• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijger50B

Nieuw lid
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste,

De laptop (niet van mij maar een medebewoner) start niet meer op.
De laatste keer dat hij deze gebruikt heeft heeft hij hem met de aan/uit knop ingehouden uit gezet.
Nu als die wilt opstarten krijgt hij geen beeld en lijkt de laptop te zoeken naar een cdrom, en dit houdt niet op, ik heb geprobeerd op te starten met de disk open maar zelfs dan blijft hij zoeken.
Wat kan ik doen om dit goed te krijgen?

Even op een rijtje:
- Laptop met windows vista
- Uit gezet met aan/uitknop
- Bij opstarten geen beeldscherm
- Bij opstarten eindeloos zoeken naar CD-Rom
- Opstarten geprobeerd met en zonder netstroom

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.


Klauw,
Tigertjheu
 
Re: Laptop start niet meer op

Heb je een Windows Vista dvd?
 
Re: Laptop start niet meer op

Doe eens het volgende: Druk op de aanknop van de pc en zorg vervolgens dat je in de BIOS van de laptop terechtkomt, over het algemeen gaat dit door of delete of f12 te drummen. Ga vervolgens opzoek naar iets met de omschrijving opstartvolgorde of Boot priority. Als je dit hebt gevonden kijk dan eens of de harde schijf van de computer wel helemaal bovenaan staat. Als dit niet het geval is zorg hier dan voor door de boot priority te openen en de harde schijf omhoog te bewegen, meestal kan je dit doen met behulp van de plus en de min toetsen. Vervolgens kan je de wijzigingen opslaan met de f10 toets.
 
Re: Laptop start niet meer op

https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=13158

Als je geen Vista DVD hebt, systeemherstelschijf kun je op elke Vista machine maken of de ISO uit de link als image branden en die erin stoppen, miss. wordt die gepakt, via F9 kun je ook de BBS oproepen en dan de DVD drive kiezen.

Wordt overigens wel lastig om in de bios te komen als je geen beeld hebt.......<_<
 
Re: Laptop start niet meer op

Zeer bedankt allemaal voor het antwoorden op mijn hulpvraag.
Het volgende antwoord heeft mij geholpen met de oplossing, en de laptop werkt weer zoals voorheen.

Nogmaals, bedankt.

Doe eens het volgende: Druk op de aanknop van de pc en zorg vervolgens dat je in de BIOS van de laptop terechtkomt, over het algemeen gaat dit door of delete of f12 te drummen. Ga vervolgens opzoek naar iets met de omschrijving opstartvolgorde of Boot priority. Als je dit hebt gevonden kijk dan eens of de harde schijf van de computer wel helemaal bovenaan staat. Als dit niet het geval is zorg hier dan voor door de boot priority te openen en de harde schijf omhoog te bewegen, meestal kan je dit doen met behulp van de plus en de min toetsen. Vervolgens kan je de wijzigingen opslaan met de f10 toets.
 
Re: Laptop start niet meer op

Wat een onzin, je hebt beeld bij een boot of niet, de bios boot key heeft daar niets mee te maken, maar ja, als je zelf maar geloofd....
 
Re: Laptop start niet meer op

En toch kreeg ik bij F12 beeld, beetje jammer dat je probeert te helpen, en dat wanneer jou antwoord geen uitkomst biedt en die van een ander wel om dan zo te reageren, misschien kan je dan beter niet helpen.
 
Re: Laptop start niet meer op

Het probleem is opgelost en om verdere woordenwisselingen te voorkomen, sluit ik ik deze discussie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan