• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vista wil niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gewaardeerd
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
1.538
Waarderingsscore
1
Ik heb een oude vista machine onderhanden. Eerst wilde ik daar windows10 op installeren maar die is niet gratis voor Vista computers. Omdat de computer ontzettend vervuilt is en windowsupdate niet werk (ook niet met fix-it) heb ik vista er opnieuw opgezet incl service 1 en 2. Tot mijn verbazing werkt Windows-update nog niet.
wie kan mij helpen zodat ik weer veilig kan werken.
 
je hebt het over ontzettend vervuild, bedoel je daar mee virus/adware enz?
het kan goed zijn dat hij nog niet helemaal schoon is en daarom de update niet werkt

--- Update ---

je had je fix-it gebruikt, ook laten scannen op fouten?
zo niet lees dit eens door
http://www.computeridee-totaal.nl/windows-update-werkt-niet/
 
@aarie25 de link die je hebt geplaatst daar kan je niet op klikken deze moet je kopiren. Hier is een wel werkende link:

http://www.computeridee-totaal.nl/windows-update-werkt-niet/

@compres,

komt er ook een foutmelding in beeld? Zo ja, zou je deze dan hier kunnen plaatsen?

2 probeer dit eens.

start het command prompt als administrator (zoek naar cmd klik er vervolgens op met de rechtermuisknop en kies als administrator uitvoeren. Er komt een zwart venster in beeld.

typ daar het volgende in: net stop wuauserv en druk enter.
als dat klaar is typ dan net start wuauserv en druk enter.
Sluit het command prompt en zoek handmatig naar nieuwe updates.
 
IK heb een schone Vista genstalleerd. Gelijk na het installeren van servicepack 1 en 2 heb ik de windowsupdate gecontroleerd.
Het verbaasde mij dat hij niet werkt.
Ik krijg geen foutmeldingen
Rubensky dat aan en uit idee ga ik nog wel proberen.
 
Kan je nog wel even iets beter specificeren wat er niet werkt? kan je niet zoeken oid? maak anders even een paar screenshots van de pagina's die je voor je ziet.

Zet de update instellingen ook eens even op handmatig en zoek vervolgens eens naar nieuwe updates. Klik op onderstaande link om te lezen hoe je de instellingen veranderd.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/...pdate-installation-notification#1TC=windows-7
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@rubensky oke vreemd, maar bedankt voor de goede link.

@compres je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn eerste antwoord

je hebt het over ontzettend vervuild, bedoel je daar mee virus/adware enz?
het kan goed zijn dat hij nog niet helemaal schoon is en daarom de update niet werkt
 
Als je een clean installatie doet dan wis je ook alles wat op de partitie staat. Althans ik ge ervan uit dat de TS starter dat wel heeft gedaan.
 
Ik voor de schone Vista te installeren C:/ geformateerd. Dus er kan geen troep opzitten.
Maar het verbaast mij dat windowsupdate niet werkt. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen beveiligings updates zijn.
Ik weet dat Vista tot 2017 nog wordt ondersteunt.
Ik heb nu Fix-it nog een keer gedraaid maar die stop ook bij het installeren van powershell.
Ik weet ook dat in die fix-it die aan en uit procedure zit van wuauserv.
Die procedure heb ik nu ook handmatig gedaan via CMD. Ging mooi uit......en aan. Maar heeft niet geholpen.
Windows-update gaat wel update zoeken maar haalt niks binnen.
ik ga fix-it en cmd wel proberen in veilige modus.
 
je zou nog eens het volgende kunnen doen, laat de volgende 2 scans een lopen en kijk of hij fouten vindt

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /f", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Waarom zet je er niet gewoon Windows 7 op dat stelt Microsoft ook voor als je een vista gebruiker ben?, als Vista niet automatisch update na een clean install moet er toch een belletje gaan rinkelen, Microsoft wil gewoon van die oude troep af en support helemaal niets, bedoel hiermee dat de kraan is dicht gedraaid..ondanks update`s tot 2017, ga gewoon met de tijd en veranderingen mee, daar leer je alleen maar mee, niet blijven hangen in de goede oude tijd...ik begrijp je wel?.

Schilder

--- Update ---

Edit mezelf:

Microsoft geeft je de kans om te kunnen upgraden van Vista naar Windows 7, daar is die update tot 2017 voor bedoeld, en waarom tot 2017??, dat heeft te maken met je gentegreerde kaarten zoals audio of videokaart/lan ivm licentie`s.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de instellingen op handmatig gezet? Kan je eens een paar screenshots maken van de schermen die je te zien krijgt?
 
Ik heb een Windows 7 te pakken gekregen en heb via Windows 7 naar Windows 10 kunnen upgraden.
Nog even een paar basisprogramma's erop. En de oude baas (computer en eigenaar) kan weer een poosje mee)
Allemaal bedankt voor de hulp.
 
geen dank!
 
Graag gedaan, toch raar dat je niet hebt kunnen ontdekken wat het probleem was. Zeker vanwege de geheel nieuwe installatie. Had het wel graag geweten! :)
 
succes met de Windows 10 deze is in alle opzichten beter dan de vista .
 
Fijn dat het is opgelost. Voor degene die ook nog met dit probleem zitten:
Zelf zat ik vandaag ook met een oude Vista die aanvankelijk niet wilde updaten. In jou geval lijkt de oorzaak duidelijk. Ik las ergens dat je na vorig jaar niet meer kunt updaten als je alleen maar servicepack 1 hebt.
Mijn probleem loste ik op door de windows update "System Update Readiness". te draaien:https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/947821
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan