input Output System (BIOS) te controleren.

OPLOSSING

De harde schijf als eerste apparaat instellen in de BIOS Setup:

Start het systeem opnieuw op. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
Ga met de pijltoetsen naar Boot of Advanced BIOS features.
Volg de instructies op het scherm om het eerste apparaat op IDE0, Hard Disk of SATA0 te zetten.
Druk op de toets F10 om wijzigingen op te slaan en het systeem opnieuw op te starten.
MEER INFORMATIE

Als de melding nog wordt weergegeven als de harde schijf als eerste opstartapparaat is ingesteld, controleert u of het besturingssysteem goed is genstalleerd. Bij bepaalde modellen kan het besturingssysteem opnieuw worden genstalleerd via een verborgen schijf die in de computer is ingebouwd:

Schakel uw computer in. Als het Acer-logo wordt weergegeven, houdt u de toets ALT ingedrukt terwijl u herhaaldelijk op de toets F10 drukt. Laat de toetsen los als de melding wordt weergegeven dat Windows de bestanden laadt.
Als de recovery software is geladen, volgt u de aanwijzingen om het besturingssysteem opnieuw te installeren.

Sorry voor mijn late reactie

opstartvolgorde is als volgt:

1.IDE0
2.IDE1
3.USB FDD
4.Network Boot
5.USB HDD
6.USB CD/DVD ROM

Staat dit correct?
Mijn Laptop is Packard Bell merk, Alt+f10 om de recovery software te openen reageert helemaal niet. Volgens de handleiding staat er dat ik hiervoor hersteldiscs voor nodig heb, die heb ik niet gemaakt. Ook staat er dat het via f8 geavanceerde opstartoptie opent maar die reageert ook niet.

--- Update ---

Je hebt getracht met een HD Wis programma een DVD te wissen.
Ik vermoed door het tool ondeskundig te gebruiken dat de mbr sectie van de harddisk is overschreven en je daardoor die foutmeldingen krijgt.
Bovenal ben ik bang dat je daardoor ook al je data nu kwijt bent.


Nogmaals sorry voor mijn late reactie.

Klopt. Dat was een foute actie van mij, zeker toen ik erachter kwam dat een DVD-R onwisbaar is. Ik heb een backup met al mijn belangrijke bestanden nog op een usb stick staan, dat stelt me een beetje gerust, althans als je dit bedoelt?
 
Volg de instructies op het scherm om het eerste apparaat op IDE0, Hard Disk of SATA0 te zetten.
dat staat dus goed.

maar als er data overgeschreven is, kan het zijn dat je een herinstallatie moet doen, maar dat weet abraham beter als ik.
maar aangezien jij jou data veilig hebt gesteld, zou een nieuwe installatie met je eigen bestanden dus geen probleem zijn.
maar even wachten op wat abraham er van zegt.
 
Volg de instructies op het scherm om het eerste apparaat op IDE0, Hard Disk of SATA0 te zetten.
dat staat dus goed.

maar als er data overgeschreven is, kan het zijn dat je een herinstallatie moet doen, maar dat weet abraham beter als ik.
maar aangezien jij jou data veilig hebt gesteld, zou een nieuwe installatie met je eigen bestanden dus geen probleem zijn.
maar even wachten op wat abraham er van zegt.

Ok, alvast bedankt voor je kijk hierop.
 
Is Windows met jouw computer meegekomen of beschik jij over een Installatie-DVD-rom met Win 7?
 
start de laptop op met het inhouden van de ALT toets en druk meerdere keren op de F10 toets tot er de melding verschijnt dat de bestanden worden geladen..
*van het moment je deze melding ziet laat je de alt toets los en stop je met op de F10 toets te drukken !
het systeem recovery programma word geladen en je volgt de stappen op ...
(deze recovery optie brengt je systeem terug naar de fabrieks instelling indien deze recovery nog aanwezig is op de schijf ..)
**indien deze recovery dus niet meer aanwezig is dan dien je de recovey cd's te bestellen ...dit is niet gratis !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dat heb ik al geprobeerd maar het reageert helemaal niet. En hoe kan ik de recovery cd's bestellen?
 
Daar was ik al bang voor dat de recovery het niet zou doen, gezien de vernielde bootsector.
Ga naar PackardBell support en bel of e-mail ze.
 
Hallo,

Ik heb contact opgenomen met packard bell support. En ze hebben me een formulier gestuurd via email die ik moet invullen.

Nu twijfel ik over de microsoft windows licentiecode ik heb er twee, een sticker aan de onderkant van mijn laptop met windows 7 home prem OA Acer group productkey erop staan en de andere die ik genoteerd heb van een programma die al de info van mijn laptop liet zien , waar op staat "windows is geactiveerd product-id" met OEM Als tweede gedeelte van de code, welke moet ik invullen?

Dan ook nog de besturingssysteem, op mijn laptop verpakking doos staat dat het een windows 7 home premium is zonder SP1 vermeld maar met de de programma waar ik achter het product id kwam staat dat het een windows 7 home premium service pack 1 is. Ik weet niet als dit het originele besturingssysteem is maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het vanaf windows update zelf is gaan updaten naar een nieuwe versie. Dus klopt win 7 home prem sp1 wel??

Wil het formulier correct invullen, want ze doen geen navraag naar incomplete of foutief ingevulde formulieren.
 
kun je ze dat niet vragen, welke je moet hebben. als ik dit lees zou het de oem moeten zijn.
maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen...

Als u een nieuwe pc met daarop Windows al voorgenstalleerd koopt, dan hebt u te maken met een OEM-versie. De OEM-versie is de allergoedkoopste versie die Microsoft aanbiedt, de FPP de duurste. Daarom raadt Microsoft ook altijd aan om als consument voor OEM te gaan. De lage prijs is natuurlijk niet zomaar; aan een OEM-versie zitten minder rechten verbonden, eigenlijk mag u er wat minder mee doen. Een OEM-licentie is onlosmakelijk verbonden met een specifieke pc-configuratie.


Een COA is de eigenlijke naam van de sticker die u bij een OEM-versie van Windows aantreft. COA is Engels en staat voor Certificate of Authenticity. Een COA is een Echtheidscertificaat en moet goed zichtbaar op de kast van een pc worden aangebracht, als er tenminste Windows op meegeleverd wordt. Koopt u een nieuwe pc met Windows erop, kijk dan even of het label er ook echt op zit. Zo verzekert u zich ervan dat de systeembouwer een legitieme Windows-versie heeft gebruikt. Maar let op! Een COA-label alleen is geen licentie, en levert u geen rechten op. Als u alleen een COA-sticker koopt dan koopt u dus geen Windows-licentie, bovendien is dit altijd verboden.

--- Update ---

dit kom van deze site http://www.computeridee.nl/achtergrond/software-licenties-wat-u-mag-doen/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon Windows 7 Home Premium SP1 aanvragen - wat op de doos staat is algemeen en niet ter zake doende.
 
kun je ze dat niet vragen, welke je moet hebben. als ik dit lees zou het de oem moeten zijn.
maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen...

Als u een nieuwe pc met daarop Windows al voorgenstalleerd koopt, dan hebt u te maken met een OEM-versie. De OEM-versie is de allergoedkoopste versie die Microsoft aanbiedt, de FPP de duurste. Daarom raadt Microsoft ook altijd aan om als consument voor OEM te gaan. De lage prijs is natuurlijk niet zomaar; aan een OEM-versie zitten minder rechten verbonden, eigenlijk mag u er wat minder mee doen. Een OEM-licentie is onlosmakelijk verbonden met een specifieke pc-configuratie.


Een COA is de eigenlijke naam van de sticker die u bij een OEM-versie van Windows aantreft. COA is Engels en staat voor Certificate of Authenticity. Een COA is een Echtheidscertificaat en moet goed zichtbaar op de kast van een pc worden aangebracht, als er tenminste Windows op meegeleverd wordt. Koopt u een nieuwe pc met Windows erop, kijk dan even of het label er ook echt op zit. Zo verzekert u zich ervan dat de systeembouwer een legitieme Windows-versie heeft gebruikt. Maar let op! Een COA-label alleen is geen licentie, en levert u geen rechten op. Als u alleen een COA-sticker koopt dan koopt u dus geen Windows-licentie, bovendien is dit altijd verboden.

--- Update ---

dit kom van deze site http://www.computeridee.nl/achtergrond/software-licenties-wat-u-mag-doen/

Gewoon Windows 7 Home Premium SP1 aanvragen - wat op de doos staat is algemeen en niet ter zake doende.

Ik heb ze weer opgebeld en nu is het me allemaal duidelijk, heb het formulier verzonden. De aanvraag kan tot 2 weken duren, zo wanneer ik de recovery dvd's heb ontvangen en hopelijk mijn laptop weer aan de praat krijg of mocht er iets mis gaan...
Dan laat ik het weten.

Bedankt voor iedereens reacties.
 
geen dank! ik hoop dat het nu opgelost is voor jou.
 
Hallo allemaal,

Het was een tijdje geleden dat ik voor het laatsts hier actief was. Vandaag heb ik eindelijk de recovery dvd's ontvangen, en ben er nu mee gestart. Eerste schijf geplaats en ik ben in het recovery managment, nu heb ik een vraag er staan twee opties waaruit ik kan kiezen:

Systeem volledig herstellen naar fabriekswaarden: herstel de pc naar de fabriekswaarden. Alle gegevens op station C: worden verwijderd.

Besturingssysteem herstellen en gebruiksgegevens behouden: Alleen het besturingssysteen van de pc herstellen naar de fabriekswaarden. Bestanden van uw gebruikersaccounts worden overgezet naar C:/backup.
Deze optie verwijdert geen virussen en schadelijke software.

Optie twee lijkt me het meest passend met mijn probleem omdat windows niet opstart.

Maar eerlijk gezegd heb ik liever dat ik helemaal opnieuw begin met een schone laptop zoals de dag dat ik het gekocht had daar is optie een ook voor.

Als ik dit doe zal windows gewoon weer opstarten nadat het herstel is afgerond? En hoe zit het met de drivers? Zitten die in een van die herstel schijven? Want daarlijk zit ik misschien zonder internet verbinding of dat mijn usb stick niet meer word herkent met al mijn belangerijke bestanden erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan